Anonym skriver:
Hej Alle Baby-brugere..
Jeg har gået i længere tid med en fornemmelse af "ikke at være mig selv". Jeg er enormt distræt, svimmel og kan simpelthen ikke koncentrere mig om en ting ad gangen. Jeg springer fra ting til ting, og for det meste er min hukommelse meget lignende Dorys (fisken)..
Jeg er under uddannelse - forventet færdig den 19. januar og skal aflevere afsluttende projekt den 4. januar. Jeg er har 37 timer om ugen i min praktik, og oven i det kommer julen og den sorgprocess min familie stadig er igennem efter tabet af min mands far der kom meget pludseligt i sommer. Han var 57. Oven i kommer de daglige angstanfald og spekulationerne omkring meningen med livet og angsten for at dø..
Ydermere er der nok 10-tusind ting der rumsterer i mit hoved non-stop, eksempler:
- Hvad skal jeg når jeg er færdiguddannet ? 0 job i udsigte
- Min søster kommer fra i dag til søndag
- Skal vores datter som er særligt sensitiv skifte til privat skole?
- Hvad med renoveringen af vores hus?
- skal jeg med til jule-tam-tam?
- Findes der en dårligere mor end mig?
- Mon min mand finder en anden snart? Jeg var yderst sexuelt aktiv da vi mødtes - så kom børnene, og i løbet af de sidste 1 1/2 måned er det vidst blevet til 1 gang? - tror jeg..
- Vores søn skal altså også klippes!
- Gad vide om vores venner tror vi har glemt dem...
- Jeg håber ikke der kommer nogen julegaver til børnene der skal byttes.. Det orker jeg ikk!
- Min mand skal arbejde mellem jul og nytår, hvordan skal jeg få skrevet 25 siders rapport, plus beregningsbilag på 20 sider.
- Jeg skal ha hentet min mands julegave!!! Shit - Hvornår skal jeg gøre det???
......
Det blev langt. Hvorfor nu dette indlæg? Hvad ville jeg egentlig med det?
Måske høre om der var nogen kyndige folk derude på skærmen der havde gode råd til en fortvivlet mor, partner og kollega? Har nogen været i samme båd..
Det går over igen af sig sev ikk? lige om lidt ikk?
Glædelig jul med hinanden derude
Først og fremmest kæmpe kram herfra ❤️ Og bagefter trækker vi vejret helt ned i maven..
Desværre kender jeg alt for godt til at være stresset og samtidig også gå ned med stress og mavesår- der skal vi lige undgå at du når til!
Når det så er sagt, så er det pine død nødvendigt at du får talt med din mand om dine bekymringer. At gå med så alvorlige tanker selv, kan du simpelthen ikke løse. Og lige nu er du så presset at du har brug for hjælp til at komme ud af det!
Måske din mand vil kunne afkræfte dine tanker omkring at han finder en anden - bla. fordi du ikke føler dig seksuelt aktiv nok. Det er desuden en helt normal reaktion på stress. Når du er ovenpå igen, så skal I sammen til at genfinde lysten. Men det er ikke lige nu, for nu er du mere vigtig.
Få hjælp siger jeg bare - det er så svært at løse stress selv. Gå eks. til din læge, som vil kunne råde dig til om en eventuel sygemelding er en mulighed.
indtil da, så er det nødvendigt at alt det der er muligt at sige pyt til, at du så gør. Ja min søn skal klippes, men frisørerne åbner med garanti efter nytår igen. PYT!
Jeg burde ordne vasketøj og hus, men er det her igen imorgen - ja, så PYT!
Egentligt burde vi også renovere, men det kan jeg ikke løse nu og her, så PYT!
Tag dig en lur, og når det hele stiger dig til hovedet, så fokuser på din vejrtrækning, og vælg evt. Én god ting, som du tvinger din hjerne til at have fokus på imens.
Et rigtig godt trick på de trælse dage, er at skrive en positiv dagbog. Find fem ting fra dagen, som har været dejlige og gode, og skriv dem så ned. Dermed tvinger du din hjerne til at huske på det gode, og du kommer væk fra din negative spiral!
Du, få noget hjælp, og accepter at du er et menneske, som ikke kan alt på én gang!
Rigtig god bedring og god jul!