Kan det være omgangssyge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. december 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg har brug for et råd eller 2. I tirsdag begyndt jeg over middagstid og få ekstrem kvalme og ondt i maven troede måske det var sult så spiste... Gjorde det da bare værre... Havde aftenvagt den dag var virkelig kvalm... Min kollega blev ved at spørge om jeg ikke ville hjem. Og det samme gjorde chefen. Til lukketid stod chefen der med bilen og kørte mig hjem... Onsdag formiddag begyndt jeg og kaste op og have løs mave ondt i maven.. kvalme forsatte.. har kun fået morgenmad og aftensmad da jeg bliver så kvalm efter og ondt i maven bliver værre... Duer ikke at jeg ikke får frokost da mit blodsukker er lavt konstant.... Torsdag måtte jeg melde mig syg.fredag fri..  men har det stadigvæk skidt og har ene vagt fra 10-17 imorgen ingen andre kan tage den... Lige nu ved jeg ikke med i aften om jeg bare skal blive hjemme for alt det julemadslugt så måtte jeg spise noget lækkert herhjemme og tvinge nogen chips ned for har Desværre tabt mig jeg plejer at spise meget men nu kan jeg ikke rumme meget uden at få det skidt og maven brokker sig.... Kan det virkelige være omgangssyge i så mange dage?. Kvalme startet tirsdag. Opkast og dårlig mave ondt i maven onsdag og torsdag... Har ikke kastet op siden men følelsen er der. Vi skriver jo lørdag idag og sovet dårligt og vågnede med kvalme ondt i maven og utilpas.. troede igår det var bedre men efter morgenmad blev jeg igen?? Har aldrig oplevet dette før. Burde jeg kontakt lægen... Bliver en lang vagt imorgen..... Kan ikke være gravid. Lider af slem vaganisme(skede krampe) så vi har kun haft sex 1 gang i år.. havde mens fra 2 dec til 7 dec. Og vi havde sex 14 dec. Så ved jeg ikke er gravid... Hjælp er desperat for at blive rask

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2016

Tulle28

Du kan godt være gravid... Man kan godt have tidlig ægløsning, som i et par dage efter menstruation. Måske skulle du lige tage en test for en sikkerheds skyld. 

Det kan også sagtens være omgangssyge, det kan man godt være ramt af i flere dage.

God bedring:-)

Anmeld Citér

24. december 2016

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Du kan godt være gravid... Man kan godt have tidlig ægløsning, som i et par dage efter menstruation. Måske skulle du lige tage en test for en sikkerheds skyld. 

Det kan også sagtens være omgangssyge, det kan man godt være ramt af i flere dage.

God bedring:-)

Hmm måske jeg har misforstået en hel del (har været her længe da vi ønsker børn men pga underlivs problem ikke muligt pt) jeg havde jo mens fra 2-7 dec og vi havde sex  en uge efter slutdag 14 dec. og oplevet kvalmen indtraf  den 20 dec.. man kan da ikke allerede mærke det efter 6 dage vis jeg var?? ville jo ikke engang kunne teste for det vel alt for tidligt??

omgangs syge mener kæresten man kun har 48 timer maks...

noget er der vejen med min krop for pt kæmper jeg med maven driller efter morgenmad   

Anmeld Citér

24. december 2016

klmf

Omgangssyge er typisk et døgn eller to, men noget kan jo være mere genstridigt end andet, så det kan det stadig være. 

Anmeld Citér

24. december 2016

Anonym trådstarter

klmf skriver:

Omgangssyge er typisk et døgn eller to, men noget kan jo være mere genstridigt end andet, så det kan det stadig være. 

håber godt nok det væk imorgen til min vagt for ellers bliver det ikke sjovt at være på job!!! men tvivler for har det godt nok stadigvæk rigtig skidt..igår morges da jeg vågnet følt jeg bedre fik noget og spise.. bum så var det galt igen og idag er det som da det startet  æv æv har bare overhoved ikke lyst til julemad  eller at skulle til juleaften 

Anmeld Citér

24. december 2016

klmf

Anonym skriver:

håber godt nok det væk imorgen til min vagt for ellers bliver det ikke sjovt at være på job!!! men tvivler for har det godt nok stadigvæk rigtig skidt..igår morges da jeg vågnet følt jeg bedre fik noget og spise.. bum så var det galt igen og idag er det som da det startet  æv æv har bare overhoved ikke lyst til julemad  eller at skulle til juleaften 

Så bliv hjemme og plej dig. Ærligt ville jeg som vært blive mega stram i betrækket (læs:røvsur) hvis en gæst kom med omgangssyge. Det smitter nemt, man ligner lort og er ikke veloplagt til hygge. Men det taler selvfølgelig lidt imod omgangssyge, hvis din kæreste ikke har fået det. Kan det være madforgiftning? 

Anmeld Citér

24. december 2016

Anonym trådstarter

klmf skriver:

Så bliv hjemme og plej dig. Ærligt ville jeg som vært blive mega stram i betrækket (læs:røvsur) hvis en gæst kom med omgangssyge. Det smitter nemt, man ligner lort og er ikke veloplagt til hygge. Men det taler selvfølgelig lidt imod omgangssyge, hvis din kæreste ikke har fået det. Kan det være madforgiftning? 

det jo det der undre os er han ikke er smittet  og at det 4-5 dag nu 

så ved ikke hvad det ellers kan være.. 

Anmeld Citér

24. december 2016

klmf

Anonym skriver:

det jo det der undre os er han ikke er smittet  og at det 4-5 dag nu 

så ved ikke hvad det ellers kan være.. 

Så kunne det jo godt være madforgiftning. Min kæreste lå engang i en uge, var ved at skide sig selv ihjel

Anmeld Citér

24. december 2016

Anonym trådstarter

klmf skriver:

Så kunne det jo godt være madforgiftning. Min kæreste lå engang i en uge, var ved at skide sig selv ihjel

det så nedern for vi skulle have kalkun hvilket vi kun får hver 2 jul  men bare det morgenmaden driller min mave så tror jeg ikke det går over inden i aften.... skal være væk imorgen  

Glædelig jul 

Anmeld Citér

24. december 2016

Baby2017

Lyder meget som da jeg havde været i Tyrkiet.  Der havde jeg diarre og opkastinger samt kvalme 3-4 døgn.  Kontaktede så lægen der kunne konstatere at jeg havde nogle bakterier i maven så der skulle en pencilin kur til..  Evt.  Prøv at snak med lægevagten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.