9 år og bad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.754 visninger
11 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg har brug for råd og vejledning. Vi står med min mands pige på 9 som bare ikke kan/gider gøre sig umage, når det kommer til bad. Hvis hun selv kunne vælge så skulle hun slet ikke i bad. Hun får sæbe i øjnene hver gang, og hyler som en stukket gris fordi det selvfølgelig sviger, og vil bare ikke tage imod råd og vejledning. Jeg vil simpelthen ikke acceptere at en på 9 ikke kan gå i bad selv  Vil gerne give tips og triks til hvordan hun gør det ordentligt, men stiller mig ikke og vasker hendes hår for hende, ved hun kan, hun vil bare ikke, og derfor bliver hun uforsigtig og ender med sæbe i øjnene HVER gang. 

Fik så afvide at hun hos sin mor sidder i badekar endnu og får vasket hår af mor! Jeg er meget overrasket og voldsomt frustreret. Hader at det skal være sådan en kamp hver gang. Derud over så råber hun af en fordi vi ikke bare kan få det til at holde op med at svig, men at skylle øjnene vil hun absolut ikke, selvom det er det man bliver nød til hvis man har fået sæbe i øjnene.. 

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, for hun er her i 5 dage og i bad det skal hun skisme.. Hvordan motivere vi hende til at forstå at man skal i bad, og man bliver nød til at lære at gøre det ordentligt, og ikke hyle op ved den mindste udfordring, man bliver nød til at prøve selv..  

Håber ikke at nogen bliver stødt over mit indlæg, elsker min bonus meget højt, men lige denne situation kan få mig til at hive hår ud af hovedet på mig selv.. Bliver så frustreret.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2016

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Jeg har brug for råd og vejledning. Vi står med min mands pige på 9 som bare ikke kan/gider gøre sig umage, når det kommer til bad. Hvis hun selv kunne vælge så skulle hun slet ikke i bad. Hun får sæbe i øjnene hver gang, og hyler som en stukket gris fordi det selvfølgelig sviger, og vil bare ikke tage imod råd og vejledning. Jeg vil simpelthen ikke acceptere at en på 9 ikke kan gå i bad selv  Vil gerne give tips og triks til hvordan hun gør det ordentligt, men stiller mig ikke og vasker hendes hår for hende, ved hun kan, hun vil bare ikke, og derfor bliver hun uforsigtig og ender med sæbe i øjnene HVER gang. 

Fik så afvide at hun hos sin mor sidder i badekar endnu og får vasket hår af mor! Jeg er meget overrasket og voldsomt frustreret. Hader at det skal være sådan en kamp hver gang. Derud over så råber hun af en fordi vi ikke bare kan få det til at holde op med at svig, men at skylle øjnene vil hun absolut ikke, selvom det er det man bliver nød til hvis man har fået sæbe i øjnene.. 

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, for hun er her i 5 dage og i bad det skal hun skisme.. Hvordan motivere vi hende til at forstå at man skal i bad, og man bliver nød til at lære at gøre det ordentligt, og ikke hyle op ved den mindste udfordring, man bliver nød til at prøve selv..  

Håber ikke at nogen bliver stødt over mit indlæg, elsker min bonus meget højt, men lige denne situation kan få mig til at hive hår ud af hovedet på mig selv.. Bliver så frustreret.. 

Min datter på 10 går selv i bad og har gjort det et par år, men håret hjælper jeg altså stadig med,  hun har langt tykt hår og har svært ved at få sæben ud og bryder sig desuden heller ikke om at få vand fra en bruser i øjnene eller ansigtet.

det tager mig ikke mange minutter at vaske og skylle håret på hende og vi undgår hyl og skrig fordi hun bare ikke kan li' det,

Ved ikke om det kunne være en mulighed for jer at du hjælper hende men kun med håret??

hilsen en, hvis datter også hader at gå i bad

Anmeld Citér

27. december 2016

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Min datter på 10 går selv i bad og har gjort det et par år, men håret hjælper jeg altså stadig med,  hun har langt tykt hår og har svært ved at få sæben ud og bryder sig desuden heller ikke om at få vand fra en bruser i øjnene eller ansigtet.

det tager mig ikke mange minutter at vaske og skylle håret på hende og vi undgår hyl og skrig fordi hun bare ikke kan li' det,

Ved ikke om det kunne være en mulighed for jer at du hjælper hende men kun med håret??

hilsen en, hvis datter også hader at gå i bad

Det har jeg gjort, og var nok også blevet ved hvis det var fordi hun ikke kunne..

Hun har gået til svømning det sidste år hvor hun selv har gået i bad osv, og alt med svømning det sidste halve år, jeg har tjekket når hun kom ud for at være sikker på håret var vasket.. Og derfor frustrere det mig at bare fordi jeg er til rådighed, så "gider" hun ikke engang at prøve selv..  Og det er altså en ting jeg kræver, at man gør sit bedste med det man kan.. Det mener jeg ikke er for meget forlangt.

At hoppe over hvor gærret er lavest er ikke noget jeg bakker op om, og det gør mig vred og frustreret når det bliver forsøgt gang på gang, og pludselig går vi fra at have en 9 år til at have en 3 årig om igen..  

Anmeld Citér

27. december 2016

Rauw

Jeg vasker stadig min 9 årige datters hår. Resten klare hun fint selv og er meget badeglad. Men det er da hyggeligt at sidde der på kanten af badekaret og vaske hendes hår og snakke om alt muligt. 

Det er en kamp jeg ikke ville synes var så vigtig. Altså det tar max et kvarter med shampoo og balsam. Men hvis det ikke er din datter så få far til det? 

Anmeld Citér

27. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Dykkerbriller!

Anmeld Citér

27. december 2016

Mortilah

Min bonus på 10 skal også til min store fortvivlelse også stadig hjælpes med mange ting. Ingen skrig og skrål men håret lugter virkelig beskidt hver gang hun kommer her. Jeg hjælper hende med at vaske det og jeg har gjort utrolig meget ud af at alle børnene skal kigge op i loftet når sæben skylles ud. Op på et punkt i loftet og så får de ikke sæben i øjet.. nu har de efterhånden forstået det og vores bade forløber langt mere harmonisk nu.. men inderligt har det irriteret mig utroligt meget at der er mange ting mine bonusbørn ikke kan selv, som mit eget barn har kunnet i årevis. Jeg elsker dem meget højt og ønsker at de var mere selvhjulpne, ikke for min skyld, men for deres..

Anmeld Citér

27. december 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg vaskede mine ungers hår i lang tid efter at de egentlig godt kunne selv, men de syntes at det var så rart lige at få nærmest en gang hovedbunds massage, når jeg gjorde det, så det gjorde jeg gladeligt. Hvis hun ellers er rimelig selvhjulpen hjemme hos jer, havde jeg nok bare ofret de ca 5 min det tager og gjort det til en lille samtale stund, i stedet for en magt kamp. 

Anmeld Citér

27. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har du børn? 

Begge mine børn kan ikke lide at få vanf i øjnene og går nærmest i panik. 

Dem jeg kender Fortæller at det også er sådan med deres børn. Så tænker at du måske sætter nogen krav til hende hun bare ikke kan opfylde - når hun råber er det nok en form for panik. 

Kan I ikke bare hjælpe hende med at vaske hår og så klarer hun resten? 

Der skal nok komme en dag hvor hun ikke vil have jer med i bad

Anmeld Citér

27. december 2016

Anonym

Mine bonus børn skreg også som jeg ved ikke hvad det første stykke tid når de skulle have vasket hår.. min kæreste fortæller så at det altid har været en kamp.. (jeg lærte børnene at kende for 2 år siden) 

så projekt bliv tryg ved vand gik igang, vi var i svømmehallen, på ferien badede vi alt hvad vi havde lyst til.. før jul var vi så igen i svømmehallen, hvor samtlige 3 børn stak hovedet under vandet.. bum, så var de trygge ved det, og der er aldrig problemer ved hårvaske mere.. 

Anmeld Citér

27. december 2016

lineog4

Min dreng på 9 kan også selv vaske hår til svømning, han var 1 uge i London hvor han stod for sin egen personlige hygiejne og han var pæn og ren da han kom hjem. Men... og der er et men, beg vasker stadig hans hår her hjemme, hvorfor? Hmm fordi han nyder jeg masserer hans hovedbund og jeg kan bedre få det helt rent. Og der med at stå alene i en brusekabine faktisk gør ham lidt bange, så han kan bedst lide jeg er i badeværelset og han skynder sig når han skal skylle hår fordi han føler sig sårbar med lukkede øjne og vand henover ansigtet - han har selv forklaret det og han sagde nogenlunde sådan her, jeg kan ikke se hvad der er på den anden side af brusekabinen, og når jeg så også lukker øjnene så kan der jo komme hvad som helst. Jeg har accepterer forklaringen og hjælper med håret for så nyder han er langt varmt brusebad bagefter med døren åben så vi kan høre ham 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.