Pb og gravid veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
13 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2016

Anonym trådstarter

Godmorgen i dejlige baby brugere

Jeg har et lille problem,  og vil høre om der evt. er nogen, der har stået i samme situation.  

Det hele startede i maj 2013, hvor vi startede med pb 1. Jeg blev gravid rimelig hurtigt, og fødte vores barn sommeren 2014. 

Vi går så igang med pb2 maj 2015. Hvor min veninde fortæller mig nogle måneder efter, at de faktisk har været igang siden, vi startede. Jeg bliver selvfølgelig glad for, at de også er igang. Men samtidig trist over at det ikke er lykkedes for dem. 

Der går noget tid. Og jeg bliver så gravid igen. Hvor hun endnu ikke er blevet det. jeg mister det. 

Ca 7 mdr efter at jeg mistede det, så bliver hun heldigvis gravid. Hvilket jeg er ovenud lykkelig for. 

Jeg er så stadig ikke blevet gravid på nuværende tidspunkt. Og hendes mave begynder at bule. 

Nu kommer vi så til mine to dilemmaer.  

1. Jeg er meget glad på deres vegne. Men hvor gør det dog ondt inden i, at det bare ikke vil lykkedes for os. Især når man kan følge hendes mave vokse.

2. Efter hun er blevet gravid, så drejer alt sig om hende. Og hvor dårligt hun har det. Hun har på intet tidspunkt spurgt, hvordan det går hos mig/os. 

Normalt er vi virkelig tætte. Men efter hun er blevet gravid, så er hun virkelig blevet egoistisk, og går kun op i sig selv. 

For at gøre det hele værre, så er der to i min mødregruppe, som også er blevet gravide. Derudover er der en masse problemer på arbejdet. 

Årh Dette skulle ikke bruges som et tude indlæg. Men det kom det vidst til. 

Jeg har brug for at høre om, der er andre, der evt. har stået i lidt det samme?

Tak fordi i læste med på denne lange smører 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej ts 

det her vil måske lyde lidt hårdt. Men vil være ærlig. 

Tænk hvor hurtig du bliv gravid første gang. Mens din veninde måtte forsøg i flere år?! 

Jeres PB nr 2 er i knap lige prøvet i 7 måneder. Ha tådmordighed 

1. Fordi det ikke så frygtelig længe i begyndte. 

2. Og jo ældre man bliver jo svære bliver det at blive gravid. 

Så ærligt og redeligt så synes jeg ikke Du kan være bekendt at være sådan/ være jaloux over noget som helst. 

Være du glad på din tætte venindes vegne at hun også kommer til at mærke det vidunderlig at være mor . Som du også bliv heldig at blive. 

Helt ærlig undskyld mig vil du ha været glædere hvis du bliv gravid med nr 2 og hun stadig ikke var blivet gravid med nr 1 ??? 

Undskyld mig men som du beskrev det så synes jeg ikke at hun er igoist. Men det er du tilgængæld. 

Anmeld Citér

3. december 2016

Kløver

Din veninde harselv stået der og har set din glæde og været der, nu er det endelig efter flere år blevet hendes tur. Jeg kan godt forstå det er utrolig svært men synes virkelig du også må kunne dele hendes glæde og problematikker under graviditeten 

Anmeld Citér

3. december 2016

Sprit25

Jeg tænker at du får alt snakken og alle sygdomme, fordi du har prøvet det før. Hun støtter sig til dig

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Hej ts 

det her vil måske lyde lidt hårdt. Men vil være ærlig. 

Tænk hvor hurtig du bliv gravid første gang. Mens din veninde måtte forsøg i flere år?! 

Jeres PB nr 2 er i knap lige prøvet i 7 måneder. Ha tådmordighed 

1. Fordi det ikke så frygtelig længe i begyndte. 

2. Og jo ældre man bliver jo svære bliver det at blive gravid. 

Så ærligt og redeligt så synes jeg ikke Du kan være bekendt at være sådan/ være jaloux over noget som helst. 

Være du glad på din tætte venindes vegne at hun også kommer til at mærke det vidunderlig at være mor . Som du også bliv heldig at blive. 

Helt ærlig undskyld mig vil du ha været glædere hvis du bliv gravid med nr 2 og hun stadig ikke var blivet gravid med nr 1 ??? 

Undskyld mig men som du beskrev det så synes jeg ikke at hun er igoist. Men det er du tilgængæld. 

Hej

Tak for dit svar. 

Det er helt korrekt. Blev gravid i 5 cyklus begge gange. Hun prøvede i 2,5 år og blev gravid. Er virkelig lykkelig på deres vegne. Det skriver jeg også. Jeg ville også have hun blev gravid før mig.

Vi har forsøgt i 1,5 år med pb 2. Så vi har også kæmpet noget tid nu. 

Er ikke jaloux på det punkt. Det bunder i at alt drejer sig om hende. Hun spørg ikke hvordan vi har det eller noget. Alt drejer sig om hende. Hun har på intet tidspunkt de senest tre måneder spurgt hvordan det går med os  .

Men tror du misforstår os Er virkelig lykkelig på deres vegne. 

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg tænker at du får alt snakken og alle sygdomme, fordi du har prøvet det før. Hun støtter sig til dig

Det havde jeg faktisk ikke tænkt på �� Det faktisk en god tanke 

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Tak for dit svar. 

Det er helt korrekt. Blev gravid i 5 cyklus begge gange. Hun prøvede i 2,5 år og blev gravid. Er virkelig lykkelig på deres vegne. Det skriver jeg også. Jeg ville også have hun blev gravid før mig.

Vi har forsøgt i 1,5 år med pb 2. Så vi har også kæmpet noget tid nu. 

Er ikke jaloux på det punkt. Det bunder i at alt drejer sig om hende. Hun spørg ikke hvordan vi har det eller noget. Alt drejer sig om hende. Hun har på intet tidspunkt de senest tre måneder spurgt hvordan det går med os  .

Men tror du misforstår os Er virkelig lykkelig på deres vegne. 

Måske hun ikke spørger ind til, hvordan det går jer, fordi hun kender smerten i det spørgsmål, når man er nødt til at svare, at det ikke går godt?

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske hun ikke spørger ind til, hvordan det går jer, fordi hun kender smerten i det spørgsmål, når man er nødt til at svare, at det ikke går godt?

Se det godt at spørge herinde, så man kan se det fra andre vinkler 

Anmeld Citér

3. december 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det kan være hun enten er blevet helt opslugt af sin graviditet. Det sker. I så fald ville jeg bare lige kærligt skifte emne en gang imellem. Det skal nok gå over. 

Det kan også være hun ikke selv ville tale om sin infertilitet og derfor tænker at du heller ikke vil tale om det. I så fald synes jeg du skal fortælle hende at du virkelig har brug for at tale om det, så hun forstår at det er ok at spørge.

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Det kan være hun enten er blevet helt opslugt af sin graviditet. Det sker. I så fald ville jeg bare lige kærligt skifte emne en gang imellem. Det skal nok gå over. 

Det kan også være hun ikke selv ville tale om sin infertilitet og derfor tænker at du heller ikke vil tale om det. I så fald synes jeg du skal fortælle hende at du virkelig har brug for at tale om det, så hun forstår at det er ok at spørge.

Tak for dit svar. Det har du måske ret i 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.