Træt af rod og min mand !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2016

Newsence

Jeg ville godt nok også blive provokeret af at få vist billeder. Den kunne du mok have taget på en mere voksen måde.. 

derudover lyder det til du har fastholdt dig selv i en offerrolle. Helt ærligt så skal du stoppe med at rydde op efter alle. Har du for høj rengøringsstandart end hvad dine børn kan gøre ja så hænger du på den. Men sænk standarden lidt og få lært dine børn at rydde op efter sig selv. En nederdel kan et barn godt selv ligge på plads. Ja den bliver ikke lagt pænt sammen men den bliver lagt på plads. 

Mht til manden så skal I have en snak om fordeling af opgaver. Både nu og senere. Lad ham selv vælge hvilke opgaver han vil varetage og så lad værd med at blande dig i hvordan han gør det. Aftal Eks at stuen skal være ryddet hver aften inden han går i seng og lad det så være op til ham hvornår på aften han gør det. 

Snak med ham om at børnene også vil se deres far og at han nu skal tage lidt over så I begge kan få ferie og ikke kun ham.. 

skriv ned hvilke opgaver der er så han kan se det sort på Hvidt for så bliver det mere overskueligt for ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2016

God-mor

Anonym skriver:

Ja det er mega belastende. 

Kan ikke klare tanken om at gå ind i nye år i det rod der hersker pt i vores hus. Nu han gået i vrede over de billeder jeg viste ham, og her er allerede ved at være pænere nu. 

Når han kommer hjem vil jeg vædde med der går en til to timer så vi tilbage med ting på gulvet osv. 

Jeg kan godt forstå det stresser dig, fordi sådan har jeg det også selv hvis det hele sejler. Jeg kan ikke bare lade snavs og rod ligge i flere dage til han selv opdager at der er ulækkert, som andre forslår. Men herhjemme ser min mand det ikke på samme måde som jeg, og derfor skal jeg bede ham om ting, men han gør det så også 9 ud af 10 gange. 

Men ville nu tale med din mand om det, og i kan lave nogle klare aftaler omkring det fordi i allesammen skal kunne trives og han bor ikke på hotel. Han har et ansvar.

Anmeld Citér

31. december 2016

God-mor

B&J skriver:

Jo fordi hun ruder altid op så bliver det ko en vane hun gør det så hvorfor skal han gøre det 

Fordi de er en familie og han er en voksen mand som bør tage del i familien både med hensyn til børnene og med hensyn til at holde hus. Det er vel ikke TS ansvar. Hun har jo bedt ham hjælpe til. Men der er vi bare uenige

Anmeld Citér

1. januar 2017

loop

Anonym skriver:

Puha jeg er nået et punkt hvor jeg er så træt af min mand er hjemme... alt han gør irriterer mig. (Han har været hjemme siden den 23 og skal først afsted igen den anden januar). 

Han roder... han efterlader ting... han laver INTET med ungerne udover at brokke sig over de afbryder og larmer (de keder sig), imens han sidder og fortæller mig noget så ligegyldigt som at jorden bevæger sig langsommere og langsommere og drikker kaffe !!! 

"jeg ryddede da morgenbordet!" Ja men han efterlod jucen og alle kopper/glas... 

"jeg ordnede da køkkenet i en halv time i morges" ja men han efterlod sin dyne på sofaen, (han gik ned tidligt pga han A menneske), lod sit tøj ligge på badeværelset og potten stå i stuen !!! 

"Jeg kan jo ikke både passe børn og ordne huset pænt" nå... men det gør jeg sjovt nok altid  og når han kommer hjem fra job kl 17:30 er der altid pænt (jeg er hjemme ca. 14:30-15 med ungerne hjemme også)... 

Nu kom jeg ned efter at have lagt tøj på plads og finder en brugt ble i gangen... nederdele som vores store bare hae smidt i stuen og håndklæder på stolene osv.... åh Gud hvor jeg ser frem til hverdagene igen...  Jeg laver ikke andet end at gå og ryddet op efter dem alle hele tiden...

(tog billeder og viste ham, han blev så gal at han gik... men nu der bedre stemning i huset).

Undskyld skulle lige af med gassen...  skal jo ikke gå ud over ungerne jeg er træt i mælet...

Du skal stoppe med at lege mor for din mand. Du er ikke et offer, du har selv valgt ham, selvom du vidste hvordan har var.

Og så brug jeres kostbare feriedage på at lave noget sammen i alle kan li. Få børnene gjort fysisk og mentalt trætte, så i forældre kan slappe lidt af med en bog, eller hvad i kan lide. Aflast hinanden, den ene leger med børnene og den anden får alenetid i et par timer. I er heldige at være to, udnyt det, i stedet for at skændes om helt basale ting. Få een gang for alle aftalt et kompromis, som i begge kan leve med. 

Jeg er ligesom dig, jeg vil heller ikke have våde håndklæder, beskidt tøj på gulvet osv. Derfor har jeg lært mine børn fra de var helt små, at hver gang en leg sluttede ryddede vi op inden næste leg. Mine børn er halvstore og store, og på deres værelse bestemmer de hvor meget rod, der er acceptabelt(inden for rimelighedens grænser), men på fællesrum, vil jeg ikke have rod. Vi skal alle kunne være her. Og så har jeg altid opdraget dem med tanke på at være selvstændige, så de kan klare sig selv, men også så de kan blive en god partner som voksne.

Har din mand sit eget værelse, hvor han kan regere som han vil, og du tilsvarende? For på den måde kan i begge have et rum i kan slappe af i. Og så i fællesrummene, er der opryddet efter det kompromis i finder.

Hvis i ikke formår at lave en aftale selv, så få hjælp fra en 3. part.

Sidst men ikke mindst få dine børn sat i sving, inden det er for sent. Hvis du ikke får børnene rettet ind nu, tror jeg du løber hjemmefra, når de bliver teenagere.

Livet er kort. Nyd hinanden, eller gå hver til sit.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.