Vække sovende børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.470 visninger
85 svar
262 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2016

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg har haft en diskussion med min mand. Jeg går meget ind for at min søn skal hjem til sin sengetid og sove og mener at vi som forældre skal rette ind efter barnets behov. Vores søn er 8 måneder og vi var i dag til nytårsfest. Vores søn sover normalt kl 19.00-19.30 og han viste også tegn på træthed heromkring. Jeg blev ferie kørt hjem til hans sovetid hvorefter min mand tog tilbage til selskabet. Han mente jeg burde havde puttet vores dreng hjemme ved vores venner og så vække ham når vi skulle hjem og pakke ham ned og tage hjem. Hvad tænker I andre? Jeg ved ikke om det bare er mig der er hysterisk. Jeg får det også virkelig dårligt hvis han fx falder i søvn i bilen og vi skal vække han for at tage ham op...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej alle. Jeg har haft en diskussion med min mand. Jeg går meget ind for at min søn skal hjem til sin sengetid og sove og mener at vi som forældre skal rette ind efter barnets behov. Vores søn er 8 måneder og vi var i dag til nytårsfest. Vores søn sover normalt kl 19.00-19.30 og han viste også tegn på træthed heromkring. Jeg blev ferie kørt hjem til hans sovetid hvorefter min mand tog tilbage til selskabet. Han mente jeg burde havde puttet vores dreng hjemme ved vores venner og så vække ham når vi skulle hjem og pakke ham ned og tage hjem. Hvad tænker I andre? Jeg ved ikke om det bare er mig der er hysterisk. Jeg får det også virkelig dårligt hvis han fx falder i søvn i bilen og vi skal vække han for at tage ham op...

Vi holder på sengetider indtil ved 3 års alderen.  Så jeg havde gjort som dig 

Det andet er mor og fars behov, og jeg kan altså godt sætte mit behov for fest og farver på hold de første par år. Alternativt kan man jo bare selv inviterer 

Anmeld Citér

31. december 2016

Babilooo

Mine børn har sagtens kunne falde i søvn hos andre. Vi har altid puttet med barnevognoverdel eller weekendseng i et tilstødende værelse. 

Et barn tager altså ikke skade af at blive båret sovende ud i en bil og videre i seng.

Jeg ville tage noget med til at putte i og så en babyalarm. Selvfølgelig afhænger det af hvor let barnet er at lægge. Vores har altid faldet let i søvn. 

Jeg var ikke taget hjem fra en fest kl. 19.00 på en nytårsaften. Hvis det var planen eller mit behov ville jeg nok invitere hos mig selv.

Anmeld Citér

31. december 2016

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Vi holder på sengetider indtil ved 3 års alderen.  Så jeg havde gjort som dig 

Det andet er mor og fars behov, og jeg kan altså godt sætte mit behov for fest og farver på hold de første par år. Alternativt kan man jo bare selv inviterer 

Det er helt klart også min mening. 

Anmeld Citér

31. december 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Mine børn har sagtens kunne falde i søvn hos andre. Vi har altid puttet med barnevognoverdel eller weekendseng i et tilstødende værelse. 

Et barn tager altså ikke skade af at blive båret sovende ud i en bil og videre i seng.

Jeg ville tage noget med til at putte i og så en babyalarm. Selvfølgelig afhænger det af hvor let barnet er at lægge. Vores har altid faldet let i søvn. 

Jeg var ikke taget hjem fra en fest kl. 19.00 på en nytårsaften. Hvis det var planen eller mit behov ville jeg nok invitere hos mig selv.

Vores søn faldt i søvn i bilen og bare det gjorde at da han blev båret sovende op vågnede han idet jeg skulle klæde ham af og skreg i en vilden sky. Der er selvfølgelig også forskel på børn så det fungerer måske for nogle. Dejligt det gør for jer Den fest vi var til var ved venner som bor på en stor gård hvor mange var inviteret, så vi kunne desværre ikke invitere hjem. 

Anmeld Citér

31. december 2016

ninibadini

Sådan gør vi også når vi er ude hos folk. Ofte er det jo bedsteforældre vi lige er hjemme ved og spise og så spiser vi tidligt og kører så vi er hjemme ved normal puttetid. Hvis vi putter ham et sted, kører hjemog putter igen kan vi være sikre på at han ikke sover resten af natten. Hvis vi bare kunne flytte ham sovende var det måske noget andet, så synes det kommer an på barnet.  Er det en aften som er længere end til puttetid sørger vi for at vi kan overnatte det samme sted, at det er hjemme hos os selv eller at få ham passet. Så det er helt sikkert på hans præmisser, men det har jeg ikke noget imod

Anmeld Citér

31. december 2016

Babilooo

Du spurgte om du var hysterisk - det synes jeg ikke.

men der sker altså ikke noget ved at et barn piver ved at få taget overtøjet af. Selvfølgelig hvis det er en times ulykkelighed - men et barn tager ikke skade af at pive for så hurtigt at falde i søvn. 

Han havde sikkert ikke været mere ulykkelig hvis du var taget hjem kl. 3 og havde puttet ham hos vennerne. Du skal i begge tilfælde rykke ham ud i en bil. ...? Ingen forskel... du tog tidlig hjem og havde alligevel en dreng der piver en smule over at blive flyttet eller vågne lidt op.

Anmeld Citér

31. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Som udgangspunkt passer vi også børnenes sendetider. Men der er undtagelser. Jev ville forsøge nytårsaften. Måske har du et barn der bare sover. Jev synes det er synd at isolere sig i minimum 3 år uden at prøve det. 

Vi har de sidste år holdt nytår med naboen. Så er alle unger puttet ovenpå og når vi gik hjem bar vi ungerne ind. Nogrngange skal man også hygge sig. 

Hvis det bare er middag med bedsteforældre lægger vi den tidligt men en enkelt gang imellem skal der være plads til at ændre rutinerne. Det tror jeg vi alle har godt af. 

Der kan selvfølgelig være børn der slet ikke kan det og så ville jeg handle anderledes. 

som førstegangs mor bliver man hurtig for perfekt og fokuseret på sit barns bedste. 

Anmeld Citér

31. december 2016

Kay

Anonym skriver:

De få gange om året hvor det er at vi er sent ude har vi gerne pakket pigernes nattøj og tandbørster, så bliver de putter hvor vi er og båret ud i bilen (ikke vækket bare båret ud) nogle gange vågner de andre gange sover de... og så bliver de båret fra bilen og ind i seng... det har ikke været et problem for os

Anmeld Citér

1. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vi medbringer bare nattøj og tandbørste, og bærer så et sovende barn direkte hjem i seng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.