Anonym skriver:
Ja og nej...
den første del er at de undersøger hvordan dine/jeres forældreevner er generelt...
altså kan du/I finde ud af at læse barnets behov og sørge for at det bliver opfyldt...
dernæst vil der så komme nogen anbefalinger på bordet...
man kan sige nej til det de kommer med men så skal man finde en anden løsning der er tilsvarende...
så hvis de f.eks. siger aflastning så siger man fri hos bedsterne med mor og far...
det er virkelig ikke sjovt at gennemgå sådan en... men når man tænker på de børn der måske kan få hjælp de har behov for så gør jeg det gerne igen...
vil anbefale dig/Jer at få fat på en af de gratis advokater der har ekspertise indenfor området og få en med som bisidder ved møderne med kommunen...
vi havde nogle dejlige sundhedsplejersker der var med os... de var enige med os I at det var sønnen der har særlige behov som hans institution ikke kunne rumme og ikke herhjemme der var problemer..
Der findes også forskellige organisationer rundt om i hele DK der har frivillige og gratis mennesker der kan være med som uvildige bisiddere ved møderne med kommunen...
HUSK HUSK HUSK få ALT på skrift fra start af... ret ALLE fejl de evt får skrevet store som små... og at du/I har KRAV på en bisidder hvis I gerne vil det... og at de ikke bare må ringe med svar eller spørgsmål hvis du/I ikke ønsker det...
Kort: flyttede på krisecenter i sommers, pga børnenes far. De har overværet vold af mig 2 gange. (5 og 2 år) . Psykolog mener ikke den store er traumatiseret, men mener hun kan ha været udsat for seksuel krænkelse. Det melder jeg til politiet, meget lang historie kort, der er ikke foregået noget, det der er observeret (adfærd) handler muligvis om drt kaos der har været og mulig ADHD.
Jeg har fået den fulde forældremyndighed over begge børn.
krisecentet sender en underretning som de skal, kommunen vil lave en børnefagligundersøgelse.
krisecenteret har ikke en finger og sætte på mig som mor, men ser min store datter har brug for faste og tydeligt rammer (mulig ADHD), altså, jeg har intet negativt stående på mig om min forældreevne, tværtimod. Men.... jeg er pisse nervøs.
Udtalelserne fra bh, dp, læge, sp og krisecenteret er indhentet og der er vitterligt intet og komme efter det er kun krisecenteret der har en bekymring, som jo selvfølgelig handler om at vi har boet sammen med en psykisk syg (bipolar) mand.
De skriver de ser 2 piger som er stærkt knyttede til deres mor bla. Og at jeg kan varetage alle deres fysiske og psykiske behov, jeg er meget reflekterende og jeg ser deres individuelle behov og er der for dem . Altså virkelig intet negativt.
Men.. min ældste har så haft sagt til en fra personalet her, at jeg slår. Hvilket hun så i samme sætning ændrer til at det jo er far der slår og han skal have noget medicin. Men det er skrevet i underretningen herfra. Og så blive jeg nervøs.... jeg er begyndt og optage hvis vi har konflikter osv , har også optaget en samtale med min datter hvor jeg uden og putte ord i munden på hende, spørg om hun synes jeg slår osv, men her fortæller hun det ikke var det hun mente.
Kriseventert har pointeret i underretningen at de ikke har set mig slå.... øh jo tak... men ærligt, hvordan fanden skal jeg kunne BEVISE at jeg ikke slår eller har gjort?? Det gør Mig virkelig nervøs og føler mig faktisk en anelse magtesløs i det her....................