Hvorfor ville du have børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
19 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2016

Anonym trådstarter

Efter en mislykket graviditet og lang tids overvejelse har jeg besluttet, at jeg ikke vil have børn.

Jeg elsker simpelthen min frihed for meget. Derudover har jeg kun et meget lille netværk samt tendens til depression. Det vil jeg ikke byde et barn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2016

B&J

I mange år ville jeg heller ikke have børn da jeg mødte min kæreste for snart 9 år siden så jeg barnevogne og børn over alt og jeg blev ved med at tænke hvor fantastisk det ville være med mit egen barn få en start på livet jeg ikke selv fik og nu er vores søn 6 år og ja jeg elsker stadig min mand men den kærlighed jeg har til vores søn kan jeg slet ikke beskrive elsker At se hans udvikling se alle de nye ting han gør alle de meninger han får med tiden og jeg glæder mig til en dag vi skal have nr 2 

Anmeld Citér

22. december 2016

Aristocats

Jeg har altid haft et brændende ønske om at blive mor. Det har bare altid føltes rigtigt for mig og jeg var ikke i tvivl om at det var den vigtigste ting i mit liv. Det har bare været noget helt fundamentalt for mig som jeg aldrig har tvivlet på. Jeg accepterer at folk ikke vil have børn, men jeg har svært ved at sætte mig ind i det - jeg tror det er vigtigt for mennesket helt biologisk at reproducere sig. Dog synes jeg det er godt og ansvarligt hvis man vælger børn fra hvis man ser at ens omstændigheder og psyke vil være en stor byrde for barnet. Man skal gøre hvad der føles rigtigt og man skal absolut ikke få børn for enhver pris. 

Anmeld Citér

22. december 2016

Kattha

Jeg har altid vidst jeg gerne ville have et barn. Det var det væsen der skulle have helt uanede mængder kærlighed. Jeg ville se de mennesker jeg elsker i mit barns ansigt, og andre træk, sørge for at dele af dem kunne leve videre. Og så ville jeg gerne "putte" alt det bedste jeg ved og mener ind i den lille person, og forsøge at skabe et sejt og godt menneske. Desuden har det også altid været planen at jeg også vil adoptere, men det må lige vente et par år til der er mere styr på tilværelsen. Men synes helt klart, at børn skal være ønskede og sættes i verden hvis det er noget man har lyst til. Og det er ingen skam at vælge den del fra og prioritere anderledes, man lever jo kun en gang.

Anmeld Citér

22. december 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Efter en mislykket graviditet og lang tids overvejelse har jeg besluttet, at jeg ikke vil have børn.

Jeg elsker simpelthen min frihed for meget. Derudover har jeg kun et meget lille netværk samt tendens til depression. Det vil jeg ikke byde et barn.

Jeg har aldrig ville have børn. Men efter en provokeret abort i 2013 gik det op for mig at det ville jeg måske egentlig gerne alligevel. Så da jeg blev gravid ved et uheld i 2014 med samme fyr valgte vi at beholde det selvom vi godt vidste forholdet højst sandsynligt ikk ville holde. Og har intet fortrudt. 

Anmeld Citér

22. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har egentlig aldrig drømt om børn - eller nødvendigvis tænkt at jeg skulle have mine egne biologiske.

Men manden i mit liv ville for alt i verden have børn - hans egne - og efter en 5-8 år sammen med ham begyndte jeg selv at få lyst. Ikke fra den ene dag til den anden, men sådan snigende. Første måned efter smidt prævention blev jeg dog helt lettet over at få menstruation, så jeg havde lidt mere tid at løbe på.

Det viste sig at vi skulle få mere end almindelig svært ved at få børn - tre år, tre graviditeter udenfor livmoderen, en abort, utallige IUI og IVF. Trangen til at blive mor var til sidst næsten ubærlig.

I dag er vores datter 8 måneder og jeg fortryder ikke at vi ikke startede noget før - jeg er bare glad for at vi ikke vidste hvor svært det ville blive. Jeg er en langt mere rolig og selvsikker mor nu, end jeg havde været for nogle år tilbage. 

Anmeld Citér

22. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skulle fandme ikke have sådan nogle snotunger og være taber-mor med fedtet hår.

Så mødte jeg min mand - og han ville have børn, og så tænkte jeg også, at jeg egentlig ikke ville blive gammel og fortryde, at jeg ikke havde prøvet det. Så vi prøvede at få et enkelt og ville ikke spilde meget energi på det projekt..............i dag 10 år senere har vi FIRE, wow, havde skete der egentlig dér!?

Børn er meningen med livet, at opleve den ubetingede kærlighed er det største og intet kan erstatte det.

Min personlige mening er blevet, at livet er tomt og meningsløst uden børn, og inderst inde har jeg ondt af både frivilligt og ufrivilligt barnløse.

Anmeld Citér

22. december 2016

Carina:-)

Jeg ville ikke have børn ,min søster sad som barn og lavede lister med navne til alle de børn hun skulle have - jeg ville til USA og regnede med at bosætte mig der. 

I dag har jeg fået 8 børn har aldrig været i USA og min søster har ingen - vil heller ikke have nogen og rejser mindst 2 gange om året i USA 

Hvad der skete ...tja jeg ved det helt ærligt ikke men jeg fortryder ikke et sekund. 

Anmeld Citér

22. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har altid vidst at jeg skulle være mor. Det har bare ligget så dybt i mig, at jeg ikke kunne forestille mig andet. Hvilket også er (en af) grunden(e) til at jeg, da jeg som 19-årig blev gravid trods beskyttelse, ikke kunne forlige mig med tanken om en abort. 

Det var klart det rigtige valg, min datter er mit livs kærlighed, og jeg føler virkelig at den uendelige kærlighed jeg har til hende er meningen med livet <3

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg skulle fandme ikke have sådan nogle snotunger og være taber-mor med fedtet hår.

Så mødte jeg min mand - og han ville have børn, og så tænkte jeg også, at jeg egentlig ikke ville blive gammel og fortryde, at jeg ikke havde prøvet det. Så vi prøvede at få et enkelt og ville ikke spilde meget energi på det projekt..............i dag 10 år senere har vi FIRE, wow, havde skete der egentlig dér!?

Børn er meningen med livet, at opleve den ubetingede kærlighed er det største og intet kan erstatte det.

Min personlige mening er blevet, at livet er tomt og meningsløst uden børn, og inderst inde har jeg ondt af både frivilligt og ufrivilligt barnløse.

Folk finder lykken forskellige steder 

Jeg synes ikke, at man skal få børn for enhver pris. De skal være ønskede.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.