Skilsmisse og utroskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det utroskab?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.358 visninger
13 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2016

Anonym trådstarter

Hvis man er gift og er enige om at man skal skilles, men først efter jul for ungernes skyld. 

Bor under samme tag, men sover ikke i samme seng. 

Er det så utroskab at være sammen med andre?

i teorien er det jo vel egentlig eftersom man stadig er gift juridisk. Men ved også skilsmissen står får døren og forholdet er slut. 

Hvad mener I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Vil ikke kalde det utroskab eftersom i er enige om at gå fra hinanden...men synes nok det ville være upassende. Man kan vel nok lige vente en måned eller 3 og vente på at skilsmissen er officiel osv. og måske lige flytte fra hinanden først.

Bare min tanke....

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Vil ikke kalde det utroskab eftersom i er enige om at gå fra hinanden...men synes nok det ville være upassende. Man kan vel nok lige vente en måned eller 3 og vente på at skilsmissen er officiel osv. og måske lige flytte fra hinanden først.

Bare min tanke....

Hov vil lige sige. Det fik jeg ikke skrevet i indlægget. Det er ikke mig der skal skilles. Jeg er single som dagen er lang. Det var rent hypotetisk :-)

Anmeld Citér

14. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Hvis man er gift og er enige om at man skal skilles, men først efter jul for ungernes skyld. 

i teorien er det jo vel egentlig eftersom man stadig er gift juridisk. Men ved også skilsmissen står får døren og forholdet er slut. 

Hvad mener I?

Både ja og nej, har stemt ja dog. For man er jo rent ud sagt stadig gift og jeg synes egentlig at man som det mindste kan respektere det man har haft sammen, både gode og dårlige tider, ved at lade være med at knalde med andre indtil papirerne er underskrevet og godkendt og som det allermindste, at man ikke bor sammen mere.

Anmeld Citér

14. december 2016

modesty

Hvad mener I?

Utroskab handler ikke om jura, men om de aftaler man laver indbyrdes. Men Umiddelbart ville jeg helt klart sige nej. Man er jo ikke sammen længere, så jeg kan ikke se hvordan det kan være utroskab.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

Hvem spørger om sådan noget hypotetisk?

Og i princippet er det vel ligemeget om man er utro eller ej hvis man skal skilles, men seriøst, hvor trængende kan man være hvis man ikke lige kan vente til man er skilt eller flyttet fra hinanden, før man hopper i høet med en ny.

Anmeld Citér

14. december 2016

Liv_86

Når man har aftalt at blive skilt og gå fra hinanden så er det ikke utroskab. 

Anmeld Citér

14. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er ligeglad hvilken definition det falder ind under - det lyder håbløst og egoistisk at risikere det gode samarbejde med sin X, fordi man ikke kan vente med at duske den næste, før døren har lukket sig bag skilsmissen.

At ville lege "lykkelig familiejul" med den ene hånd for "børnenes skyld", og så samtidig laver så dumt et move - det er temmelig kortsigtet!

Anmeld Citér

14. december 2016

Kattha

Jeg forbinder utroskab med forræderi. Når min tillid er blevet brudt, når nogen går bag om ryggen på mig. Men hvis man har snakket om det, er begge afklaret, og har givet slip på hinanden følelsesmæssig, så er det noget andet. Hænger mig ikke så meget i den juridiske del, synes ikke nogle papirer vægter højere end det man sammen kan aftale og er indforstået med.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvem spørger om sådan noget hypotetisk?

Og i princippet er det vel ligemeget om man er utro eller ej hvis man skal skilles, men seriøst, hvor trængende kan man være hvis man ikke lige kan vente til man er skilt eller flyttet fra hinanden, før man hopper i høet med en ny.

Ja det gør jeg jo så kan du jo læse dig frem til. 

Spørgsmålet kommer efter en samtale med en veninde om hvornår man betegner utroskab og lige denne situation var vi så begge splittede omkring. Derfor spørger jeg hvad I synes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.