pigen/drengene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
20 svar
31 synes godt om
5. december 2016

EnGodMor

Det er sådanset bare en helt almindelig tanke jeg har fået mig

men forleden dag skulle jeg købe sko og bukser til min dreng, det var faktisk lidt svært at finde begge dele, for ærligt så var der ikke rigtig noget syntes jeg. 

MEN så bare for sjov skulle jeg kigge i pige afdelingen, og der var jo de første 50 par sko kun til piger i alverdens former, farver, udseende osv, og til drenge var der kun 5 par 

ligesådan bukser der var enormt mange slags bukser til piger, med elastik, lynlås, bindebånd, bløde, stive, ja alle slags bukser, og til drenge var der lige et par enkelte  at vælge imellem 

HVORFOR er der SÅ  uendeligt meget at vælge mellem til piger, og faktisk ikke noget bredt udvalg til drenge? Det spørgsmål sider jeg lige og brænde inde med nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

PernilleogLouis

Mon ikke bare det er fordi der er mere salg i det?? Pigerne starter måske hurtigere med selv at ville vælge tøj også sælges der jo mere. 

Har selv en dreng og giver dig helt ret - men synes mange af drenge styles er fede 

Anmeld Citér

5. december 2016

Carina:-)

Kommer nok an på mærket.

For synes udvalget er ens inden for de mærker jeg primært vælger til mine børn.

Anmeld Citér

5. december 2016

A. Nonymsen

EnGodMor skriver:

men forleden dag skulle jeg købe sko og bukser til min dreng, det var faktisk lidt svært at finde begge dele, for ærligt så var der ikke rigtig noget syntes jeg. 

MEN så bare for sjov skulle jeg kigge i pige afdelingen, og der var jo de første 50 par sko kun til piger i alverdens former, farver, udseende osv, og til drenge var der kun 5 par 

ligesådan bukser der var enormt mange slags bukser til piger, med elastik, lynlås, bindebånd, bløde, stive, ja alle slags bukser, og til drenge var der lige et par enkelte  at vælge imellem 

HVORFOR er der SÅ  uendeligt meget at vælge mellem til piger, og faktisk ikke noget bredt udvalg til drenge? Det spørgsmål sider jeg lige og brænde inde med nu

Jeg vil give dig ret, da min søn var lidt mindre skulle jeg købe nogle langærmede bodystockings, jeg gik i h&m for der fandt jeg altid fint tøj til en fornuftig penge til min datter. 

Der var lige præcis to forskellige at vælge imellem i str 74. TO!! Og en hel væg til piger. Det er for sindssygt.

keg har bare måtte indse at hvis jeg vil have hvad jeg synes er pænt, skal man ud i de dyere mærker. Men også der synes jeg der er et større udvalg til piger, måske også fordi de har muligheden for nederdele og kjoler, det kan jo fylde en del

Anmeld Citér

5. december 2016

Troldemommi

Det problem oplever jeg ikke, jeg har både en puge og en dreng og syntes der er masser af tøj til begge køn.

Anmeld Citér

5. december 2016

Benjamins'mor

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men H&M i Viborg har VILDT mange bukser til drenge. Jeg havde SÅ svært ved at vælge.  Og generelt ellers synes jeg faktisk ikke det er svært at finde noget. 

Anmeld Citér

5. december 2016

lineog4

Fuldstændig enig plus det der er til drenge meget holdes i samme farveskala og facon og jeg kæber og kigger på mange mærker og er så træt af det. Da jeg blev gravid med min dreng blev jeg så gal over det og besluttede mig for at udfordre standard typen for tøj til drenge, han fik ikke cowboybukser, men derimod dejlige bløde bukser med blomster på lommerne 

Mine drenge er nu 6 og 9 og de kan stadig bedst lide mors tøj, der dog er blevet lidt mere afdæmpet og blomsterne er lagt på hylden. 'En jeg har ellers nægtet den stereotype holdning til drengetøj. Prøv at se er mærke som pompedelux (ikke fordi jeg er vild med det til piger), jo måske er der lige mange forskellige styles men de til drenge er da utrolig ens, mens piger kan boltre sig. 

Da min den ældste dreng var lille havde han langt lyst hår og var ikke i de klassiske cowboybukser og det blev bemærket alle steder: han ligner jo en pige (og er der noget han ikke gør så er det at ligne en pige). Mens når min datter trak i cowboybukser og blå bluse blev hun kaldt sej og hvor er det fedt hun ikke er en lyserød kjole pige!

Anmeld Citér

5. december 2016

lineog4

Mit oprør med den stereotype drengemode 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. december 2016

MiniMe2005

Jeg er så enig! Der er bare meget mere til piger end drenge! Og jeg synes også, det gælder de dyre mærker. Jeg kunne købe mig fattig i pigetøj, mens jeg må lede længe efter drengetøj, jeg kan lide. Og ofte er det også bare kedeligt.

H&M har egentligt noget pænt drengetøj, men vores dreng er bare aaalt for smal til deres tøj, især bukserne.

Anmeld Citér

5. december 2016

Aristocats

Mit oprør med den stereotype drengemode 

Så fedt og flot  Hvis jeg får en dreng, er det helt klart også lignende jeg vil ty til - men jeg vælger nu allerede bare hvad der er pænt og ikke så meget hvad der er pige/drenge, en fremtidig dreng kommer uden tvivl til at arve en helt masse tøj som piger har brugt. I min verden klæder blomster og lilla batik altså alle 

... og i øvrigt også fedt at se langhåret drenge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.