Linda2009 skriver:
Det er en meget interessant debat, du her forsøger at sætte i gang. Du har ret i, at børnenes tarv er det klart vigtigste og Tønder Kommune er nok mere end andre tilbøjelige til at handle en gang for meget end en gang for lidt, når man tager de hidtidige sager i betragtning. Selvfølgelig er det ikke i orden, at mange børn bliver kastebold mellem forskellige institutioner og plejefamilier. Bare se baby Thor der på få uger kom i 3 forskellige plejefamilier.
Jeg går af princip ikke ind for tvangssterilisering, da vi ved denne metode gør et groft indhug i den personlige frihed, og dermed nærmer os diktaturstatslignende metoder, hvilket vi for alt i verden skal undgå.
ja, jeg ved godt at det er et indgreb i deres personlige frihed. Men tager de ikke en stor bid af min frihed? Ved at jeg indirekte skal forsørge deres forsømte kærligheds-løse børn?...

Mit hjerte bløder for de børn og jeg ville virkelig bare ønske at så få som muligt bliver født til sådan noget. Er det så det værd, i den personlige friheds navn, at der skal fødes børn på børn, der alle bliver fjernet og falder tæt på stammen?
Det er jo os alle sammen der betaler til det, hvis man skal se helt kynisk på det.
Så hverken min forretnings sans eller mit hjerte går ind for den personlige frihed på det punkt! Uanset om jeg så er SUPER blå i mit hjerte og I den grad tror på PERSONLIG FRIHED, som jeg sætter meget højt! Men det MÅ være frihed under ansvar...
Anmeld