Godaften, og godt nytår til Jer
Jeg er meget i tvivl om, om hvad jeg skal/må/kan gøre i dette dilemma:
På min søns skole går der 2 piger, og de bliver hver dag afleveret og hentet af deres mor. Den ældste pige er 9 og den yngste 6. Det er moderen, der volder mig bekymringer. Hun hundser rundt med de piger, jager konstant med dem i garderoben, råber og skælder ud - tager dem hårdt i armen og trækker dem fordi hun - som hun siger hver eneste morgen - har så travlt og altså ikke gider komme for sent fordi de er så længe om at få jakken af osv. Det er så ledt at være vidne til. Hun er simpelthen så strid og hård i hendes kommunikation og tilgang til pigerne...
Jeg så dem en dag i svømmehallen og der var det nøjagtig det samme. Pigerne er helt tavse og siger INTET til deres mor - de retter ind og jeg kan tydeligt se at de bliver opdraget med en særdeles hård tone.
Det er svært at beskrive på skrift hvordan det er - hvordan det er at overvære disse scenarier hver eneste morgen og eftermiddag- Jeg er efterhånden så dårlig over det at jeg har tænkt mig at kommentere det! Enten ved at sige om det kunne være en idé at køre hjemme fra noget før så hun ikke skulle skynde på pigerne hver eneste morgen? Eller simpelthen bare fortælle at hun skal være ordentlig overfor hendes piger! Men kan jeg tillade mig det?
Anmeld
Citér