hvis man går over tid altså 40+6 og sættes igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
16 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2016

Jems

Hej med jer 

Ville lige høre jeres erfaringer.

Jeg venter nr 2 til maj og har graviditets betinget sukkersyge hvilket gør jeg maks må gå til 40+6. 

Jeg er så bange for igangsættelse da jeg hører alle mulige skræk scenarier.

Så tænkter om der er nogen der har bedt om planlagt kejsersnit istedet for at blive sat igang ? 

Nogen der har haft gode oplevelser med igangsættelse? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

Beem82

Jeg er blevet sat i gang ved begge fødsler og det gik helt fint. Først blev vandet taget og så vedrop. Havde veer med fine intervaller, men effektive så det tog kun tre timer fra første niv til baby var ude. Hverken vestorm eller andet voldsomt, bare effektivt

Tænker lidt at man hører om de mange ubehagelige igangsættelseshistorier, fordi det er dem folk har behov for at fortælle om. Er helt overbevist om at der er mindst lige så mange med rigtigt fine igangsættelser i bagagen

Anmeld Citér

7. december 2016

Benjamins'mor

Jems skriver:

Hej med jer 

Jeg venter nr 2 til maj og har graviditets betinget sukkersyge hvilket gør jeg maks må gå til 40+6. 

Så tænkter om der er nogen der har bedt om planlagt kejsersnit istedet for at blive sat igang ? 

Jeg blev sat i gang med ve-drop første gang (mit vand var gået), og det gik rigtigt fint. Min anden fødsel hvor jeg selv gik i gang var mere smertefuld end den første. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Anonym

Blev sat i gang om morgen kl. 8 med pille, fik taget vandet kl. 10.30, fik ve-drop kl. 13.30 og fødte lidt over 17.00 

det var en skøn førstegangsfødsel

håber din fødsel bliver som DU ønsker den

Anmeld Citér

7. december 2016

LilleAsMor

Jeg står i samme situation som dig med hensyn til graviditetsdiabetes. Jeg snakkede med min jordemoder om igangsættelse og hun sagde, der er jo flere niveauer:

1. Hindeløsning (ville hun prøve allerede til termin, hvis jeg var med på den). Det er den absolut mildeste form

2. Er du åben nok, så kunne hun prøve at tage vandet

3. Piller (til at åbne dig og derefter tage vandet)

4. Ballonkateter til mekanisk at åbne dig (og tage vandet)

5. Vedrop til at skynde på vej. 

prøv at spørge ind til en helt konkret plan - og mærk efter, hvad du har det godt med.

Hvis du selv gik i gang ved første fødsel kan det jo sagtens være, at du gør det igen:-).

hilsen en i samme båd

Anmeld Citér

7. december 2016

lineog4

Jems skriver:

Hej med jer 

Jeg blev sat i gang 41+0 med mit 4. Barn med stikpiller og havde som du hørt en masse skrækhistorier. 

Men jeg kan fortælle den gode historie. Mødte ind kl 19, fik kørt en strimmel, undersøgt indvendigt om hun kunne prikke vandet. Fik lagt en stikpille og kunne tage hjem og sove. Vågnede lidt i 2 fordi det murede men troede ikke det var rigtige veer. Omkring 2.30 ringede jeg til fødegangen og de syntes jeg skulle komme ind. Var der nok ved 3 tiden og havde veer men ikke regelmæssige (har jeg aldrig haft i nogle af mine fødsler). De var i tvivl om det var rigtige veer eller om det var snyde veer skabt af pillerne og de ville forsvinde igen. Jeg blev dog sat ind på en stue og pludselig var de ikke i tvivl og mit lille mirakel var født 5.07 i en presseve. Ikke den nemmeste af mine fødsler og veerne var igen forskellige lige som de havde været i de andre 3, men ingen skrækhistorier og en super frisk mor bagefter der tog hjem om morgenen da han var blevet undersøgt og først sov igen om aftenen. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Anonym

Jeg blev sat i gang 41+4 om aftenen, veerne kom lidt over et døgn senere. Og jeg fødte 42+0 efter 24 timer med veer (det lyder af lang tid, men de første mange timer var det lette smerter, som ikke en gang krævede panodiler eller noget). 

Det var alt i alt en rigtig god oplevelse på trods af lidt udfordringer. Men altså der er jo heller ingen garanti for, at fødslen går uden komplikation uden igangsættelse, ligesom kejsersnit absolut heller ikke er en let løsning! Et kejsersnit er jo en decideret operation, så med mindre der er en medicinsk årsag, ville jeg aldrig så meget som overveje et sådan indgreb.

Anmeld Citér

7. december 2016

sne190810

Jeg blev sat igang pga SSF, havde en fin og god oplevelse. 

Ville 100x hellere sættes igang end at skulle have kejsersnit.

Anmeld Citér

7. december 2016

tioyv

Jems skriver:

Hej med jer 

Jeg er blevet sat i gang ved begge mine fødsler, første fødsel var jeg 37+3 da jeg blev sat i gang og der tig det 5timer og 45min fra første ve til hun var født og ved anden fødsel var jeg 41+1 da jeg blev sat i gang og der gik der 2timer fra første ve til hun var født, så ingen skræk scenarier herfra.. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Jems skriver:

Hej med jer 

Jeg fik lagt ballon kateter om eftermiddagen, næste formiddag tog de vandet og en times tid efter begyndte de 'rigtige' veer.

Jeg endte godt nok med kejsersnit efter et par timer, med det var fordi min datter lå med hånden først, og hendes hjerteslag dykkede under hver ve.

Jeg havde intet ubehag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.