Har i grænser for brug af ipad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
15 svar
24 synes godt om
25. december 2016

Kay

Vores 2 piger (4 og 2 år) har fået hver deres ipad i julegave af os og mormor og morfar og oldeforældre
Vi har aldrig haft ipad i huset før, men pigerne har haft et par spil på vores telefoner og har spiller på mormors ipad... Men vores på 4 kan sidde en hel dag med bedstes ipad hvis hun får lov... så vi skal havde lavet nogle regler/grænser for dem begge i hvornår og hvor meget den må bruges... hvad har i andre af regler/grænser for hvornår og hvor meget?

Og har i nogle gode lærerige spil i kan anbefale?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2016

MysteriousAngel

Kay skriver:

Vores 2 piger (4 og 2 år) har fået hver deres ipad i julegave af os og mormor og morfar og oldeforældre
Vi har aldrig haft ipad i huset før, men pigerne har haft et par spil på vores telefoner og har spiller på mormors ipad... Men vores på 4 kan sidde en hel dag med bedstes ipad hvis hun får lov... så vi skal havde lavet nogle regler/grænser for dem begge i hvornår og hvor meget den må bruges... hvad har i andre af regler/grænser for hvornår og hvor meget?

Vi har installeret screen time på hver af ungernes Ipads og telefoner. På den måde lukker den selv ned efter en halv times spilletid. Så er vi fri for at holde øje. Og svaret giver sig selv. De må spille en  ½ time om dagen 

Anmeld Citér

25. december 2016

Kay

MysteriousAngel skriver:

Vi har installeret screen time på hver af ungernes Ipads og telefoner. På den måde lukker den selv ned efter en halv times spilletid. Så er vi fri for at holde øje. Og svaret giver sig selv. De må spille en  ½ time om dagen 

Smart hvordan gør man det?

Anmeld Citér

25. december 2016

L-Mortil3

Vores må spille fra de kommer hjem fra institution frem til spisetid . I weekender er det lidt mere løst , det tager vi dag for dag. Her i julen har vi haft iPad fri måned hvor de i stedet jo så finder på gode lege sammen. Vi har iPad fri måned en gang i kvartalet :-) 

Anmeld Citér

25. december 2016

MysteriousAngel

Kay skriver:

Smart hvordan gør man det?

Man installerer screen time parental på sin egen tlf og screen time basic på ungernes tlf/Ipads. 

Anmeld Citér

25. december 2016

Mortilsnart4

Mine børn har følgende regler 

pige 4 år lige fyldt år her D 12 har indtil nu haft

15 min om dagen 30 min i weekenden fordelt på 2 gange 

dreng på snart 7 & pige snart 10

30 min om dagen 1 time fordelt på 2 gange i weekenden 

ellers kan de sidde hele dagen og glo ned i den skærm 

Anmeld Citér

25. december 2016

Venterpålillesøster

Vi har ingen grænser herhjemme 

Den bliver brugt utrolig meget til afkobling og afslapning og behovet er jo forskelligt fra dag til dag. Hvis jeg synes det bliver for meget bliver den lagt væk et stykke tid. Til gengæld er fjernsynet næsten aldrig tændt før barnet går i seng. 

Anmeld Citér

25. december 2016

Lenchick

Ingen regler overhovedet og det er faktisk ikke nødvendigt. Den store på 5,5 kan bruge sin iPad når hun har lyst, men hun er god til at lege med alt andet og også være ude. Der er dage, hvor iPaden bliver brugt i flere timer og der er dage, hvor den bare ligger.

Den lille på 2,5 regulerer det også selv og siger fra efter 15-20 min. En voksen er altid med ham når han bruger iPad. 

Vi går ikke for forbud og begrænsninger da det, efter min mening, har den modsætte effekt. 

Anmeld Citér

25. december 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Her bliver det også brugt meget til afslapning efter en lang dag i skole og børnehave ( 7 og 3,5 år) nogle dage bliver det brugt meget , andre slet ikke. Vi har ingen begrænsning andet at der skal slukkes uden brok når de får besked 

Anmeld Citér

25. december 2016

MorTil3+

Vi har ingen begrænsninger. Her bliver de mest brugt når vi kører bil og inden de skal i seng. Nogle dage bruger de dem slet ikke og andre dage lidt mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.