Anonym skriver:
Jeg vil skilles! Vi har et langt ægteskab bag os, og der har altid været problemer i størrer eller mindre grad.
Jeg magter bare ikke mere. Jeg er træt, brugt og føller mig udnyttet og ekstremt dårlig behandlet efter så mange år. Det er alt sammen en meget lang og sørgelig historie, som jeg vil skåne jer for.
Vores fælles hus har været til salg i over et år nu. Kun få fremvisninger, ingen seriøse. Jeg har sagt til min mand at jeg vil skilles, men ligesom alt mulig andet, tager han det ikke seriøst. Det virker som om han tror, at det nok bare går over igen. og jeg forstår ham som godt, for jeg har rasset, råbt og skreget for at "vække ham" de sidste 5 år. Men nu er nok, nok!
Vi har sat prisen ned på huset, men uden det har gjort yderlig forskel. Vi har en stor fælles gæld, og bliver huset solgt pt, må vi derudover tage en samlet gæld på ca 350000 kr oveni med os.
Ingen af os kan bo her alene. Hvordan pokker kommer jeg ud af det her. Gerne hurtigt, da vi faktisk ikke har talt sammen, udover med enstavelser siden jul.
Jeg vil bare gerne videre nu, hvor jeg har taget beslutningen. Vi har 3 hjemmeboende børn, der af forskellige grunde alle skal bo hos mig. Jeg har fast job, dog lavtlønnet.
Jeg sagde til min mand, at børnenen ikke skulle blandes ind i noget, før vi havde lagt en plan for fremtiden.....hans svar var bare et skuldertræk!
Hvordan kommer jeg ud af huset og videre. jeg kan jo ikke betale, både til lejelighed og hus og 3 børn mv? Jeg har endnu ikke indsendt skilsmissepapirer, da jeg føler mig fanget af huset og vores stramme fælles økonomi. Er der hjælp at hente?