Hej piger 
Jeg har noget jeg går og tænker meget over, og jeg håber derfor i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre.
Min 89-årige farmor er, som de fleste andre ældre, begyndt at glemme forskellige ting. Hun glemmer basale ting som fx aftaler, ugedage osv.. Jeg er selv meget indforstået med det, og er egentligt bare glad for at hun stadig kan huske hvem vi i familien er. Hun kan stadig klare sig selv såsom at vaske tøj og lave mad. Hun er desværre begyndt at glemme at tage sine piller, som jo selvfølglig er ret vigtigt. Problemet er så at mine forældre og min faster bliver rigtig irriterede og bliver nærmest sure over at min farmor glemmer forskellige ting. Jeg er overbevist om at det ikke hjælper at blive sur på hende over det, men derimod forklare og hjælpe hende med det i stedet! Jeg lader selv som ingenting, når hun glemmer, og gentager gerne tingene overfor hende 10 gange, hvis det skal være det.
Jeg har prøvet at forklare både mine forældre og min faster, at farmor jo ikke glemmer for at være irriterende og at hun altså ikke gør det med vilje. Jeg har overvejet om jeg næste gang der snakkes om det, bare skal lukke af og sige at jeg faktisk ikke har lyst til at høre på det. Jeg tænker lidt at det især for min far og faster er lidt skræmmende at deres mor er ved at blive gammel og at det måske er ved at gå op for dem!?
Jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad jeg vil spørge om, men jeg tror bare jeg har haft brug for at komme ud med det. Hvad synes I jeg skal gøre i denne situation og kan jeg gøre mere? 
Anmeld
Citér