Jer med børn med 4+ år imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
13 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2016

Stivdie

Godmorgen damer, 

Jer der har børn med 4 år eller mere i aldersforskel, hvordan har de det med hinanden?

Det der med at få nr. 2 går ikke så godt for mig og kan mærke, jeg bliver rigtig ked af at tænke på, at min ældste nok som minimum når at fylde 4 inden hun får søskende. Konkret er jeg bange for, at aldersforskellen bliver for stor, og de ender med ikke at få ret meget glæde af hinanden. 

Min drøm var, at der blev mellem 2,5 og 4 år imellem, men forskellige årsager har gjort at det nu nok ikke kommer til at ske.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2016

DortheL

Stivdie skriver:

Godmorgen damer, 

Jer der har børn med 4 år eller mere i aldersforskel, hvordan har de det med hinanden?

Det der med at få nr. 2 går ikke så godt for mig og kan mærke, jeg bliver rigtig ked af at tænke på, at min ældste nok som minimum når at fylde 4 inden hun får søskende. Konkret er jeg bange for, at aldersforskellen bliver for stor, og de ender med ikke at få ret meget glæde af hinanden. 

Min drøm var, at der blev mellem 2,5 og 4 år imellem, men forskellige årsager har gjort at det nu nok ikke kommer til at ske.

Der er seks år mellem min dreng og datter. Og hold nu op, hvor er det fantastisk. Han er så omsorgsfuld overfor hende, trøster hvis hun er ked af det, leger med hende. Samtidig er han utrolig god til at give en hjælpende hånd. 

Vi har ikke oplevet, at han var jaloux, da hun var spæd- han forstod vist godt, at det krævede lidt ekstra med en lille baby. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Frk.S

Jeg har knap 3 år mellem mine piger, så der kan jeg ikke lige være med.

Men jeg kan da fortælle, at jeg selv er 5 år yngre end min storesøster. Vi har måske ikke haft det samme som søskende med få år i mellem. Men jeg husker det fx som fantastisk når hun læste højt for mig og hun siger at hun synes det var lidt fedt at lege med barbie med mig.... at have en undskyldning for det stadigvæk også efter hun måske selv synes hun var blevet for gammel til det.  

Som voksne har vi et rigtig godt forhold og laver rigtig mange ting sammen.  

Så det behøver ikke være skidt med stor aldersforskel. 

Anmeld Citér

14. december 2016

lineog4

Der er 4 1/2 år mellem mine to ældste og så 7 år mellem den ældste og den yngste. 

De er alle sammen søskende på godt og ondt, de kan skændes så guderne sig må forbarme, de kan lege så jeg overraskes, de kan grine sammen aå jeg også griner, de kan tale om verdenen, deres udfordringer så jeg bliver varm inden i. 

De er et trekløver, de passer på hinanden og de elsker hinanden og fortæller det. En lille sød historie, lillebror er nu også startet i skole. I et frikvarter er han ked af det og storebror ser det og går hen til ham. Lillebror viser sig at være bange, så hvad gør storebror? Han tager resolut lillebror i hånden og finder ikke en voksen, men storesøster, for når de alle tre er sammen så er man mest tryg. 

Storesøster er nu blevet 13 år og interessen for pokemon er dalende. Hun forskanser sig en gang imellem inde på værelset, men det ville hun også have gjort selvom lillebror var 11 og ikke 9. Men jo de har en masse sammen, de nyder tiden sammen, de er min lille flok og jeg overrasket hver dag over hvor fantastisk det må være at have søskende. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Vik

Der er næsten 5 år mellem min datter og søn. Det fungere fint og min datter elsker sin lillebror , men det har været hårdt for hende at vende sig til tanken at hun skulle pludselig dele mor og far. Lillebror har også krævet rigtig meget af min tid og energi.

lillebror elsker sin søster rigtig højt og selvom de kan ha sine kampe er de så søde ved hinanden . ( de er 1,5 og 6 nu) 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

Jeg tror at det afhænger meget af personligheder, familiedynamik osv.

Jeg kender både familier hvor søskende med lidt større aldersforskel har meget sammen, og også omvendt - meget lidt sammen.

Selv har vi 25 mdr. imellem, og det er helt bevidst (og heldigt at det kunne la' sig gøre), netop fordi vi håber at de kan have et tæt bånd til hinanden, som jeg fx. ikke selv oplevede/oplever med mine, da de er 7 og 10 år ældre end jeg.

Anmeld Citér

14. december 2016

Mum33

Stivdie skriver:

Godmorgen damer, 

Der er 4 år og 2 mdr mellem mine. De leger super godt og har stor forståelse for hinanden, og vi har ikke de der konflikter der ofte kommer, når der tæt på hinanden. 

Der er 7 år mellem min søs og jeg. Vi var lidt to ene-børn, men her som voksne har vi rigtig meget fornøjelse af hinanden

Anmeld Citér

14. december 2016

Liv_86

Stivdie skriver:

Godmorgen damer, 

Min drøm var også at få mine børn tæt på hinanden. Sådan bliver det ikke. 

Min datter er lige blevet 7 og jeg føder her til januar. Men kan fortælle at det har været fantastisk at dele graviditeten med hende. Hun forstår jo alt hvad der foregår og spørger til maven hver dag, den får kys, der bliver synger for drengene og hun elsker når de møffer rundt og hun kan se og mærke det. 

Så det bliver et helt andet forhold, hun får til dem end at være lege storesøsteren. Men er sikker på det bliver et fantastisk søskendende bånd. 

Jeg har selv 3 søskende, den ene er der 2,5 år imellem, den anden 6 år og den sidste 17 år. 

Jeg har et lige så godt forhold til dem alle samme selvom jeg selvfølgelig legede mest med hende hvor der kun er 2,5 år imellem da jeg var barn. 

Ved ikke om du kunne bruge det til noget. Har du ord ordsproget "we make plans and God laugh"? 

Anmeld Citér

14. december 2016

FruK

Jeg tror der er fordele og ulemper ved begge dele.

Der er 10 år imellem mine - og jeg kan se flest fordele. De elsker hinanden højt. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Ayasmor

Stivdie skriver:

Godmorgen damer, 

Jeg har knap 6 år i mellem mine... og de har alle muligheder glæde af hinanden og leger rigtig godt sammen. Da den lille var ny, var den store så omsorgsfuld og hjælpsom. Den store kunne være med og inddrages på en helt anden måde, end en tumling eks. Kan.

Jeg havde samme bekymringer som du, ville der nu være for langt i mellem? I vores familie har det indtil nu, kun været positivt med den forskel i alder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.