Jeg vil skilles...men hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2017

L-mor

Anonym skriver:

1000 tak for alle jeres svar. Jeg læser dem alle.

Der er kommet nogle gode og brugbare råd. Jeg vil kontakte banken snarest . Synes ikke at min mand tager det alvorligt. Han er sådan lidt ....det går i sig selv artigt.  Det kendetegner ham meget godt og er en af grundende til at vi er endt her. Han tager ikke stilling til noget som helst.

Vores hus ligger på landet og mangler lidt istandsættelse her og der. Desuden købte vi da huspriserne var høje. Ca 6mdr -1 år efter vi købte faldte priserne betydeligt og det hæfter vi for i dag, da vi helt sikkert købte for dyrt.

Jeg er bange for at vi skal lidt længere ned i pris, for at vi kan få solgt . Og det giver jo et højere efterslæb som vi også skal afdrage. Aner ikke hvordan jeg skal få det til at hænge sammen; men det skal det kunne!

Bilen er min og jeg skylder ikke på den. Den er dog af ældre model og der må påregnes udgifter de kommende år.

Jeg er bange for at børnenes verden bryder helt sammen. De har før talt om, at vi snart er de eneste gifte forældre i deres skoler. Og det har jeg da også været mega stolt over. Men er bare kommet til et punkt hvor jeg har indset nogle ting, der gør at jeg ikke kan byde mig selv det her længere. 

Det er somom jeg er vågnet op og har indset at det han gør er psykisk terror og at jeg bliver mere og mere ødelagt af det.  Jeg føler vitterligt at jeg har ofret alt for ham ....jeg elsker bare mere end han gør og jeg vil ikke længere nøjes med!

Igen....tak for jeres svar.

VÆr opmærksom på, at renterne til kreditlånene i huset kan være betydeligt mindre end renterne på banklån på gæld fra salget + husleje på et nyt sted. Overvej seriøst at blive boende og sælg om fx 5 år. Så må manden flytte på værelse.

Det betyder også, at børnene får lov til at beholde deres hjem og blive i deres skoler. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Kom i tanke om en fra min søns klasse.  Hans forældre skulle skilles så de skulle have solgt huset. Problemet var bare at det var billigst og blive boende i huset så se splittede det op og byggede hver deres indgang og et køkkeN.

håber du finder på en løsning hurtigst muligt. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg vil skilles! Vi har et langt ægteskab bag os, og der har altid været problemer i størrer eller mindre grad.

Jeg magter bare ikke mere. Jeg er træt, brugt og føller mig udnyttet og ekstremt dårlig behandlet efter så mange år. Det er alt sammen en meget lang og sørgelig historie, som jeg vil skåne jer for.

Vores fælles hus har været til salg i over et år nu. Kun få fremvisninger, ingen seriøse. Jeg har sagt til min mand at jeg vil skilles, men ligesom alt mulig andet, tager han det ikke seriøst. Det virker som om han tror, at det nok bare går over igen. og jeg forstår ham som godt, for jeg har rasset, råbt og skreget for at "vække ham" de sidste 5 år. Men nu er nok, nok!

Vi har sat prisen ned på huset, men uden det har gjort yderlig forskel. Vi har en stor fælles gæld, og bliver huset solgt pt, må vi derudover tage en samlet gæld på ca 350000 kr oveni med os.

Ingen af os kan bo her alene. Hvordan pokker kommer jeg ud af det her. Gerne hurtigt, da vi faktisk ikke har talt sammen, udover med enstavelser siden jul.

Jeg vil bare gerne videre nu, hvor jeg har taget beslutningen. Vi har 3 hjemmeboende børn, der af forskellige grunde alle skal bo hos mig. Jeg har fast job, dog lavtlønnet.

Jeg sagde til min mand, at børnenen ikke skulle blandes ind i noget, før vi havde lagt en plan for fremtiden.....hans svar var bare et skuldertræk!

Hvordan kommer jeg ud af huset og videre. jeg kan jo ikke betale, både til lejelighed og hus og 3 børn mv? Jeg har endnu ikke indsendt skilsmissepapirer, da jeg føler mig fanget af huset og vores stramme fælles økonomi. Er der hjælp at hente?

Hvad med at lave jeres lån om til afdragsfrit til i har fået det solgt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.