Hvor meget hikker jeres baby i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
12 svar
6 synes godt om
17. december 2016

CC79

Ja synes jeg har en meget hikkende baby i maven. Idag er det indtil videre 2. gang den hikker og gerne 10-15 min ad gangen. Har hørt nogle hikker meget men at alt for meget hikke der varer et kvarter ad gangen kan være noget man skal være opmærksom på. Jeg syns nu også jeg har haft nogle hikkende babyer i mine andre graviditeter men dengang tænte jeg ikke vidre over det. Men vil gerne høre andre derude hvis jeres babyer i maven også hikker jævnligt og hvor længe det så er ad gangen? Er i øvrigt i 26 uge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

komodo

Et par gange om dagen hver dag, har han gjort siden uge 25 ca. Og jeg er 37+2 idag, skulle være et sundhedstegn udfra hvad jeg har læst mig til 

Anmeld Citér

17. december 2016

Muhmi

Nogle dage mindre end andre, men ca. 2-3 gange om dagen i gennemsnit

Anmeld Citér

17. december 2016

Muhmi

Dobbelt...

Anmeld Citér

17. december 2016

Liv_86

Nu har jeg to i maven men min den ene hikker nok hver dag og flere gange om dagen hvor den anden kun hikker engang imellem. 

Har aldrig hørt om at det ikke skulle være godt hvis de hikker for længe 

Anmeld Citér

17. december 2016

CC79

Liv_86 skriver:

Nu har jeg to i maven men min den ene hikker nok hver dag og flere gange om dagen hvor den anden kun hikker engang imellem. 

Har aldrig hørt om at det ikke skulle være godt hvis de hikker for længe 

Nej det havde jeg heller ik med mine tre første børn men man kan gogle sig til mere info end man ngen gange ønsker. Troede heller ikke det betød det store men har læst at hvis baby hikker op til 4 gange om dagen og hikkeriet varer mere end 10-15 min kan det i sjældne tilfælde være noget med ilttilførslen men så skulle det så også bevirke at der kommer krampelignende bevægelser fra baby og megen uro mens den hikker. Men ja det da godt at være opmærkom men man bliver nemt overbekymret. Det er jo meget sjældent og det er som du selv skriver mest et sundhedstegn. Men ja det er nemt at bekymre sig om alt for meget som gravid.

Anmeld Citér

17. december 2016

CC79

komodo skriver:

Et par gange om dagen hver dag, har han gjort siden uge 25 ca. Og jeg er 37+2 idag, skulle være et sundhedstegn udfra hvad jeg har læst mig til 

Hvor længe hikker han så ad gangen? Ja det er jo som alleroftest et sundhedstegn, det er kun meget sjældent det har anden årsag. Og så vil man også bemærke ændrede fosterbevægelser oveni. Men som gravid bekymrer man sig tit over alt for meget.

Anmeld Citér

17. december 2016

CC79

Muhmi skriver:

Nogle dage mindre end andre, men ca. 2-3 gange om dagen i gennemsnit

Ok og hvor længe ad gangen hvis du har lagt mærke til det?

Anmeld Citér

17. december 2016

Muhmi

CC79 skriver:

Ok og hvor længe ad gangen hvis du har lagt mærke til det?

Ca. ti minutter Nogle gange lidt mindre andre gange lidt mere

Anmeld Citér

17. december 2016

Muhmi

Det var da irriterende at den skal lave dobbelt indlæg hver gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.