pigen/drengene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Så fedt og flot  Hvis jeg får en dreng, er det helt klart også lignende jeg vil ty til - men jeg vælger nu allerede bare hvad der er pænt og ikke så meget hvad der er pige/drenge, en fremtidig dreng kommer uden tvivl til at arve en helt masse tøj som piger har brugt. I min verden klæder blomster og lilla batik altså alle 

... og i øvrigt også fedt at se langhåret drenge

Mine drenge har sovet i lyserøde natdragter og min pige i lyseblå. Hun blev "desværre" meget hurtigt en pige med egne meninger og brød med mors antilyserøde stil i en meget tidlig alder - så drengene arvede ikke meget, men der er dog noget de alle tre har haft på. 

Drengene har nu egne meninger om tøj og det er jo fint især fordi de dog stadig helst vil have mors hjemmegjorte nu skal det bare være mere sejt og knapt så blomstrende, men de går gladeligt i rødt, orange og andre skønne farver. Men hold da op hvor jeg savner en lille trold jeg kunne lege påklædningsdukke på 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

Aristocats

lineog4 skriver:

Mine drenge har sovet i lyserøde natdragter og min pige i lyseblå. Hun blev "desværre" meget hurtigt en pige med egne meninger og brød med mors antilyserøde stil i en meget tidlig alder - så drengene arvede ikke meget, men der er dog noget de alle tre har haft på. 

Drengene har nu egne meninger om tøj og det er jo fint især fordi de dog stadig helst vil have mors hjemmegjorte nu skal det bare være mere sejt og knapt så blomstrende, men de går gladeligt i rødt, orange og andre skønne farver. Men hold da op hvor jeg savner en lille trold jeg kunne lege påklædningsdukke på 

Mine er ikke kommet til det stadie endnu, men glæder mig godt nok til at se hvad deres personlige stil ender ud i - tænker tit om det bliver helt modsat mig og jeg så skal til at investere i diverse "prinsesse" tøj og mere - håber faktisk bare inderligt det bliver noget jeg kan finde i genbrugen  

Det er så dejligt når børn stadig elsker det hjemmegjorte tøj. Er desværre stadig ikke helt en haj ved en symaskine men heldigvis har jeg nære der er som bliver brugt godt med alle de måske lidt for farverige idéer jeg har nogle gange. En personlig favorit er 70'er kombien af brun og orange og åh hvor er der mange der synes det er hæsligt.... haha - men jeg synes altså sådan helt seriøst de farver går skide godt til hinanden. Nogle må jo holde det "grimme" nostalgiske ved lige 

Anmeld Citér

5. december 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Mine er ikke kommet til det stadie endnu, men glæder mig godt nok til at se hvad deres personlige stil ender ud i - tænker tit om det bliver helt modsat mig og jeg så skal til at investere i diverse "prinsesse" tøj og mere - håber faktisk bare inderligt det bliver noget jeg kan finde i genbrugen  

Det er så dejligt når børn stadig elsker det hjemmegjorte tøj. Er desværre stadig ikke helt en haj ved en symaskine men heldigvis har jeg nære der er som bliver brugt godt med alle de måske lidt for farverige idéer jeg har nogle gange. En personlig favorit er 70'er kombien af brun og orange og åh hvor er der mange der synes det er hæsligt.... haha - men jeg synes altså sådan helt seriøst de farver går skide godt til hinanden. Nogle må jo holde det "grimme" nostalgiske ved lige 

Ha ha ha Linus yndlingsfarve var orange og min var brun så den farvekombination var en af de sikre 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. december 2016

Christabelle

Jeg køber tit tøj til min datter i 'drengeafdelingen' fordi jeg synes der er mere fedt tøj. Man kan stortset ikke få noget tøj til piger der ikke har glimmer, flæser eller blonder og det er hverken jeg eller min datter til. 

Anmeld Citér

5. december 2016

Aristocats

Ha ha ha Linus yndlingsfarve var orange og min var brun så den farvekombination var en af de sikre 

Ja, det er altså god stil det dér hvis man spørger mig  Alligevel godt at vide at jeg ikke er den eneste tilhænger af den kombination, da jeg godt nok oplever mange der desværre afskyr den hahaha. Det klæder ham bare super godt 

Og orange er nok min favorit farve til dags dato 

Anmeld Citér

5. december 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Ja, det er altså god stil det dér hvis man spørger mig  Alligevel godt at vide at jeg ikke er den eneste tilhænger af den kombination, da jeg godt nok oplever mange der desværre afskyr den hahaha. Det klæder ham bare super godt 

Og orange er nok min favorit farve til dags dato 

Jeg har nu heller ikke altid fået lige meget ros for stilen og farverne. Men den havde en fordel der var stor, det kunne findes billigt i genbrugsen 

Anmeld Citér

5. december 2016

Aristocats

lineog4 skriver:

Jeg har nu heller ikke altid fået lige meget ros for stilen og farverne. Men den havde en fordel der var stor, det kunne findes billigt i genbrugsen 

Nej jeg får også en del blandede reaktioner så at sige  Jeg finder også rigtigt meget godt tøj i genbrugen både til mig selv og ungerne - der er nemlig tit noget der er super kandidater til den stil som jeg primært bryder mig om. Og så er det bare SÅ billigt. Nogle gange går jeg næsten helt omkuld når det går op for mig hvor lidt jeg har brugt af penge i forhold til mængde tøj. Køber faktisk kun tøj til mig selv i genbrug og hold op jeg finder meget godt. Er så glad for adskillige genbrugsfund. Der er så meget guld rundt omkring i genbrugsbutikker

Anmeld Citér

6. december 2016

EnGodMor

MiniMe2005 skriver:

Jeg er så enig! Der er bare meget mere til piger end drenge! Og jeg synes også, det gælder de dyre mærker. Jeg kunne købe mig fattig i pigetøj, mens jeg må lede længe efter drengetøj, jeg kan lide. Og ofte er det også bare kedeligt.

H&M har egentligt noget pænt drengetøj, men vores dreng er bare aaalt for smal til deres tøj, især bukserne.

Det problem har vi os her, tøjet i h og m er for stort/bredt til vores smalle dreng

Anmeld Citér

6. december 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg syntes at det har været sværere at finde tøj til vores datter fremfor vores dreng.

igen fordi jeg er mere til neutralt og ensfarvet tøj / roligt tøj.  

Selv Idag hvor hun er 2 syntes jeg godt det kan være svært når man ikke kan se det praktiske i tyl glitter frost m.v 

Anmeld Citér

6. december 2016

God-mor

EnGodMor skriver:

Det er sådanset bare en helt almindelig tanke jeg har fået mig

men forleden dag skulle jeg købe sko og bukser til min dreng, det var faktisk lidt svært at finde begge dele, for ærligt så var der ikke rigtig noget syntes jeg. 

MEN så bare for sjov skulle jeg kigge i pige afdelingen, og der var jo de første 50 par sko kun til piger i alverdens former, farver, udseende osv, og til drenge var der kun 5 par 

ligesådan bukser der var enormt mange slags bukser til piger, med elastik, lynlås, bindebånd, bløde, stive, ja alle slags bukser, og til drenge var der lige et par enkelte  at vælge imellem 

HVORFOR er der SÅ  uendeligt meget at vælge mellem til piger, og faktisk ikke noget bredt udvalg til drenge? Det spørgsmål sider jeg lige og brænde inde med nu

Jeg fik at vide ude i Kære Børn at 70 procent af det de fik hjem var til piger. Der er simpelthen mere salg i det. Vi venter en dreng denne gang, og syntes udvalget var noget større da jeg ventede min datter. Der er meget sødt til drenge bare ikke så meget at vælge imellem syntes jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.