Ensom og gravid på nytårsaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.213 visninger
16 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2017

Anonym trådstarter

Er der andre gravide, der ligesom mig, virkelig føler sig alene og udenfor på sådan en aften som nytårsaften? Jeg er chauffør for min søster og forældre, og har spist sammen med dem, hvorefter jeg skulle joine min kæreste og hans venner i lejligheden. Men da det kom til stykket, kunne jeg ikke få mig selv til at gå derind, og det endte med jeg istedet brugte 3 timer på at sidde i bilen og tude uhæmmet og føle mig helt alene i verden, specielt ved midnat.. jeg kendte ikke nogle af hans venner og følte bare pludselig ikke, jeg kunne mase mig på. Jeg brugte også hele eftermiddagen på at sidde og tude over, at jeg følte mig helt ensom og alene. 

Ved ikke, hvad jeg helt vil, måske bare høre, om jeg er den eneste der har det sådan? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2017

Anonym

Har aldrig selv haft haft det som dig, snarer tværtimod..

Men må ikke være sjovt at have det som du har det. Kan dog ikke lade være med at tænke på, om du har en depression.. Syntes det lyder voldsomt at græde hele eftermiddagen, og så 3 timer igen om aftenen fordi at du føler dig ensom..

Hvorfor valgte du ikke at gå ind til din kæreste? Han ville da sikkert ha elsket at have hygget med dig, og forstod sikkert ikke hvor du blev af.

Anmeld Citér

1. januar 2017

Babilooo

Er der andre gravide, der ligesom mig, virkelig føler sig alene og udenfor på sådan en aften som nytårsaften? Jeg er chauffør for min søster og forældre, og har spist sammen med dem, hvorefter jeg skulle joine min kæreste og hans venner i lejligheden. Men da det kom til stykket, kunne jeg ikke få mig selv til at gå derind, og det endte med jeg istedet brugte 3 timer på at sidde i bilen og tude uhæmmet og føle mig helt alene i verden, specielt ved midnat.. jeg kendte ikke nogle af hans venner og følte bare pludselig ikke, jeg kunne mase mig på. Jeg brugte også hele eftermiddagen på at sidde og tude over, at jeg følte mig helt ensom og alene. 

Ved ikke, hvad jeg helt vil, måske bare høre, om jeg er den eneste der har det sådan? 

Det lyder ellers som en hyggelig aften hvor du kunne være sammen med din familie og så siden hen din kæreste.

Det er ikke normalt at græde i en kold bil og ikke gå ind til sin kæreste og opleve nytår alene uden grund. Er din kæreste eller familie ond - ellers vil jeg sige at det lyder som en mulig depression.   Du skal straks få kigget på det, da det kan eskalere og blive til en større depression og efterfødselsreaktion når du bliver mor. 

Stor kram til dig og tag det alvorligt! Få talt med din kæreste og eller familie om hvorfor du var væk og blevvi bilen. De kan støtte dig måske til at få hjælp.

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nej - sådan har jeg (gudskelov) aldrig haft det og jeg må indrømme at dit indlæg gør mig dybt bekymret?!

Det lyder ikke just til at du har det på en måde, hvor det vil være sundt at bringe et lille barn til verden. Hvor langt henne er du og hvordan med dit parforhold?? 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Makje9113

Anonym skriver:

Altså jeg er også gravid og havde en dejlig stille nytårs aften med min kæreste og vores datter Jeg føler mig slet ikke ensom. Men måske er det dine hormoner der spiller dig et puds??

Anmeld Citér

1. januar 2017

Muhmi

Anonym skriver:

Det lyder da som et "bad case of the hormonella" Det er godt nok ærgerligt at du har brugt din aften på den måde, men NØJ hvor er det træls når ens hormoner lige laver sådan et stunt der.... 

Håber du fik en lidt bedre nat trods alt...

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har aldrig selv haft haft det som dig, snarer tværtimod..

Men må ikke være sjovt at have det som du har det. Kan dog ikke lade være med at tænke på, om du har en depression.. Syntes det lyder voldsomt at græde hele eftermiddagen, og så 3 timer igen om aftenen fordi at du føler dig ensom..

Hvorfor valgte du ikke at gå ind til din kæreste? Han ville da sikkert ha elsket at have hygget med dig, og forstod sikkert ikke hvor du blev af.

Han ville nemlig gerne have, jeg havde været der,  jeg følte mig bare så alene og udenfor. Vi har fået en lang snak i dag om det hele, og jeg må indrømme tanken om depression har strejfet mig - jeg har haft en for nogle år siden, men omvendt tænkte jeg, at det måske bare var en engangsoplevelse. Uanset hvad, har jeg nu besluttet at tage en snak med lægen om det, så må jeg se hvad hun siger. Tak fordi du gav dig tid til at svare 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det lyder ellers som en hyggelig aften hvor du kunne være sammen med din familie og så siden hen din kæreste.

Det er ikke normalt at græde i en kold bil og ikke gå ind til sin kæreste og opleve nytår alene uden grund. Er din kæreste eller familie ond - ellers vil jeg sige at det lyder som en mulig depression.   Du skal straks få kigget på det, da det kan eskalere og blive til en større depression og efterfødselsreaktion når du bliver mor. 

Stor kram til dig og tag det alvorligt! Få talt med din kæreste og eller familie om hvorfor du var væk og blevvi bilen. De kan støtte dig måske til at få hjælp.

Du har helt ret, og jeg er også super ked af det over det hele i dag.. ingen af onde - tværtimod! De er alle så søde, og min kæreste er fantastisk til at lytte, jeg ved simpelthen ikke hvad der foregik. 

Jeg har talt meget med min kæreste om det i dag, og har besluttet at snakke med lægen også og eventuelt også jordemoderen, så må jeg se hvad de foreslår. Tak for dit svar omsorg 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det lyder da som et "bad case of the hormonella" Det er godt nok ærgerligt at du har brugt din aften på den måde, men NØJ hvor er det træls når ens hormoner lige laver sådan et stunt der.... 

Håber du fik en lidt bedre nat trods alt...

Tak for dit svar - jeg har aldrig oplevet noget lignende, det blev desværre ikke rigtigt bedre, men er bedre i dag efter en god snak med kæresten.  Jeg håber virkelig det "bare" var et stramt tilfælde af løsslupne hormoner! 

Anmeld Citér

1. januar 2017

Anonym trådstarter

Makje9113 skriver:

Altså jeg er også gravid og havde en dejlig stille nytårs aften med min kæreste og vores datter Jeg føler mig slet ikke ensom. Men måske er det dine hormoner der spiller dig et puds??

Jeg håber det bare er hormoner, der lige viste sig fra sin værste side! Vi har aftalt at til næste nytår bliver det bare os to og væres datter, ingen vild fest eller større alkoholindtag, så det bliver forhåbenligt bedre end denne nytårsaften. Tak for dit svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.