Ideer til julegaver!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2016

Nel

Jeg lavede en gang hjemmelavede skumfiduser, som jeg dyppede i chokolade og kokos. De smagte SÅ godt! Men det er et lidt stort arbejde, dog synes jeg det er det værd. De holder sig heller ikke vildt længe, ikke sådan at de bliver dårlige, deres konsistens forringes bare. Så jeg vil anbefale at lave dem så tæt på den dato de skal gives, som muligt.

Tilgengæld kan de også pakkes fint ind i papir som karameller, eller lægges i en lille æske/dåse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

Anonym trådstarter

Sådan, så du har jeg fået lavet udregninger for julegaverne. 

Det drejer sig om 6 kurve med 5 glas i:

1 glas brændte mandler (16 kr. pr. glas)

1 glas saltede mandler (16 kr. pr. glas)

1 glas fløde/saltkarameller (13 kr. pr. glas)

1 glas flydende salt karamel topping (7 kr. pr. glas)

1 glas hjemmelavet sukkerfri nutella. (29 kr. pr. glas)

Samlet giver det hver kurv en værdi har 80 kr. Jeg skal bruge 6 kurve, så samlet bliver det 480 kr. for årets julegaver. 

Dertil kommer lidt ekstra til indpakning og ellers materialer. 

Stjæl endelig ideen, hvis i har lyst- jeg synes selv at det kan blive en rigtig fin løsning til en meget budget venlig jul. 

Tak for alle jeres gode bud. 

Anmeld Citér

5. december 2016

NasimG

Wow det lyder mega �� lækkert.  jeg vil elske at få sådan en gave. 

Anmeld Citér

5. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvem vil du give dem til og hvad plejer i?

det er nok en god ide lige at forventningsafstemme hvis i plejer st give dyre gaver så du ikke får en iPad og hiver en dåse mandler men modtager forventer en dyr gave (håber du forstår billedet)

jeg synes det er en sød ide

Anmeld Citér

5. december 2016

Flødebollen

Mariehøne123 skriver:

det er nok en god ide lige at forventningsafstemme hvis i plejer st give dyre gaver så du ikke får en iPad og hiver en dåse mandler men modtager forventer en dyr gave (håber du forstår billedet)

Nu handler julen heldigvis ikke om den økonomiske værdi af gaver...... gaver er til for at glæde hinanden- uanset ressourcer. Hvis andre har råd til at give mig en iPad men jeg kun har råd til en julekurv, er jeg sikker på, det er fordi ressourcerne er forskellige.. Synes det er ærgerligt hvis der er behov for at 'forventningsafstemme' gaver?!

Anmeld Citér

5. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Flødebollen skriver:

Nu handler julen heldigvis ikke om den økonomiske værdi af gaver...... gaver er til for at glæde hinanden- uanset ressourcer. Hvis andre har råd til at give mig en iPad men jeg kun har råd til en julekurv, er jeg sikker på, det er fordi ressourcerne er forskellige.. Synes det er ærgerligt hvis der er behov for at 'forventningsafstemme' gaver?!

Vi er helt enige. Men jeg har set flere episoder med familie strid fordi man har forskellige synspunkter mht gaver. Så det var kun derfor jeg opfordrede til lige at overveje om det var nødvendigt at afstemme forventninger. 

Det ville være så synd hvis TS blev mødt med skuffelse og utilfredshed når hun havde brugt tid på at glæde

Anmeld Citér

5. december 2016

Flødebollen

Mariehøne123 skriver:

Vi er helt enige. Men jeg har set flere episoder med familie strid fordi man har forskellige synspunkter mht gaver. Så det var kun derfor jeg opfordrede til lige at overveje om det var nødvendigt at afstemme forventninger. 

Det ville være så synd hvis TS blev mødt med skuffelse og utilfredshed når hun havde brugt tid på at glæde

Det er fsndeme ærgerligt at folk skal strides om sådan noget:/ øv bøv!

Anmeld Citér

5. december 2016

Carina:-)

Super fin gave

Og jeg er enig i at det ikke handler om prisen

Vi er betydeligt bedre stillet end f.eks vores store børn .

Vi har givet f.eks weekendture til et par tusinde i gave og har aldrig tænkt at jeg gerne ville have noget tilsvarende .

Sidste år kom der en lillebror d. 23 december 6 uger før tid og det skete meget voldsomt med et hyperakut ks 

Den bedste gave jeg fik var fra min søn på 18 år der kom med en bøtte hjemmelavet risalamande .

Der sad jeg og skulle holde jul på sygehuset og så synes han at mor skulle have risalamande fordi han vidste hvor meget jeg elsker den dessert .

Så her glæder vi os over at der er nogen der tænker med hjertet og så kan vi til gengæld give dem noget som de på su ikke har råd til og få lykke i maven over at se deres glæde.

Jeg har forresten også et år fået et klippekort af min store datter med 

1 x bio

1 x rengøring

1 x pasning af mindre søskende

1 x jeg laver aftensmad

1 x massage ( af hende)

1 x Jeg ligger alle strømper sammen ( og det er MANGE i et hus med så mange børn )'

1 x pasning igen

1 x jeg tager morgentjansen så du kan sove længe 

1 x Hjemmelavet Brunch

1 x Take out 

Det var også en rigtig god gave 

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Nu er det heldigvis ikke nødvendigt at forventningsafstemme i vores familie, jeg ved at gaven vil bringe stor glæde, især da familien ved at vi lever på su-budget :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.