Hvorfor ville du have børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2016

lineog4

Sådan helt ærligt - aner det ikke. Jeg mødte min mand da jeg var 18 år gammel, han var enlig far til en dreng der lige var fyldt 3 år så livet faldt sådan at jeg levede livet som en med barn meget tidligt. Jeg kunne tage skifte mellem livet med barn og uden da vi ikke flyttede sammen før langt tid efter. 

På et tidspunkt ville min mand (den gang jo kæreste) købe ny bil og ved ikke hvorfor det foranledigede snakken om børn, men det stod klart for mig at jeg ikke ville et forhold hvor der ikke skulle børn og han skulle tænke om han ville det. Han besluttede han ville mig og også livet med fælles børn (jeg ville have to), og så talte vi ikke mere om det. 

Vi havde såmænd nok stadig siddet uden fælles børn hvis ikke jeg på Roskilde festival havde glemt mine p piller og blev gravid med vores datter. Om jeg ville børn eller ej var egentlig ikke et spørgsmål for jeg var blevet gravid og så var det sådan. Livet har ville det så er blevet til 4 fælles børn hvor af den ene desværre blev født med et hjerte der betød hendes liv blev meget kort. Jeg nyder at være mor, siden vores datter døde har det at være mor været i fokus. 

Nu er det så 10 år siden hun døde, og jeg kan se jeg satte en masse på stand by for at være mor med stoet M. Min datter på 13 taler om at forfølge sine drømme fx med arbejde og spørger mig hvad jeg synes og hvad jeg gjorde og jeg kan jo så erkende for mig selv jeg parkerede drømmene for mig selv og min karriere for drømmen for at være mor. Er jeg gået glip af noget, jo det er jeg, men jeg har fået noget andet. Hvis livet er som en lagkage så kan man jo pynte den på forskellig vis og det bliver en fantastisk kage med alle slags pynt, jeg valgte mor pyntet, men er sikker på jeg også ville have et fantastisk liv hvis jeg havde karriere pyntet. 

Mit valg var ikke særlig bevidst, havde ikke mange tanker bag men var alligevel et ønske 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

MysteriousAngel

Det har altid bare været sådan.. altså at jeg skulle have dem. Det har aldrig været et spm. 

Jeg er selv af en stor børneflok. 

Anmeld Citér

23. december 2016

2721

Først ønskede jeg mig ikke børn. Så ønskede jeg mig rigtig meget børn, så accepterede jeg at det nok ikke lige lå i kortene at jeg skulle have børn(blev syg).

Så blev jeg i uventet gravid og nu venter jeg nr. 3.

Jeg er jo helt klart mor med stort M og jeg ville ikke kunne være mor på andre måder, men nogen gange tænker jeg da på hvordan mit liv kunne have været, hvem gør ikke det?!

Anmeld Citér

23. december 2016

God-mor

Anonym skriver:

Efter en mislykket graviditet og lang tids overvejelse har jeg besluttet, at jeg ikke vil have børn.

Jeg elsker simpelthen min frihed for meget. Derudover har jeg kun et meget lille netværk samt tendens til depression. Det vil jeg ikke byde et barn.

For mig har det altid været en selvfølge at skulle have børn. Jeg har altid ønsket at blive mor, og det var med fuld overlæg at jeg som 22 årig blev gravid. 4 år efter venter jeg nu nummer 2 og det er det mest naturlige i verden for mig at være mor

Anmeld Citér

23. december 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Lige siden jeg som 14-årig holdte min ældste niece i mine arme og hun klemte min finger har jeg vidst at jeg ville have børn...

jeg har altid drømt om 2-4 men det bliver muligvis kun ved den ene vi har nu..

jeg elsker at følge sønnens udvikling, elsker at kunne give min viden videre :)

Anmeld Citér

23. december 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Efter en mislykket graviditet og lang tids overvejelse har jeg besluttet, at jeg ikke vil have børn.

Jeg elsker simpelthen min frihed for meget. Derudover har jeg kun et meget lille netværk samt tendens til depression. Det vil jeg ikke byde et barn.

Respekt for dit valg  

jeg elsker at være mor, jeg elsker at se mine børn vokse op og se den være frugten af mit hårde arbejde  Jeg har en pige på 11 og tvillinger på 2,5 år. 

Jeg er vild med at være familie, og mit hjerte slår et ekstra slag hver gang en af dem siger mor  

Anmeld Citér

24. december 2016

MorTilN

Jeg har bare altid vist jeg skulle være mor, fra jeg var helt lille.

Anmeld Citér

24. december 2016

Sprit25

Ih jeg har tænkt og tænkt: hvorfor vil jeg være mor. I nat fik jeg svaret. Vi samsover herhjemme og i nat vågnede jeg ved min datters hånd lå i i min. Derfor vil jeg være mor! Den kærlighed burde alle have i deres liv! 

Glædelig jul

Anmeld Citér

24. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Grundlæggende fordi min kæreste og jeg ville blive, og er, nogle fantastiske forældre.

Anmeld Citér

24. december 2016

Celine89

For mig var det et ønske der opstod efter jeg mødte min kæreste. Det var faktisk ikke så meget ønsket om at få et barn, som det var at skabe en familie sammen med ham. Jeg vidste fra starten, at han ville blive en helt fantastisk far.

Før det var jeg ellers ikke sikker på, at jeg overhovedet ville have børn, og jeg tror egentlig også, at jeg sagtens ville kunne leve et lykkeligt liv uden.

Jeg har faktisk svært ved at se mig selv som enlig mor og håber aldrig det bliver aktuelt. Det allerbedste i verden er at se min kæreste fjolle rundt og finde på skøre ting med vores pige. Nok også derfor jeg har så svært ved at relatere til de indlæg herinde, hvor man overvejer at få et barn som ikke er ønsket af faderen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.