TIdlig scanning hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.613 visninger
19 svar
2 synes godt om
1. januar 2017

Anonym trådstarter

Vil man kunne se noget brugbart på en scanning når man er 5+5-6+0 ?? Skal scannes 7+4 af fertilitets klinikken mens synes der er lang tid til og har en evig frygt for at komme til scanning 7+ og der ligger et dødt foster

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Altså er bange for at vente til uge 7 og gå og tro jeg er gravid hvis ikke jeg er det. Frygter en ma og sådan

Anmeld Citér

1. januar 2017

Maalene

Kan godt forstå du er utålmodig og nervøs for at komme til scanning 

Tror desværre bare du risikerer at blive endnu mere nervøs, for hjertet er vidst ikke begyndt at blinke (ihvertfald ikke så man kan se det på en scanning), når du er 6+0... Har været til tidlig scanning og set hjerteblink 2 gange, hvor jeg har været omkring 7+0 - så selvom det er svært at vente, tror jeg det er ventetiden værd 

Og tillykke med graviditeten - NYD det! 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Kan godt forstå du er utålmodig og nervøs for at komme til scanning 

Tror desværre bare du risikerer at blive endnu mere nervøs, for hjertet er vidst ikke begyndt at blinke (ihvertfald ikke så man kan se det på en scanning), når du er 6+0... Har været til tidlig scanning og set hjerteblink 2 gange, hvor jeg har været omkring 7+0 - så selvom det er svært at vente, tror jeg det er ventetiden værd 

Og tillykke med graviditeten - NYD det! 

Jaaa du har nok ret. Det er dælme bare svært. Frygter virkelig bare at man går og regner med at man er gravid i flere uger og så er der bare ikke noget til scanningen. Hvad skal man være opmærksom på?? 

Har kun ømme brystvorter og i uge 4 havde jeg dagligt mens smerter og de sidste 3-4 dage har jeg ikke rigtig mærket noget "dernede" :s 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Maalene

Anonym skriver:

Jaaa du har nok ret. Det er dælme bare svært. Frygter virkelig bare at man går og regner med at man er gravid i flere uger og så er der bare ikke noget til scanningen. Hvad skal man være opmærksom på?? 

Har kun ømme brystvorter og i uge 4 havde jeg dagligt mens smerter og de sidste 3-4 dage har jeg ikke rigtig mærket noget "dernede" :s 

Kan virkelig godt forstå dig!! Har selv haft 2 Missed abortions, som også blev opdaget ved en tidlig scanning, men jeg synes ikke jeg har oplevet forskel i, hvordan mine symptomer var - har været meget mildt ramt alle gangene, så nok også derfor jeg ikke har mærket noget anderledes de gange jeg har mistet... Denne gang oplevede jeg kun ligamentsmerter i starten som symptom, så man behøver ikke mærke en hel masse og alting kan heldigvis stadig være i skønneste orden 

Det er nemt at sige, men forsøg så vidt muligt at slappe af og tro på alt er godt - hvis det skulle gå galt, kan du ikke gøre noget alligevel - og tænker helt klart det bedste for dig og din krop er, at forsøge at slappe af og ikke stresse (men ved hvor svært det er) 

Anmeld Citér

1. januar 2017

MorTilN

Det er ikke meget du kan se så tidligt. Da jeg blev scannet omkring 5-6 uge der kunne vi se en "opklaring" i livmoderen og fik små glimt af en lille hvid klump der vis man så godt efter lå og flimrede i kanten af opklaringen men det var ikke noget jeg rigtig fik noget ud af. Men da jeg blev scannet omkring 7-8 uge kunne vi se den der hvide orm hvor jeg kunne ane hoved, krop, det der skulle blive til arme og ben og så det fineste lille hjerteblink 

Kan godt følge dig i at få vished. Jeg sidder her og er 14+0 med 5 scanninger bag mig end til videre og jeg er ikke sluppet af med den der følelse af uvished endnu. Vi køber en kønsscanning her om en uges tid og så håber jeg på at jeg snart begynder at kunne mærke liv men synes godt nok også der er langt fra 15+ til 20+ så kender uden mærket din følelse og frygt for en ma

Anmeld Citér

1. januar 2017

FHR

Anonym skriver:

Vil man kunne se noget brugbart på en scanning når man er 5+5-6+0 ?? Skal scannes 7+4 af fertilitets klinikken mens synes der er lang tid til og har en evig frygt for at komme til scanning 7+ og der ligger et dødt foster

Jeg blev scannet 6+0 (troede jeg var 5+5)

Vi så både hjerteblink og hun kunne måle fosteret til 2,3 mm. Og se der højst tænkelig kun er en baby 

Skal scannes igen 8+0 som er her på tirsdag 

vedhæfter mit billedet, de to små tætte plusser er der baby er 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. januar 2017

HPH

Viventerpådig skriver:

Det er ikke meget du kan se så tidligt. Da jeg blev scannet omkring 5-6 uge der kunne vi se en "opklaring" i livmoderen og fik små glimt af en lille hvid klump der vis man så godt efter lå og flimrede i kanten af opklaringen men det var ikke noget jeg rigtig fik noget ud af. Men da jeg blev scannet omkring 7-8 uge kunne vi se den der hvide orm hvor jeg kunne ane hoved, krop, det der skulle blive til arme og ben og så det fineste lille hjerteblink 

Kan godt følge dig i at få vished. Jeg sidder her og er 14+0 med 5 scanninger bag mig end til videre og jeg er ikke sluppet af med den der følelse af uvished endnu. Vi køber en kønsscanning her om en uges tid og så håber jeg på at jeg snart begynder at kunne mærke liv men synes godt nok også der er langt fra 15+ til 20+ så kender uden mærket din følelse og frygt for en ma

Jeg mærkede liv fra uge 16+ så måske du er heldig der også 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Pianisten

Jeg blev scannet indvendigt 6+0 og der var også hjerteblink og man kunne tydeligt se babyrejen 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Jeg blev scannet indvendigt 6+0 og der var også hjerteblink og man kunne tydeligt se babyrejen 

Okay så det kan tidligst bare 6+0 jeg kan scannes hvis jeg skal ku se blink ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.