bleafvænning - 3 dages metoden ... hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.151 visninger
17 svar
33 synes godt om
25. december 2016

Babilooo

Min søn er blevet 3 og jeg vil hjertens gerne have afvænnet ham fra at bruge ble.

Jeg har læst om 3-dages metoden... men han går serøst bare rundt her første dag med lort i underbukserne eller tissevåde bukser. What do do. Ham virker ikke som om det generer ham synderligt. Det gør det lidt svært. Altså vi skifter selvfølgelig når vi ser det. .. men han siger ikke noget. Gode råd...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

Karina84

Kender ikke metoden, men det virker ikke til han er klar.

Så mit råd: Kig på din dreng, læs ham, og vent til han selv er klar til det.

Anmeld Citér

25. december 2016

Babilooo

Karina84 skriver:

Kender ikke metoden, men det virker ikke til han er klar.

Så mit råd: Kig på din dreng, læs ham, og vent til han selv er klar til det.

Men en dreng på 3 år og 2 mmd burde vel være klar...?

han tisser også når han bliver sat på potte så han er helt klar over hvad der skal ske på potten.

Anmeld Citér

25. december 2016

Karina84

Smølfine123 skriver:

Men en dreng på 3 år og 2 mmd burde vel være klar...?

han tisser også når han bliver sat på potte så han er helt klar over hvad der skal ske på potten.

Nej det bør han ikke. Børn er forskellige, og især drenge kan være lidt længere tid om det. Min dreng var 4 før han var klar og kunne gå uden ble. Min datter 3 år og et par måneder.

Anmeld Citér

25. december 2016

Berta

Smølfine123 skriver:

Min søn er blevet 3 og jeg vil hjertens gerne have afvænnet ham fra at bruge ble.

Jeg har læst om 3-dages metoden... men han går serøst bare rundt her første dag med lort i underbukserne eller tissevåde bukser. What do do. Ham virker ikke som om det generer ham synderligt. Det gør det lidt svært. Altså vi skifter selvfølgelig når vi ser det. .. men han siger ikke noget. Gode råd...?

Hej.. 

Vi forsøgte det med vores lige knap 3 år gamle dreng i efterårsferien. 

Det gik rimeligt derhjemme den uge - med kun få uheld efter de første dage. Men han sagde heller ikke rigtig til. Så det krævede at vi hele tiden gik med ham på toilet efter 1-2 timer. Og insisterede på at han skulle (prøve) at tisse. Vi fik ham ikke i løbet af den uge til at lave stort på potten - det gjorde han i bleen når han fik den på til lur eller nat. (Og en enkelt gang i busserne) han begyndte i løbet af ugen at sige til når han skulle tisse - og så kunne vi for det meste nå på toilettet inden. 

Da han startede i børnehaven gik der 3 dage så fik han ble på fuldtid igen. Han sagde slet ikke til og tissede og lavede stort i bukserne der - og når han kom hjem om eftermiddagen også. 

Han var bare ikke klar.

Jeg håber I får større succes med det. 

Berta 

Anmeld Citér

25. december 2016

Kattha

Smølfine123 skriver:

Vi brugte metoden, sådan nogenlunde da. Men datteren havde ikke noget på. Så vi fjernede gulvtæppet og fokuserede meget på potten der stod inde i stuen. Der skal helst ikke være mange distraktioner i form af fjernsyn og lignende. Helst stille og rolig og nærværende leg, hvor potten er i nærheden, bliver siddet på af og til osv. Og ja, der sker uheld på gulvet de første par gange, men sådan er det. Min datter blev ret forskrækket og ked af det første gang, men så var det ligesom det, hun forstod hvad det gik ud på derfra. Held og lykke

Anmeld Citér

25. december 2016

2721

Alder har ikke noget med parathed at gøre. Vent til han selv begynder at sige til og vise en reel interesse for det, det giver en meget større chance for succes.

Anmeld Citér

25. december 2016

"Anarkisten"

Kender ikke metoden og jeg må være ærlig og sige, at jeg syntes det er en "forkert" måde at gøre det på.

Jeg har ikke løsningen, men har aldrig været og bliver aldrig tilhænger af, at mor og/eller far skal bestemme hvornår barnet er renlig. 

Herhjemme tisser lillebror rigtig fint på toilettet, ingen uheld og han rende selv derud når han skal tisse, men han vil ikke lave stort på toilettet.

Han er 3.8 og vi har forsøgt alt muligt for at få ham til at lave stort på toilettet, men han er ikke klar. Så nu lader vi ahm "få fred og ro" og tror på, at det nok skal komme når drengen er klar.

Som skrevet har jeg ikke løsningen og skal på ingen måde fortælle dig hvad du skal og ikke skal, men var nødt til lige at skrive hvad jeg tænker 

Glade dejlige jul 

Anmeld Citér

25. december 2016

Berta

"Anarkisten" skriver:

Kender ikke metoden og jeg må være ærlig og sige, at jeg syntes det er en "forkert" måde at gøre det på.

Jeg har ikke løsningen, men har aldrig været og bliver aldrig tilhænger af, at mor og/eller far skal bestemme hvornår barnet er renlig. 

Herhjemme tisser lillebror rigtig fint på toilettet, ingen uheld og han rende selv derud når han skal tisse, men han vil ikke lave stort på toilettet.

Han er 3.8 og vi har forsøgt alt muligt for at få ham til at lave stort på toilettet, men han er ikke klar. Så nu lader vi ahm "få fred og ro" og tror på, at det nok skal komme når drengen er klar.

Som skrevet har jeg ikke løsningen og skal på ingen måde fortælle dig hvad du skal og ikke skal, men var nødt til lige at skrive hvad jeg tænker 

Glade dejlige jul 

Metoden går sådan set bare ud på at man tager bleen af dem. Bliver hjemme uden for mange aktiviteter og hjælper barnet på toilet når det enten selv beder om der eller når man mener at der er gået så lang tid at det må være tid igen. 

Og så skifter man våde bukser uden at gøre et stort nummer ud af det. Så vil barnet (hvis det er klar) hurtigt få fornemmelsen af at der tisser - og at det kan reagere på det inden det sker i bukserne. 

Uanset hvornår og hvordan man tager bleen af vil det jo være en forældre beslutning.

Vores dreng var begyndt at sige: "nu tisser jeg" - og "mor, må jeg godt tisse nu?" Så vi prøvede - men han var ikke klar alligevel. 

Berta 

Anmeld Citér

25. december 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Begynd med at sætte ham på potten morgen,  før aftensmad og til nat . Efter en periode hvor han gerne vil og også laver noget , så tag bleen af hjemme i weekenderne så der er god tid til at minde ham om at gå derud . Udvid så til hverdagene og til sidst til børnehaven.. vi gjorde eet i efterårsferien med vores yngste da han pludselig viste interesse efter at have været nærmest panisk. Men efter to måneder i bh synes han det har blevet spændende fordi de andre i bh sad på toilettet.. han er nu 3 1/2 år. Fer er mange meninger om hvornår man skal igang - min mening er man ikke får noget ud af det før barnet er klar men med små tiltag kan man jo godt hjælpe lidt på vej ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.