CBbaby skriver:
Undskyld. Men kan du ikke lige uddybe for prins Knud, hvem og hvad problemet er. Der mangler konkrete informationer 
1. Hvem er du? Mor eller børnepasser eller barnepige?
2. Den store går i børnehave? Og den lille passer du?
3. Den store skal hentes kl 12 i en uge, fordi de lukker kl 15? Og han skal trænes i at blive hentet tidligt?
4. Der er julefest i legestue og børnehave samme tid? Og det er et problem?
5. Dit problem er, at den lille ikke kan komme i legestue den dag, da du skal til den stores julefest også?
6. Den lille opfattes som en baby af moren, og behøver derfor ikke til juleafslutning?
Ja, beklager meget. Men jeg forstår simpelthen ikke, hvad du har skrevet i dit start indlæg. Du mangler, hvad man kalder med et grammatisk udtryk stedord af alle arter og generel sammenhæng i teksten. :-) det er ikke for at skrive noget nedsættende eller udpege det - men jeg vil virkelig gerne forstå, hvad du skriver :-)
Jeg bor sammen med dem, passer den lille, den store er i børnehave.
Han skal trænes(trænes er måske et forkert ord, men øve) i at blive hentet kl.12 fordi lillebror kun skal gå der til kl.12.
Ja samme dag, det i legestuen slutter kl.13, så jeg spurgte bare om den store kunne blive i bh til 13 den dag, så vi kunne være med til slutningen(det er min sidste gang, rejser nogle dage efter.. de eneste jeg har at snakke med her)
Jeg skal ikke med til den stores.
Ja hver gang jeg siger noget, han så lige det, der sker det(som juleafslutning) får jeg af vide at han bare er en baby, så det er ligemeget. Ja jeg ved han er lille, men derfor må han da gerne få en juleafslutning og lege med sin venner. den store skal så bare være med til frokost med sine venner.
Men hun gav sig og han er der til 1 og vi henter ham efter legestue.