Tics

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.782 visninger
21 svar
6 synes godt om
20. december 2016

Meandu

Hej Alle. 

Jeg har en dreng på 4 år der har tics. Det handler om øjne, hovedet og munden. Han har fået "diagnosen" Idag. Og jeg bliver rigtig bekymret. Ved at mange børn vokser fra det, men stadig. 

Har nogen erfaring med tics? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vores mellemste havde rigtigt mange tics fra hun var 6 år og til omkring 8 år. Hun havde dem primære i ansigtet. Ikke specielt kønt at se på, men vi fik af vide af lægen at det var vigtigt at lade som ingenting, og ikke kommentere på det. De startede pludselig og lige så pludselig forsvandt de igen. 

Er det en tourette diagnose han har fået?

Anmeld Citér

20. december 2016

Meandu

Vores mellemste havde rigtigt mange tics fra hun var 6 år og til omkring 8 år. Hun havde dem primære i ansigtet. Ikke specielt kønt at se på, men vi fik af vide af lægen at det var vigtigt at lade som ingenting, og ikke kommentere på det. De startede pludselig og lige så pludselig forsvandt de igen. 

Er det en tourette diagnose han har fået?

Nej, heldigvis ikke. Indtil videre skulle det bare være børne tics. Men hold da op, det er svært at se på... 

Wow 2 år er længe... har i haft hende til spec. Læge eller lign? Vi har også fået at vide at vi skal ignorere dem. Har der været nogle situationer som forværrede dit barns tics?

Anmeld Citér

20. december 2016

ninibadini

Jeg havde også tics som barn. Kan godt have lidt stadig som voksen, men ikke noget der generer mig eller noget andre kommenterer på. Jeg spurgte engang min mand om han havde bemærket det, og det havde han aldrig tænkt på, så det er nok kun mig selv der kan mærke det når jeg har det.

Jeg tror det startede omkring 8 års alderen. Det kom særligt når jeg var nervøs eller stresset i en periode. Jeg syntes det var pinligt når folk kommenterede på det og så følte jeg mig forkert og anderledes  Så ja, jeg vil også sige at I som forældre i hvert fald ikke skal gøre det til et problem for jeres barn, for så vil han bare føle sig forkert

Anmeld Citér

20. december 2016

Soffy27

Vores søn havde tics.. ved øjne, mund og næse.. det kørte bare i et væk 

Vi fik af vide at det ville gå over sig selv, men vi prøvede at drosle fuldstændig ned for tablet, fjernsyn, Nintendo Osv.. ikke at han brugte det meget, men det virkede altid som om at han blev mega stresset i kroppen når han så alt det der "pang-pang-mega-lyse-stemmer" tegnefilm med kronisk farveskift.. det hjalp helt vildt meget.. 

Idag har han slet ikke tics overhovedet 

Anmeld Citér

20. december 2016

AnoMom

Meandu skriver:

Hej Alle. 

Jeg har en dreng på 4 år der har tics. Det handler om øjne, hovedet og munden. Han har fået "diagnosen" Idag. Og jeg bliver rigtig bekymret. Ved at mange børn vokser fra det, men stadig. 

Har nogen erfaring med tics? 

Min nevø begyndte også omkring 6 års alderen. Han er 8 nu og får dem stadig ind imellem. 

Hans starter hvis han spiller for meget på sin iPad. Det er simpelthen for stressende for ham. Eller hvis der sker for meget over en periode i hans hverdag. 

Anmeld Citér

20. december 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer
Meandu skriver:

Nej, heldigvis ikke. Indtil videre skulle det bare være børne tics. Men hold da op, det er svært at se på... 

Wow 2 år er længe... har i haft hende til spec. Læge eller lign? Vi har også fået at vide at vi skal ignorere dem. Har der været nogle situationer som forværrede dit barns tics?

Vi var i perioden tilknyttet Holbæk sygehuse, hvor en læge med speciale i børns tics kikkede på hende og vurderede at der var tale om børn tics og at det ville forsvinde af sig selv. 

Det var meget udtalt i  pressede situationer. Er ret sikker på set i bakspejlet, at det var skole situationen der var skyld i tickene for de forsvandt stort set efter skoleskift.

Anmeld Citér

20. december 2016

Guldlok88

Min søn har det også, har haft det i Ca et halvt år.. 

Anmeld Citér

20. december 2016

Meandu

Mange tak for jeres svar. De giver mig håb Er ret bekymret for min søn. Han er i forvejen sensitiv, så han tager alt til sig. Vi må støtte ham bedst muligt og håbe at de forsvinder igen

Anmeld Citér

20. december 2016

Meandu

Guldlok88 skriver:

Min søn har det også, har haft det i Ca et halvt år.. 

Er han blevet undersøgt yderligere? Hvor gammel er han? Synes du at det er svært at være i det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.