bleafvænning - 3 dages metoden ... hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2016

PernilleogLouis

Berta skriver:

Metoden går sådan set bare ud på at man tager bleen af dem. Bliver hjemme uden for mange aktiviteter og hjælper barnet på toilet når det enten selv beder om der eller når man mener at der er gået så lang tid at det må være tid igen. 

Og så skifter man våde bukser uden at gøre et stort nummer ud af det. Så vil barnet (hvis det er klar) hurtigt få fornemmelsen af at der tisser - og at det kan reagere på det inden det sker i bukserne. 

Uanset hvornår og hvordan man tager bleen af vil det jo være en forældre beslutning.

Vores dreng var begyndt at sige: "nu tisser jeg" - og "mor, må jeg godt tisse nu?" Så vi prøvede - men han var ikke klar alligevel. 

Berta 

Jeg giver dig ikke ret i at det behøver være en forældre beslutning - min dreng kom selv og sagde da han gerne ville stoppe med at bruge ble. Der var han så klar at han aldrig havde et uheld. 

Forstår ikke hvorfor man har så travlt - det er jo de færreste børn der bruger ble når de er 12 så hvorfor ikke bare vente til de er klar så de slipper for nederlag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

Babilooo

PernilleogLouis skriver:

Jeg giver dig ikke ret i at det behøver være en forældre beslutning - min dreng kom selv og sagde da han gerne ville stoppe med at bruge ble. Der var han så klar at han aldrig havde et uheld. 

Forstår ikke hvorfor man har så travlt - det er jo de færreste børn der bruger ble når de er 12 så hvorfor ikke bare vente til de er klar så de slipper for nederlag 

Men det er vel også flovt på et tidspunkt når man er den eneste på stuen med ble..? Det er vel også et nederlag ... eller...???

med min første gik det ret nemt ved at vi tog bleen af

Anmeld Citér

25. december 2016

Muhmi

Smølfine123 skriver:

Men det er vel også flovt på et tidspunkt når man er den eneste på stuen med ble..? Det er vel også et nederlag ... eller...???

Nu er det jo altså de færreste 3 årige der ikke går med ble, så hvis andre forældre måske slappede af med at snuppe bleen af deres barn, så ville der jo ikke være den her konstante kamp, forældrene imellem, at skulle være de hurtigste med alting.

Anmeld Citér

25. december 2016

PernilleogLouis

Ærligt det tror jeg er de voksnes tanker som de overfører på deres barn - har aldrig i mit arbejde som pædagog oplevet det og som sagt forstår jeg ikke det er så vigtigt at slippe hurtigt af med den ble 

Anmeld Citér

25. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Smølfine123 skriver:

Min søn er blevet 3 og jeg vil hjertens gerne have afvænnet ham fra at bruge ble.

Jeg har læst om 3-dages metoden... men han går serøst bare rundt her første dag med lort i underbukserne eller tissevåde bukser. What do do. Ham virker ikke som om det generer ham synderligt. Det gør det lidt svært. Altså vi skifter selvfølgelig når vi ser det. .. men han siger ikke noget. Gode råd...?

Jeg ville give ham ble på igen og vente. 

Anmeld Citér

25. december 2016

2721

Smølfine123 skriver:

Jeg undre mig over ordet flov? Er det ikke en meget voksen følelse at tillægge et barn på 3 år? De burde da slet ikke tænke sådan.

Anmeld Citér

25. december 2016

Berta

PernilleogLouis skriver:

Men det er jo stadig forældrene der beslutter om det så skal være nu. Min dreng siger da også indimellem at han ikke vil have ble på - men det får han altså ikke lov til hvis vi er på vej ud af døren. 

Jeg tror ikke nødvendigvis alle børn kommer og siger til når de er klar. Så må man jo som forældre vurdere de tegn ens barn giver på at det måske er klar. 

Da vi forsøgte for et par måneder siden da troede vi han var klar - fordi han altid kommentere det når han tissede. Men det var han så ikke - og vi blev så lidt klogere. 

Jeg synes kun det bliver et nederlag for barnet hvis man ikke man er villig til at gå tilbage til bleen hvis det viser jeg at barnet ikke er klar alligevel. 

Berta 

Anmeld Citér

26. december 2016

CC79

Man skal selvfølgelig opmuntre til at bruge toilettet men det er bare ik altid de er klar når man selv ku ønske det. Vi har altid arbejdet med vores børn fra de var 3 år og med vores yngste dreng lykkes det da han 3 1/2. Vores pige er først lige blevet renlig her en måned inden hun fyldte 4 år. Vi har to gange før forsøgt at "presse" hende renlig også med 3-dages metoden, men hun blev bare ikke klar før. Vi var ved at miste modet men børnehaven sagde det skulle vi bare tage stille og roligt og lige pudselig i løbet af 14 dage blev hun selv rigtigt interesseret i at smide bleen uden vi pressede på hende og det er gået fint med uheld der kan tælles på to hænder. Så mærk efter. Virker jeres barn reelt interesseret og motiveret for ja man ka motivere men ikke hvis det slet ik fanger barnet ordentligt. Man ka også afprøve de forskellige råd og metoder men hvis det ikke giver noget brugbart resultat må man afvente lidt og se det an. Vi prøvede også blebukser fordi vi tænkte de er trygge og nemme at få op og ned ved toiletbesøg, men dem blev hun bare glad for at bruge og bleer med motiver var også skidt for så var de spænende. Så vi måtte gå over til neutrale bleer og give hende små puf ved at tale om hun var en blevet en stor pige mv. Men det er nemt at"stresse"over som forældre men det nytter bare ikke hvis barnet ikke er med på det endnu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.