PernilleogLouis skriver:
Jeg giver dig ikke ret i at det behøver være en forældre beslutning - min dreng kom selv og sagde da han gerne ville stoppe med at bruge ble. Der var han så klar at han aldrig havde et uheld.
Forstår ikke hvorfor man har så travlt - det er jo de færreste børn der bruger ble når de er 12 så hvorfor ikke bare vente til de er klar så de slipper for nederlag
Men det er jo stadig forældrene der beslutter om det så skal være nu. Min dreng siger da også indimellem at han ikke vil have ble på - men det får han altså ikke lov til hvis vi er på vej ud af døren.
Jeg tror ikke nødvendigvis alle børn kommer og siger til når de er klar. Så må man jo som forældre vurdere de tegn ens barn giver på at det måske er klar.
Da vi forsøgte for et par måneder siden da troede vi han var klar - fordi han altid kommentere det når han tissede. Men det var han så ikke - og vi blev så lidt klogere.
Jeg synes kun det bliver et nederlag for barnet hvis man ikke man er villig til at gå tilbage til bleen hvis det viser jeg at barnet ikke er klar alligevel.
Berta
Anmeld
Citér