Slut med sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.174 visninger
17 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2016

"Anarkisten"

Hej 

Lillebror skal til at af med sutten, men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at få det gjort. Min mand har sagt det længe og nu syntes han, at vi skal gøre det på søndag. 

Ved jo godt, at det ikke bliver bedre af at vente, men jeg ved bare det bliver mig der kommer til at stå med "problemet". Lillebror og ualmindelig stædig og insisterende, så frygter det bliver en meget hård kamp. 

Jeg tænker, at det kunne være rart hvis vi ventede til nytåret var ovre, for nytårsnat med bang, bang, bang evt opvågning, vil bliver endnu været uden en sut. Dårlig undskyldning?

Hjælp mig. Hvad skal jeg gøre? Og hvordan gjorde i? Lillebror er 3,8 så den skal væk nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2016

lottemusen

"Anarkisten" skriver:

Hej 

Lillebror skal til at af med sutten, men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at få det gjort. Min mand har sagt det længe og nu syntes han, at vi skal gøre det på søndag. 

Ved jo godt, at det ikke bliver bedre af at vente, men jeg ved bare det bliver mig der kommer til at stå med "problemet". Lillebror og ualmindelig stædig og insisterende, så frygter det bliver en meget hård kamp. 

Jeg tænker, at det kunne være rart hvis vi ventede til nytåret var ovre, for nytårsnat med bang, bang, bang evt opvågning, vil bliver endnu været uden en sut. Dårlig undskyldning?

Hjælp mig. Hvad skal jeg gøre? Og hvordan gjorde i? Lillebror er 3,8 så den skal væk nu. 

Min søn "smed" sutten sidste år efter juleferien. Vi havde været i jylland og havde et par uger forinden aftalt med ham, at når han kom hjem fra bedstemor og bedstefar, så var det slut med at bruge sut. Det var han helt med på og han snakkede også selv om det. 

De første par nætter uden sut var han selvfølgelig ked af det og lidt utryg, så vi blev hos ham indtil han sov. Men efter 4-5 dage var der ingen problemer. Jeg tror det hjalp ham og is meget, at han var forberedt på det. Han var 3,3 dengang.

Håber du kunne bruge dette til noget 

Anmeld Citér

12. december 2016

modesty

"Anarkisten" skriver:

Hej 

Hvis I gør det nu, er han vænnet helt af med den til nytår. Men I skal nok ikke vente meget længere. 

Anmeld Citér

12. december 2016

Berta

Hej

Jeg havde helt samme frygt som dig - min 3 årige (fra november) var meget glad for sin sut og er meget stædig. Men for 2 uger siden blev den vitterligt væk - vi ledte og ledte men fandt den ikke. Så måtte han jo sove middagslur uden. Og det gik til morens store overraskelse helt uden brok. Han spurgte ikke engang efter den da han vågnede fra lur.

Om aftenen ledte vi igen efter sutten (da var den dog dukket op - far havde taget den i lommen og var kørt med den - men vi tog en hurtig beslutning om at prøve at tage sutten fra ham - så den var stadig bare "væk").

Han sov igen uden brok, vågnede ikke om natten og spurgte ikke efter den. De sidste 2 uger har han nok spurgt efter den 1-2 gange dagligt, men han accepterer at sutten er væk - og så siger vi at julemanden kommer med en gave. Han hyler ikke efter den - som han ellers gjorde meget og hele tiden da han stadig havde den (altså når han ikke måtte få den). 

Det er ikke sikkert det går så nemt for jer - men vil bare lige give en lidt opmuntrende historie så du måske nemmere kan overskue det. 

Pøj med det.

Berta 

Anmeld Citér

13. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Uanset hvornår i vælger at starte så forbered jeres søn på det.

Evt kan i aflevere den til julemanden eller i fætter br. Der plejer man at få en gave for sutten.

Anmeld Citér

13. december 2016

"Anarkisten"

Tak for jeres svar 

Vi har snakket om , at nu skal julemanden snart have hans sutter og vi har købt en gave til han. Vi har tit snakket med ham om, at storebror fik en kran af julemanden da han sendte sine sutter afsted, så tror ham forstår det. 

Han sagde også igår, da vi snakkede om det, at "så skal jeg ikke sove med sut mere", men jeg er bare bange for, at han ikke helt forstår konsekvensen. Uanset hvornår vi gør det, så bliver det hårdt. Både for ham og os. 

Må nok bare springe ud i det 

Anmeld Citér

13. december 2016

Jems

Jeg spurgte ham om vi skulle sige farvel til sutten og tage ned og hænge den på suttetræet, derefter kører i fætter br og vælge en gave og om morgenen have sutte feen lagt 15 kr i mønter til ham fordi han klarede det så flot. Der var ingen problemer overhovedet. 

Anmeld Citér

17. december 2016

"Anarkisten"

Det er simpelthen så tåbeligt, men jeg syntes det er helt vemodigt at skulle sige farvel til de sutter. 

Må tage mig sammen, for knægten kan jo mærke hvis jeg tvivler.

Håber det bliver nemmere end jeg frygter. Krydser lidt fingre for, at når han nu selv er med til at sende sutterne, får en gave og der så bare ikke ér nogen sutter, st han accepterer det. 

Hvis han dog bare ikke var SÅ stædig 

Anmeld Citér

17. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Kan du så få taget Den sut. Din søn er næsten 4 år og en stor dreng. Selvfølgelig forstår han at han ikke skal have sut mere. Det er vist mor det er sværest for

min erfaring er at det vi frygter mest går nemmest så jeg er sikker på han klarer det. 

Vores børn er lige gamle. Min datter smed dog sutten for et år siden og hun voksede så meget og var så stolt. Vi puttede dem i postkassen så julemanden kunne få dem til at lave legetøj. 

Anmeld Citér

17. december 2016

Babilooo

"Anarkisten" skriver:

Hej 

Der er Aaaaaaaaltid dårlige tidspunkter. Vi skulle til julefrokost hos familie. Jeg startede dagen før med at tale om suttetræet det er hos dem i haven og at MSN fik en gave når man afleverede sin sut. 

Han kyssede sutten farvel dagen efter og åbnede sin gave. Den bliver nu kaldt suttebilen

inden drama- kun lidt klynk første nat 

vi beroligede ham med musicure på iPaden dom lå i tøjskabet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.