Ondt i maven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2017

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Kan virkelig kun sige du er er nødt til at finde et lavere gear NU!...

stress som du er på vej ud i er virkelig farligt for både det mentale men også det fysiske helbred...

mit værste eksempel: tæt familiemedlem fik en hjerneblødning af stress fordi der ikke blev lyttet til kroppens advarsler...

hvis du i forvejen er tæt pakket med opgaver i løbet af en dag så får du stress ved tanken om også at skulle finde tid til skole, lektier og samvær med klassen så du kommer igennem uddannelsen på bedste vis...

du er nødt til at sætte tingene i skema, ligge rengøringen på hylden så det kun er f.eks. opvasken hver dag, støvsuge 2 dage om ugen, tøjvask en dag eller 2 om ugen (dog ikke samme dag som støvsugning)... på den måde får du noget tid fri og sænket tempoet lidt...

jeg ville klart gå til lægen og fortælle om smerterne for blot at være på den sikre side... fortælle om hvordan du har det og hvad der foregår i dit liv lige nu.. så har du det også på skrift hvis du får det værre at du allerede har haft fat i lægen om begyndende symptomer...

Jamen jeg sys ikke det er så slemt. Ved ikke hvad min  læge læge kan gøre. 

Men ja du har ret, det er virkelig ubehageligt i maven 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2017

Kattha

Anonym skriver:

Jeg er nok en lille smugle stresset. Men med mange børn i huset og en hund kræver det meget. 

Jeg gør rent og rydder op hverdag fra kl 7 til kl 23 om natten. 

Jeg kan se støv alle vegne. Når jeg endelig ligger bed får jeg det så mærkeligt i maven, en mild smerte og føler ikke jeg kan trække vejret..

Nu om en uge starter jeg i skole og kan ikke se hvordan  det skal kunne fungere 

Jeg ligger min 1.5 time i sengen før jeg kan sove og står op kl 6 for at ordne madpakker. 

Nogle gode råd til at få gearet lidt ned og hvad helveds er der galt med mig? Mit liv har været sådan her i 10 år. 

Tror det ville være en god ide om at snakke med lægen, men ikke bare om hvorvidt du er stresset, men om der er andre ting der måske ligger til grund. For det er da ikke "normalt" at have det tankemønster. Med det mener jeg, at det er vist ikke sådan for de fleste af os. Hvis du ikke kan lade være med at gøre rent så meget, ser støv alle vegne osv., og det har stået på i flere år, så er der måske nogle ting der står bag, psykisk. Det lyder til, at det nu manifesterer sig i fysisk ubehag og smerter, og stress-lignende tilstand. Jeg ved så ikke hvordan det er at have mange børn, det må utvivlsomt være meget krævende. Men der må kunne gøres noget, så det ikke påvirker dig sådan fysisk. Og når du skriver du ikke ved hvad du skal gøre for at geare ned, og du har virkelig prøvet, så må noget proffessionel hjælp være vejen frem. Håber du får det bedre snart.

Anmeld Citér

3. januar 2017

CarinaSB

Anonym skriver:

Jeg er nok en lille smugle stresset. Men med mange børn i huset og en hund kræver det meget. 

Jeg gør rent og rydder op hverdag fra kl 7 til kl 23 om natten. 

Jeg kan se støv alle vegne. Når jeg endelig ligger bed får jeg det så mærkeligt i maven, en mild smerte og føler ikke jeg kan trække vejret..

Nu om en uge starter jeg i skole og kan ikke se hvordan  det skal kunne fungere 

Jeg ligger min 1.5 time i sengen før jeg kan sove og står op kl 6 for at ordne madpakker. 

Nogle gode råd til at få gearet lidt ned og hvad helveds er der galt med mig? Mit liv har været sådan her i 10 år. 

Jeg begyndte at sætte ting i skema, jeg kunne heller ikk få det til at hænge sammen med skole, børn og hus der skulle passes .. Så mit skema så sådan ud:

Mandag:

Støvsuge

Vaske gulv

Tirsdag:

Tørre støv af

støvsuge

Onsdag:

Ordne vasketøj

Torsdag holdte jeg "fri" lavede mad og satte i opvaskeren, altså det med at sætte i opvaskeren gjorde jeg selvføli hverdag

Fredag: der havde jeg tidlig fri så der lavede jeg en mindre hovederengøring :) Og det hjalp ret meget :)

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Jeg begyndte at sætte ting i skema, jeg kunne heller ikk få det til at hænge sammen med skole, børn og hus der skulle passes .. Så mit skema så sådan ud:

Mandag:

Støvsuge

Vaske gulv

Tirsdag:

Tørre støv af

støvsuge

Onsdag:

Ordne vasketøj

Torsdag holdte jeg "fri" lavede mad og satte i opvaskeren, altså det med at sætte i opvaskeren gjorde jeg selvføli hverdag

Fredag: der havde jeg tidlig fri så der lavede jeg en mindre hovederengøring :) Og det hjalp ret meget :)

Tak for råd, men det har jeg prøvet og det fungere ikke med 5 børn .. 

Anmeld Citér

4. januar 2017

SK85

Du skal tage til lægen med det samme!

At gå hver dag og rydde op og gøre rent fra kl. 7-23 er ikke bare usundt, men også uholdbart. Jeg forstår faktisk ikke hvordan du kan holde til det. Det lyder lidt som mig inden jeg gik ned med stress, og jeg døjer her nogle år efter stadig med fysiske gener fra da jeg havde stress. Jeg vil anbefale dig at gøre noget ved dit problem nu.

Du skal ikke være bange for at din læge ikke tager dig seriøst. Hvis du tager til lægen og fortæller at du aldrig slapper af, at du er igang hver dag fra kl. 7-23, at du er 1½ time om at falde i søvn og at du kan se støv når du lægger dig i sengen - og at du ikke KAN geare ned. Så skal han nok tage dig seriøst, for alle de ting er altså tegn på at der er noget galt.

Du kan muligvis ikke selv se det, men så lyt til alle os herinde som har skrevet til dig at du skal tage til lægen.

God bedring, jeg håber du får gjort noget ved det (=ring til din læge!)

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

SK85 skriver:

Du skal tage til lægen med det samme!

At gå hver dag og rydde op og gøre rent fra kl. 7-23 er ikke bare usundt, men også uholdbart. Jeg forstår faktisk ikke hvordan du kan holde til det. Det lyder lidt som mig inden jeg gik ned med stress, og jeg døjer her nogle år efter stadig med fysiske gener fra da jeg havde stress. Jeg vil anbefale dig at gøre noget ved dit problem nu.

Du skal ikke være bange for at din læge ikke tager dig seriøst. Hvis du tager til lægen og fortæller at du aldrig slapper af, at du er igang hver dag fra kl. 7-23, at du er 1½ time om at falde i søvn og at du kan se støv når du lægger dig i sengen - og at du ikke KAN geare ned. Så skal han nok tage dig seriøst, for alle de ting er altså tegn på at der er noget galt.

Du kan muligvis ikke selv se det, men så lyt til alle os herinde som har skrevet til dig at du skal tage til lægen.

God bedring, jeg håber du får gjort noget ved det (=ring til din læge!)

Ja, men sys det virker dumt at ringe der ned når.man  ikke selv sys det.

Anmeld Citér

5. januar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Ja, men sys det virker dumt at ringe der ned når.man  ikke selv sys det.

Det er ofte svært át se selv. Tag en snak med lægen.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Det er ofte svært át se selv. Tag en snak med lægen.

Men hvordan?

Anmeld Citér

5. januar 2017

TNBC

Anonym skriver:

Men hvordan?

Hvordan du snakker med lægen?

Du fortæller ham dine følelser, dine tanker, om at have svært ved at falde i søvn, omkring at du er i gang fra 7-23 med rengøring og stadigvæk ser snavs, for det er ikke helt normalt(tror jeg).

Han vil spørge dig om ting og du svarer bare ærligt. Lad ham hjælpe dig, og så må du få nogen til at aflaste dig i hverdagen, selv med 5børn, bør man ikke være i gang i over 12timer af gangen, og stresse sig selv.
Hvor store er børnene?
Kan du ikke få nogen til at hente børnene eller nogen af dem en eller to gange om ugen? Og så dele opgaverne op?
Hvad laver du i alle de timer?

Anmeld Citér

8. januar 2017

SK85

Anonym skriver:

Men hvordan?

Jeg kan godt forstå at det virker svært, specielt når du ikke selv er helt sikker på om du egentligt kan se problemet/at du er stresset.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe og bestille en tid til at snakke med en læge om at du muligvis er stresset. Og så ville jeg printe dit første indlæg i denne tråd ud og tage med til lægen som udgangspunkt for en snak.

Fortæl evt. lægen at du har skrevet dette til en debat på nettet og så skrev folk at du skulle ringe til din læge, så derfor er du der. Han ved godt at det er normalt at folk i din situation ikke selv kan se problemet. Men hvis han er en ordentlig læge (og det må vi jo gå ud fra), så vil han godt kunne se at du har et problem og trænger til hjælp. Og så kan han forhåbentligt hjælpe dig videre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.