Anonym skriver:
Hej Alle Baby-brugere..
Jeg har gået i længere tid med en fornemmelse af "ikke at være mig selv". Jeg er enormt distræt, svimmel og kan simpelthen ikke koncentrere mig om en ting ad gangen. Jeg springer fra ting til ting, og for det meste er min hukommelse meget lignende Dorys (fisken)..
Jeg er under uddannelse - forventet færdig den 19. januar og skal aflevere afsluttende projekt den 4. januar. Jeg er har 37 timer om ugen i min praktik, og oven i det kommer julen og den sorgprocess min familie stadig er igennem efter tabet af min mands far der kom meget pludseligt i sommer. Han var 57. Oven i kommer de daglige angstanfald og spekulationerne omkring meningen med livet og angsten for at dø..
Ydermere er der nok 10-tusind ting der rumsterer i mit hoved non-stop, eksempler:
- Hvad skal jeg når jeg er færdiguddannet ? 0 job i udsigte
- Min søster kommer fra i dag til søndag
- Skal vores datter som er særligt sensitiv skifte til privat skole?
- Hvad med renoveringen af vores hus?
- skal jeg med til jule-tam-tam?
- Findes der en dårligere mor end mig?
- Mon min mand finder en anden snart? Jeg var yderst sexuelt aktiv da vi mødtes - så kom børnene, og i løbet af de sidste 1 1/2 måned er det vidst blevet til 1 gang? - tror jeg..
- Vores søn skal altså også klippes!
- Gad vide om vores venner tror vi har glemt dem...
- Jeg håber ikke der kommer nogen julegaver til børnene der skal byttes.. Det orker jeg ikk!
- Min mand skal arbejde mellem jul og nytår, hvordan skal jeg få skrevet 25 siders rapport, plus beregningsbilag på 20 sider.
- Jeg skal ha hentet min mands julegave!!! Shit - Hvornår skal jeg gøre det???
......
Det blev langt. Hvorfor nu dette indlæg? Hvad ville jeg egentlig med det?
Måske høre om der var nogen kyndige folk derude på skærmen der havde gode råd til en fortvivlet mor, partner og kollega? Har nogen været i samme båd..
Det går over igen af sig sev ikk? lige om lidt ikk?
Glædelig jul med hinanden derude
Da jeg gik ned stress, læste jeg godt signalerne flere måneder forinden men ignorerede dem.
Det fik følger. Så hele julen sad jeg for mig selv, enten i sofaen, i køkkenet eller i mit soveværelse og bare var til. Jeg var ikke i julestemning, jeg græd hele tiden, følte jeg ikke slog til og samtidig kæmpede jeg en hel del med den dårlige samvittighed der følger med.
Min mand tog over.
Han klarede ALT. Som i vitterlig ALT.
Vores sexliv blev lagt på hylden og da vi endelig genoptog den igen, kunne jeg ikke få orgasmer. Min krop nægtede at samarbejde.
Det tog ½ år før min krop endelig klarede sig igennem.
Jeg kan kun fortælle hvordan jeg reagerede på stress. Jeg blev sygemeldt efter 3 mdr med disse symptomer:
Jeg sov ikke om natten. Kunne være åh så træt, men så snart mit hoved ramte puden, mylrede tankerne rundt. I flere timer. Alle de ting jeg skulle huske og nå. Hvem hentede hvilke børn, hvordan klarede vi nu lige økonomien når nu bilen skulle repareres, hvem sørgede for at handle den der gave til fødselsdagen osv.
Jeg kunne ikke overskue at handle. Kom hjem med de forkerte varer. Selvom de varer jeg skulle handle var ganske almindelige.
Snerrede ad ungerne. Råbte, skældte ud og var generelt rigtig hidsig.
Havde ingen sexlyst. Fik kvalme ved tanken.
Kunne slet ikke overskue, at snakke med flere på en gang. Store forsamlinger, selvom jeg er et rigtig socialt menneske, gav mig angst. Fik hjertebanken og blev grådlabil. Droppede flere arrangementer på mine børns skole for kunne ikke overskue alt det der skulle tages stilling til.
Efter 3 mdr. sagde jeg selv stop da min store datter sagde til mig, at hun følte ikke jeg elskede hende længere. Så kunne jeg indse at den var helt gal. 
Søg læge. Lægen skal nok afgøre om det er stress.