Har i grænser for brug af ipad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2016

quindelist

Min datter er 5 år og 4 mdr.

vi har ingen grænser. Hun har haft egen IPad siden hun var 2 og jeg synes hun er ret god til selv at regulere det.

nogle dage kan hun sidde klistret til skærmen i timevis mens hun andre gange ikke nævner iPaden med et ord i en uge eller to.

vi har den med når vi skal køre langt eller til kedelige voksenting hvor der ikke er andre børn eller lægebesøg med ventetid og den slags men ellers lader vi hende selv styre det.

så længe vi kan bede hende slukke med et rimeligt varsel (typisk 3-5 minutter) uden brok og tuderi så synes vi selv der er en god balance

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

Tulle28

Vi synes det tog overhånd en periode og det var det første især den yngste på 4 spurgte efter, når hun kom hjem fra børnehave eller stod op i weekenden. Vi tog en kold tyrker og i hverdagene får de den slet ikke. I weekenden får de lov til at sidde med den 1-2 timer fordelt på hele dagen (hvis de spørger efter den). Youtube er no-go, men de må spille eller se Netflix - vi opfordrer til at de spiller.

Jeg synes det er nødvendigt med lidt styring. Vi voksne har jo også alvorligt svært ved at lad mobilen ligge (sådan er det herhjemme, ihvertfald). 

Vi har Pippi Langstrømpe spil, Rasmus Klump, ramasjang, LEGO, Magnus og myggen (den hedder noget andet - lyt og lær med xx.. Mener jeg). 

Anmeld Citér

26. december 2016

Lunae

Kay skriver:

Vores 2 piger (4 og 2 år) har fået hver deres ipad i julegave af os og mormor og morfar og oldeforældre
Vi har aldrig haft ipad i huset før, men pigerne har haft et par spil på vores telefoner og har spiller på mormors ipad... Men vores på 4 kan sidde en hel dag med bedstes ipad hvis hun får lov... så vi skal havde lavet nogle regler/grænser for dem begge i hvornår og hvor meget den må bruges... hvad har i andre af regler/grænser for hvornår og hvor meget?

Og har i nogle gode lærerige spil i kan anbefale?

Vi har ikke konkrete regler, men vi styrer helt og holdent hvor længe de skal sidde på iPad. I perioder skærper vi opmærksomheden på dem, fordi vi synes at de fylder for meget, men synes nu egentlig at de er ret gode til at lege med alt muligt andet end dem.

Anmeld Citér

26. december 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores dreng på 5 år har sin egen iPad og computer. 

Han får lov at spille og se film om fredagen, det er hans spilledag. 

Han spiller meget bogstav spil på iPad, ellers bygger han mindstorm og bruger appen til at styre den. Men han spiller også Minecraft på computeren og Nintendo ds (han har to mario spil)

Vi forsøger at holde spil og film til fredagen, hvis vi en sjældent gang imellem ser film eller spiller de andre dage, så gør vi det sammen. 

Vi føler det er nødvendigt og også vores ansvar at regulere hans iPad og computer brug, for ellers kunne han sidde hver dag og spille og se film, bogstaveligt talt. Vi vil gerne tilskynde ham til kreativ leg og interaktion, hvilket der ikke er så meget af i spil og film (Minecraft er dog ret frit til at være kreativ) 

Anmeld Citér

26. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Vi har heller ingen konkrete regler vores unger er ret gode til at lægge dem fra sig ligesom de dom udgangspunkt ligger frit fremme. Enkelte gange siger vi stop hvis den har været fremme for meget. 

Jeg ville synes det var enormt synd med en fast tidsbegrænsning. Jeg kan huske da jeg var barn så i perioder spillede vi enormt meget Amiga computer fordi vi var igang med en bane der skulle klares og aå gik ser uger imellem. 

Jeg prøver at lære mine børn samme afslappede forhold til dem. 

Men børn er forskellige nogle børn er fuldstændig draget af dem og kan ikke lægge dem væk - så ville der være andre regler. 

Anmeld Citér

26. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vores 2 piger (4 og 2 år) har fået hver deres ipad i julegave af os og mormor og morfar og oldeforældre
Vi har aldrig haft ipad i huset før, men pigerne har haft et par spil på vores telefoner og har spiller på mormors ipad... Men vores på 4 kan sidde en hel dag med bedstes ipad hvis hun får lov... så vi skal havde lavet nogle regler/grænser for dem begge i hvornår og hvor meget den må bruges... hvad har i andre af regler/grænser for hvornår og hvor meget?

Og har i nogle gode lærerige spil i kan anbefale?

Herhjemme for den store på næsten 9 lov til at bruge iPad eller spille Playstation fra han kommer fredag eftermiddag og indtil aftensmad (ca. 2 timer) men så skal den også være pakket væk resten af weekenden. Til gengæld bruger han og lillesøster på 2 1/2 meget Playstation til at se Netflix.

Lillesøster render stadig til og fra TVet, så der har vi endnu ikke været nødt til at sætte grænser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.