Jeg vil skilles...men hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.439 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg vil skilles! Vi har et langt ægteskab bag os, og der har altid været problemer i størrer eller mindre grad.

Jeg magter bare ikke mere. Jeg er træt, brugt og føller mig udnyttet og ekstremt dårlig behandlet efter så mange år. Det er alt sammen en meget lang og sørgelig historie, som jeg vil skåne jer for.

Vores fælles hus har været til salg i over et år nu. Kun få fremvisninger, ingen seriøse. Jeg har sagt til min mand at jeg vil skilles, men ligesom alt mulig andet, tager han det ikke seriøst. Det virker som om han tror, at det nok bare går over igen. og jeg forstår ham som godt, for jeg har rasset, råbt og skreget for at "vække ham" de sidste 5 år. Men nu er nok, nok!

Vi har sat prisen ned på huset, men uden det har gjort yderlig forskel. Vi har en stor fælles gæld, og bliver huset solgt pt, må vi derudover tage en samlet gæld på ca 350000 kr oveni med os.

Ingen af os kan bo her alene. Hvordan pokker kommer jeg ud af det her. Gerne hurtigt, da vi faktisk ikke har talt sammen, udover med enstavelser siden jul.

Jeg vil bare gerne videre nu, hvor jeg har taget beslutningen. Vi har 3 hjemmeboende børn, der af forskellige grunde alle skal bo hos mig. Jeg har fast job, dog lavtlønnet.

Jeg sagde til min mand, at børnenen ikke skulle blandes ind i noget, før vi havde lagt en plan for fremtiden.....hans svar var bare et skuldertræk!

Hvordan kommer jeg ud af huset og videre. jeg kan jo ikke betale, både til lejelighed og hus og 3 børn mv? Jeg har endnu ikke indsendt skilsmissepapirer, da jeg føler mig fanget af huset og vores stramme fælles økonomi. Er der hjælp at hente?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2017

Kløver

Kan du prøve at snakke med bank og mægler og et evt ekstra nedslag i pris og om andet kan gøre huset mere attraktivt. Ved ikke hvad slags hus i har men måske der skal kigges på lignende huse i mærheden og pris og selvfølgelig sammenligne markedet. Måske der er nogle ting i tilstandsrapporten som skræmmer, man små "ufærdige" projekter eller reparationer 

Anmeld Citér

4. januar 2017

Babilooo

Har ikke rigtig noget jeg kan hjælpe med af viden.

Bort set fra at I som voksne må tage jer sammen og kommunikere med mere en enstavelser. Sikke et giftigt miljø for de hjemmeboende børn!

jeg er selvfølgelig klar over det er grunden til at du vil flytte - men ind til da er der jeres ansvar at skabe tåleligt rammer for børnen. At de ikke skal blandes ind i det endnu..? - det bliver de altså stadigvæk hvis i siden jul kun siger hej til hinanden.

Det kan godt være I ikke skal være sammen - men træn jer i at tale pænt sammen .. det skal I alligevel når I skal drøfte samvær med børnene osv.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Tante15

Allerførst ved jeg godt, at det er en træls situation at være i og forstår også godt, at man gerne vil videre, når man har taget beslutningen. Desværre kan jeg ikke se, at du har muligheden for at flytte ud i lejlighed, da du ikke har råd til begge dele og blot vil betyde yderligere gældssætning for dig. I har et fælleshus, som I begge skal betale til og det er jo i jeres begges interesser, at gælden bliver så lille som overhovedet muligt samt huslejen fortsat bliver betalt. ingen af jer har råd til det alene, og hvad siger mægler - får i en feedback på de få fremvisninger som I har haft - kunne man gøre noget i hjemmet, så det blev mere indbydende for evt. Købere - er det lyst osv. Hvad med prisen, skal det sættes yderligere ned? Jeg ved ikke hvordan jeres hjem er, men dette er blot forslag. 

jeg ved godt, at det ikke er det svar, som du håber på, men tænker det er nødvendigt at I får kommunikeret og lavet aftaler omkring at bo sammen, indtil huset er solgt, så det er tåleligt for jer alle. Kunne man få noget hjælp til at lære at kommunikere via statsforvaltningen? Det er i alles interesser, at I får et godt samarbejde fremadrettet vedrørende børnene.

jeg er udmærket klar over, at det er lettere sagt end gjort, men jeg kan ikke se, at der lige nu er andre løsninger. Jeg håber, at I snart får solgt.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Muhmi

Er det evt. en mulighed at få huset lejet ud imens det venter på at blive solgt? Så er der da én hovedpine mindre

Anmeld Citér

4. januar 2017

Anonym

Din mand lyder ikke som om han tager dine udmeldinger seriøst,så jeg ville gå på borger.dk og udfylde skillesmissepapirene.

Der efter ville jeg snakke med bank og mægler,så du kan finde hoved og hale i,hvordan du står økonomisk,og hvordan i kommer hurtigst af med huset,med så lidt gæld som muligt selvfølgelig.

Anmeld Citér

4. januar 2017

L-mor

Jeg ville nok aftale, at du bliver boende med børnene, din mand lejer et værelse - der er ikke råd til en lejlighed. Din mand må så evt have samvær med børnene i huset. 

Tag et møde med banken, hvor I drøfter afdragsfrihed og låneomlægning og lægger et budget for hver af jer, inkl. de eneforsørgerydelser du vil have krav på. 

Så må I deles om de indtægter, I har, grøddage, cykle til arbejde, ferier hos familien i andre landsdele. Sådan gjorde mine forældre. Mine søskende og jeg er kommet ud af det som hele mennesker (med god finansiel dannelse).

Anmeld Citér

4. januar 2017

Anonym trådstarter

1000 tak for alle jeres svar. Jeg læser dem alle.

Der er kommet nogle gode og brugbare råd. Jeg vil kontakte banken snarest . Synes ikke at min mand tager det alvorligt. Han er sådan lidt ....det går i sig selv artigt.  Det kendetegner ham meget godt og er en af grundende til at vi er endt her. Han tager ikke stilling til noget som helst.

Vores hus ligger på landet og mangler lidt istandsættelse her og der. Desuden købte vi da huspriserne var høje. Ca 6mdr -1 år efter vi købte faldte priserne betydeligt og det hæfter vi for i dag, da vi helt sikkert købte for dyrt.

Jeg er bange for at vi skal lidt længere ned i pris, for at vi kan få solgt . Og det giver jo et højere efterslæb som vi også skal afdrage. Aner ikke hvordan jeg skal få det til at hænge sammen; men det skal det kunne!

Bilen er min og jeg skylder ikke på den. Den er dog af ældre model og der må påregnes udgifter de kommende år.

Jeg er bange for at børnenes verden bryder helt sammen. De har før talt om, at vi snart er de eneste gifte forældre i deres skoler. Og det har jeg da også været mega stolt over. Men er bare kommet til et punkt hvor jeg har indset nogle ting, der gør at jeg ikke kan byde mig selv det her længere. 

Det er somom jeg er vågnet op og har indset at det han gør er psykisk terror og at jeg bliver mere og mere ødelagt af det.  Jeg føler vitterligt at jeg har ofret alt for ham ....jeg elsker bare mere end han gør og jeg vil ikke længere nøjes med!

Igen....tak for jeres svar.

Anmeld Citér

4. januar 2017

alenemor42

De fleste kommuner har noget gratis advokat rådgivning... den ville jeg besøge før banken og få råd og vejledning. Bankerne har desværre tendens til ikke altid at være samarbejdsvillige.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det er en frygtelig situation

mit bedste råd er at søge hjælp hos en advokat som kan give dig rådgivning. Det er dyrt men småpenge i forhold til hvad det kan koste dig ikke at have styr på tingene. Derudover i nødt til at få talt med banken om hvad i har råd til at sælge til. Det bliver kun dyrere at vente

og så må du gøre det klart for manden at du mener skilsmisse. Præsenter ham for en plan du har lagt og som du udfører med mindre han har en bedre plan. Det kan være dig og ungerne flytter til familie, han flytter til eg lejet værelse du flytter uden børnene eller hvad der passer jeres familie bedst. Men du de nødt til at sætte dig i respekt. Manden agerer kun sådan fordi du lader ham. 

Held og lykke der venter nogle store beslutninger og svære måneder for jer alle men det kan næsten kun blive bedre end nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.