9 år og bad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

enig med de andre

vækg Dine kampe med omhu. Hvis hun ellers er selvhjulpen ville jeg se det som en hyggestund. Inden længe vil hun helt sikkert helst være i fred på badeværelset. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg har brug for råd og vejledning. Vi står med min mands pige på 9 som bare ikke kan/gider gøre sig umage, når det kommer til bad. Hvis hun selv kunne vælge så skulle hun slet ikke i bad. Hun får sæbe i øjnene hver gang, og hyler som en stukket gris fordi det selvfølgelig sviger, og vil bare ikke tage imod råd og vejledning. Jeg vil simpelthen ikke acceptere at en på 9 ikke kan gå i bad selv  Vil gerne give tips og triks til hvordan hun gør det ordentligt, men stiller mig ikke og vasker hendes hår for hende, ved hun kan, hun vil bare ikke, og derfor bliver hun uforsigtig og ender med sæbe i øjnene HVER gang. 

Fik så afvide at hun hos sin mor sidder i badekar endnu og får vasket hår af mor! Jeg er meget overrasket og voldsomt frustreret. Hader at det skal være sådan en kamp hver gang. Derud over så råber hun af en fordi vi ikke bare kan få det til at holde op med at svig, men at skylle øjnene vil hun absolut ikke, selvom det er det man bliver nød til hvis man har fået sæbe i øjnene.. 

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, for hun er her i 5 dage og i bad det skal hun skisme.. Hvordan motivere vi hende til at forstå at man skal i bad, og man bliver nød til at lære at gøre det ordentligt, og ikke hyle op ved den mindste udfordring, man bliver nød til at prøve selv..  

Håber ikke at nogen bliver stødt over mit indlæg, elsker min bonus meget højt, men lige denne situation kan få mig til at hive hår ud af hovedet på mig selv.. Bliver så frustreret.. 

Min datter på 10 år kan sagtens vaske håret selv, men nyder når jeg gør det. Ligesom jeg er over 40 og også nyder når frisøren vasker det. 

Hvorfor vasker hendes far det ikke bare, så får han en hyggestund alene med sin datter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.