Enheldigkartoffel skriver:
Er startet i nyt job og vores skønneste bebs på 1 år har allerede været syg af 4 omgange i december. Først feber, så omgangssyge, så halsbetændelse og nu feber igen
Hun er nemlig lige startet i dagpleje, hvor jeg ved at de andre børn også har været meget syge.
Men er der andre der kender det? Har så dårlig samvittighed overfor min nye arbejdsplads med 4 fraværsdage allerede i min første måned, selvom jeg knokler for at få enderne til at mødes (arbejde om aftenen, få familie til at tage over ved mere end 1 sygedag) mv.
Hun er så absolut det allervigtigste og derfor har jeg heller ikke svært ved at blive hjemme ved første sygedag, men er da nervøs for hvad min arbejdsplads synes om det og hold nu op hvor er det pinligt for fjerde gang at måtte forlade et møde eller blive hjemme pga mere sygdom og samtidig er ny i job
Jeg kender det desværre godt. Jeg havde kun et deltidsjob, men fik også mange sygedage med datteren, så jeg måtte gå ned i tid, og til sidst kun være der 2 dage om ugen. Måtte så alligevel sige op, da heller ikke det fungerede, og var for stor belastning på bedsteforældre og kæresten. Men øv, hvor var det ærgerligt - jeg elskede at være der, og mine kollegaer.
Kan sagtens genkende følelsen af at det er virkelig pinligt når man endnu engang skal fortælle, at man må tage en sygedag pga barnet. Især når man er ny. Min chef var nu meget glad for jeg selv bragte det på banen og ville tale om det, om bekymringerne fra begge parters side, om hvorvidt der skulle ændringer til osv. Så det er måske en god ide at gøre. Så gør du jo også opmærksom på, at det på ingen måde er normen for dig, at det nager dig osv. Måske er der mere forståelse end du regner med.
Håber det bliver bedre snart, og du kan nyde dit arbejdsliv fuldt ud.
Anmeld
Citér