hvis man går over tid altså 40+6 og sættes igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg blev sat igang med ballonkateter 40+, da jeg ik måtte gå over tid anden gang.

De 5-10 min det tager at få det lagt, er letter ubehaligt, men bagefter er det fint nok. Fik det lagt kl 15, og de ku tá vandet kl 8 næste morgen. Fødte kl 20,15.

Fik semi aks første gang, hvilket også var en rigtig fin oplevelse. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Jems skriver:

Hej med jer 

Ville lige høre jeres erfaringer.

Jeg venter nr 2 til maj og har graviditets betinget sukkersyge hvilket gør jeg maks må gå til 40+6. 

Jeg er så bange for igangsættelse da jeg hører alle mulige skræk scenarier.

Så tænkter om der er nogen der har bedt om planlagt kejsersnit istedet for at blive sat igang ? 

Nogen der har haft gode oplevelser med igangsættelse? 

Jeg havde en vildt god oplevelse med igangsættelse! Ville aldrig(!!!!) vælge planlagt kejsersnit frem for igangsættelse! 

Blev sat igang med vaginale stikpiller. Stille og roligt startede veerne efter 3. Pille. Vandet gik og jeg blev indlagt og fik vedrop. 

Hele forløbet blev skyndet lidt med det og veerne blev stille og roligt værre. I alt kom vores datter ca 35 timer efter første stikpille. 

Vil helt sikkert ikke have noget i mod at blive sat igang en gang til

Anmeld Citér

8. december 2016

anonym12

Jeg blev delvist sat i gang. Mit vand gik, men der kom ingen veer. JEg fik piller og vedrop. Det endte med Ks, vist nok fordi jeg var svulmet op og han ikke kunne komme ud(han lå skævt). Jeg havde valgt det samme igen, selvom det ikke var sjovt. Det bedste for mor og barn er en vaginal fødsel. Og det næst bedste er at baby i det mindste får veerne, selvom det bliver KS. 

Få det snakket igennem med din jordmor, så du kan få hjælp til at håndtere din frygt

Anmeld Citér

8. december 2016

Jems

Tusind tak for alle jeres svar 

Det satte tingene lidt bedre i perspektiv 

Anmeld Citér

8. december 2016

Mullesmith

Jems skriver:

Hej med jer 

Ville lige høre jeres erfaringer.

Jeg venter nr 2 til maj og har graviditets betinget sukkersyge hvilket gør jeg maks må gå til 40+6. 

Jeg er så bange for igangsættelse da jeg hører alle mulige skræk scenarier.

Så tænkter om der er nogen der har bedt om planlagt kejsersnit istedet for at blive sat igang ? 

Nogen der har haft gode oplevelser med igangsættelse? 

Fik indlagt ballonkateter en torsdag aften og den efterfølgende formiddag blev vandet taget, ingen veer så fik drop og så skete der noget og så blev han født om aftenen halv 8 

Anmeld Citér

8. december 2016

nielsen80

anonym12 skriver:

Jeg blev delvist sat i gang. Mit vand gik, men der kom ingen veer. JEg fik piller og vedrop. Det endte med Ks, vist nok fordi jeg var svulmet op og han ikke kunne komme ud(han lå skævt). Jeg havde valgt det samme igen, selvom det ikke var sjovt. Det bedste for mor og barn er en vaginal fødsel. Og det næst bedste er at baby i det mindste får veerne, selvom det bliver KS. 

Få det snakket igennem med din jordmor, så du kan få hjælp til at håndtere din frygt

" Og det næst bedste er at baby i det mindste får veerne, selvom det bliver KS"

Det har jeg aldrig hørt før hvad er det, som er godt ved veerne for baby? Mange akutte KS bliver udført grundet et stresset barn, iltmangel m.m. under fødsel. Disse børn kommer ud, måske med lave PH-værdier og/eller påvirket Apgar score - mener man stadig i lægevidenskaben, at det er godt, at disse børn har oplevet veer? Fremfor en måske mindre stressende KS?  Har du en kilde på det eller lign, eller ved du hvorfor?

Til TS jeg bliv sat i gang ved min første fødsel, i gangsættelsen var stille og rolig, og ved mig skulle kun en stikpille til, så kunne de tage vandet 5 timer senere. Selve fødslen endte i akut KS. Der er vist nok en forhøjet risiko for dette, når man bliver sat i gang. Dog vil jeg sige, det at have prøvet, at have gjort alt i min magt for en vaginal fødsel, gjorde jeg havde det meget nemt med KS udkommet. Jeg tror altid jeg ville have tænkt "hvad nu hvis", hvis jeg havde valgt KS.

Anden fødsel, der gik jeg selv i gang og fødte vaginalt. Der var for mig ikke den store forskel på vestyrke m.m. OG begge fødseler ser jeg tilbage på med glæde og stolthed!

Held og lykke med det hele, håber du snart har din baby i armene. At gå meget over tid, er bare aldrig fedt!

Anmeld Citér

8. december 2016

anonym12

nielsen80 skriver:

" Og det næst bedste er at baby i det mindste får veerne, selvom det bliver KS"

Det har jeg aldrig hørt før hvad er det, som er godt ved veerne for baby? Mange akutte KS bliver udført grundet et stresset barn, iltmangel m.m. under fødsel. Disse børn kommer ud, måske med lave PH-værdier og/eller påvirket Apgar score - mener man stadig i lægevidenskaben, at det er godt, at disse børn har oplevet veer? Fremfor en måske mindre stressende KS?  Har du en kilde på det eller lign, eller ved du hvorfor?

Til TS jeg bliv sat i gang ved min første fødsel, i gangsættelsen var stille og rolig, og ved mig skulle kun en stikpille til, så kunne de tage vandet 5 timer senere. Selve fødslen endte i akut KS. Der er vist nok en forhøjet risiko for dette, når man bliver sat i gang. Dog vil jeg sige, det at have prøvet, at have gjort alt i min magt for en vaginal fødsel, gjorde jeg havde det meget nemt med KS udkommet. Jeg tror altid jeg ville have tænkt "hvad nu hvis", hvis jeg havde valgt KS.

Anden fødsel, der gik jeg selv i gang og fødte vaginalt. Der var for mig ikke den store forskel på vestyrke m.m. OG begge fødseler ser jeg tilbage på med glæde og stolthed!

Held og lykke med det hele, håber du snart har din baby i armene. At gå meget over tid, er bare aldrig fedt!

Jeg har set det flere steder. Men det her er desværre det eneste jeg kan finde lige nu.

http://www.mama.dk/gravid/foedsel/dine-veer-foer-akut-kejsersnit-er-ikke-spildt-arbejde

Ved de børn der kommer ud og er meget medtaget, burde man måske have lavet KS før? Som sagt, så har jeg ikke læst det originale studie. Men jeg ville personligt foretrække et semiakut ks frem for et pks. Et meget akut KS er jeg gerne foruden.

Undersøgelser viser også at det kan gavne kejsersnit børn at de bliver smurt ind i bakterier fra mors Vagina efter de er kommet til verden.

Hvis vi skal have flere børn og hvis det næste kommer til verden ved Ks, så vil jeg ihvertfald gerne ha veer først og ha at baby bliver smurt ind i min bakterie flora bagefter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.