Doulauddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
15 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg går med en lille idé om, at blive doula  Har læst omkring uddannelsen på nettet og det lyder rigtig spændende. 

Mit spørgsmål er så, om der mon gemmer sig en doula her på Baby.dk, som har lyst til at fortælle lidt, om uddannelsen og arbejdet, som doula  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2016

Aristocats

Har du overvejet jordemoder istedet? 

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Har du overvejet jordemoder istedet? 

Ja, det har jeg, men det som holder mig tilbage er, at jeg så skal være på SU i 3,5 år. 

Kan godt lide idéen med en doula og være der for den gravide, fødende og efter fødslen.

Anmeld Citér

3. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Ja, det har jeg, men det som holder mig tilbage er, at jeg så skal være på SU i 3,5 år. 

Kan godt lide idéen med en doula og være der for den gravide, fødende og efter fødslen.

Uden at vide meget tænker jeg, at de fleste har en eller anden sundhedsfaglig uddannelse. Oftest jordemoder og derefter er blevet Doula.

Anmeld Citér

3. december 2016

Guldlok88

Jeg må indrømme at en uddannelse man kan få på 3 weekender virker mærkeligt.. 

Anmeld Citér

3. december 2016

alenemor42

En doula skal jo ikke erstatte jordemor men kan bidrage på en anden måde og med noget andet. Det er på ingen måde noget der erstatter en sundhedsfaglig udd.

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

En doula skal jo ikke erstatte jordemor men kan bidrage på en anden måde og med noget andet. Det er på ingen måde noget der erstatter en sundhedsfaglig udd.

Det ved jeg netop godt.. Det er præcis derfor jeg godt kunne tænke mig, at være doula. Støtte de vordende forældre og bare være der for dem. 

Anmeld Citér

3. december 2016

Nel

Jeg vil bygge lidt videre på det som allerede er blevet skrevet, og sige at hvis du virkelig ønsker at blive det, så tag en sundhedsfaglig uddannelse først. Helst jordemoder/sygeplejerske. Jeg ville personligt aldrig hyre en doula som ikke havde en anden uddannelse bag sig. Som jeg kan se det, og som en anden også har skrevet, foregår "uddannelsen" over nogle weekender, fordelt på tre moduler, hvorefter man får et diplom.

Anmeld Citér

3. december 2016

Abracadabra

Det drejer sig om 42 timers undervisning. Hvis jeg havde brug for ekstra støtte og vejledning i tiden op til min fødsel og tiden efter min fødsel, ville jeg vælge en privat jordemoder og ikke en med 42 kursustimer (med pauser) bag sig.

Jeg har aldrig tidligere tænkt andet end godt  omkring doulaer, men jeg har heller aldrig vidst, hvor lidt der ligger i uddannelsen. 

Anmeld Citér

3. december 2016

alenemor42

Forstår ikke hvorfor en doula skal  have en jordemor udd.  Det er jo netop ikke en jordemor men alt andet end det ..... og de skal ikke udgøre det for en jordemor. De er der for personlig og åndelig støtte til den fødende.... ikke for fysisk at hjælpe med fødslen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.