Den der blødning efter fødslen ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
13 svar
4 synes godt om
19. december 2016

hautecouture

Ja... altså vi bløder jo efter en fødsel. Efter min første fødsel blødte jeg meget kraftigt i 6 dage hvorefter det bare stoppede fra den ene dag til den anden. Nu var det sådan at både jeg og vores datter var indlagt efter første fødsel, så derfor fik jeg rigeligt med "bleer", klude, underbukser osv stillet til rådighed så der var ingen problemer med at holde det "indenfor" so to speak 

Men nu satser jeg ikke på, at vi skal indlægges igen her 2. gang og derfor vil jeg høre jer hvad I brugte da I kom hjem fra sygehuset? For skal jeg tage udgangspunkt i min første fødsel, så nej - så er natbindende fra libresse osv altså ikke nok. Desværre  Nogle råd??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2016

MiniMe2005

Jeg tog nettrusser og bleer med hjem  Blødte i ti dage, efter fem var store tena Lady nok, og efter et par dage mere, gik libresse så fint. Havde dog en lille pletblødning i ny og næ indtil fem uger efter fødslen.

Og så brugte jeg bare skumvaskeklude til baby ved toiletbesøg.

Anmeld Citér

19. december 2016

Muhmi

Har fundet ud af at TENA's natbind "maxi night" med 6 dråber er SUPER, de er næsten ligeså store som bleerne inde fra sygehuset og så suger de bare helt vildt.. De kan købes på apoteket  De er ret dyre, men, de vil forhåbentlig holde dig tør, jeg regner i hvert fald med at bruge dem nu her til januar når jeg har født

Anmeld Citér

19. december 2016

AnoMom

hautecouture skriver:

Ja... altså vi bløder jo efter en fødsel. Efter min første fødsel blødte jeg meget kraftigt i 6 dage hvorefter det bare stoppede fra den ene dag til den anden. Nu var det sådan at både jeg og vores datter var indlagt efter første fødsel, så derfor fik jeg rigeligt med "bleer", klude, underbukser osv stillet til rådighed så der var ingen problemer med at holde det "indenfor" so to speak 

Men nu satser jeg ikke på, at vi skal indlægges igen her 2. gang og derfor vil jeg høre jer hvad I brugte da I kom hjem fra sygehuset? For skal jeg tage udgangspunkt i min første fødsel, så nej - så er natbindende fra libresse osv altså ikke nok. Desværre  Nogle råd??

Jeg var indlagt i 2 dage efter min fødsel og blødte derfor stadig meget. Jeg tog altså bare en stak bleer med hjem og nettrusser :-D

Anmeld Citér

19. december 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
hautecouture skriver:

I Aldi har de billige inkontinensbind. De tager rigtig meget de ligger som regel aller nederst og er meget diskrete, så måske let at overse.

Anmeld Citér

19. december 2016

hautecouture

MiniMe2005 skriver:

Jeg tog nettrusser og bleer med hjem  Blødte i ti dage, efter fem var store tena Lady nok, og efter et par dage mere, gik libresse så fint. Havde dog en lille pletblødning i ny og næ indtil fem uger efter fødslen.

Og så brugte jeg bare skumvaskeklude til baby ved toiletbesøg.

Spurgte du personalet om du måtte få nogle eller listede du bare hen i skabet pg tog en stak? 

Jeg tror jeg vil prøve at se om jeg ikke kan skaffe nogle bleer fra sygehuset - men også have en pakke et-eller-andet derhjemme som backup. Hvis planen går i vasken  Og skal faktisk til jordemor på onsdag, så spørger jeg også lige hende 

Anmeld Citér

19. december 2016

hautecouture

Muhmi skriver:

Har fundet ud af at TENA's natbind "maxi night" med 6 dråber er SUPER, de er næsten ligeså store som bleerne inde fra sygehuset og så suger de bare helt vildt.. De kan købes på apoteket  De er ret dyre, men, de vil forhåbentlig holde dig tør, jeg regner i hvert fald med at bruge dem nu her til januar når jeg har født

Okay super - ved du hvor mange der ca er i en pakke? - jeg har også termin om lige præcis 4 uger idag - så har lidt stress over de sidste ting.. og jeg er bare ikke god til sådan en omgang "blodbad" - selvom det er sæt naturligt og almindeligt så synes jeg det er så klamt 

Så vil gerne være sikker på, at jeg har sagerne klar, haha 

Anmeld Citér

19. december 2016

hautecouture

AnoMom skriver:

Jeg var indlagt i 2 dage efter min fødsel og blødte derfor stadig meget. Jeg tog altså bare en stak bleer med hjem og nettrusser :-D

Jeg vil også helst have dem fra sygehuset... men også gerne en pakke backup derhjemme 

Anmeld Citér

19. december 2016

hautecouture

SDD skriver:

I Aldi har de billige inkontinensbind. De tager rigtig meget de ligger som regel aller nederst og er meget diskrete, så måske let at overse.

Fedt - dem vil jeg prøve at kigge efter 

Anmeld Citér

19. december 2016

Muhmi

hautecouture skriver:

Okay super - ved du hvor mange der ca er i en pakke? - jeg har også termin om lige præcis 4 uger idag - så har lidt stress over de sidste ting.. og jeg er bare ikke god til sådan en omgang "blodbad" - selvom det er sæt naturligt og almindeligt så synes jeg det er så klamt 

Så vil gerne være sikker på, at jeg har sagerne klar, haha 

Der er desværre kun 6 stks i og de koster 45,- (i hvert fald på mit apotek) Men jeg vil helt klart mene de er pengene værd... Der er så også dem der til om dagen, der er 10 stks i og de koster så 55,- Men igen, pengene værd, i mine øjne Desuden så oplever jeg absolut INGEN ubehag i form af kløe eller lugte når jeg bruger dem. (Har haft bihulebetændelse og slem hoste, så er lidt inkontinens-plaget her sidst i graviditeten)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.