Jeg er selv monogam og det er min mand også.. Vi har slet ikke lyst til andre, udover i tankerne, men skulle vi rent faktisk blive stillet foran manden eller kvinden og få tilbudet, så ville vi ikke kunne få os selv til det.
Men, mennesker er ikke indrettet til at være monogame, ikke i mine øjne. Det er noget vi har tillært os, fordi vi har kunnet udtrykke vores følelser over at blive forladt. Jeg mener jo så også at dyr har følelser, men måske i et mere begrænset omfang end os (Vi har jo en følelse til alt efterhånden) og så kan de ikke udtrykke dem ligesom os.
Ikke dermed sagt at, solsorte og svaner er monogame fordi de bliver drønsure over at blive forladt. Men jeg tror ganske enkelt ikke at vi fra naturens side er monogame, men igen, vi er fra naturens side blevet monogame, med tiden, så på én eller måde er vi jo 
Tror det har rigtig meget at gøre med at, vi er flyttet tættere sammen, så vi kan hele tiden løbe ind i den der partner der gjorde så og sådan imod os og det ville pine os at vide vi havde været sammen med halvdelen af byen, for at forplante os.
For det er jo kun når det kommer til forplantning at vi er blevet, nogenlunde monogame, (De fleste) men at knalde med flere igennem livet, er jo totalt acceptabelt og derfor udøver vi jo så også stadig denne leg
Hvis vi var for få mennesker i forhold til at, vores forplanting ville være i problemer, så ville vi ikke være monogame 
Anmeld
Citér