Nat-ble 5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
CC79 skriver:

Min ældste søn var vådligger om natten til han blev 12 år. Tilsidst fik vi hjælp af piller hos lægen og det hjalp ham til at opnå nætter uden ble da det var begyndt at gå ham på. Vi prøvede også lægen da han var 10 år men der var han ikke parat. Vores yngste søn sov uden natble en uge efter han havde smidt bleen om dagen. Han var 3 1/2 år gammel. Vores pige på snart 4 år her d. 12 december er først blevet renlig om dagen for en uge siden nu og hendes bleer om natten er stadig fyldte og tror der går længere med hende. Så det sker i meget forskellige tempi hos børn og tror det klogeste er at følge barnets behov og gå lidt mindre op i hvornår det sker.

Du har helt ret, vi forsøger skam heller ikke at tvinge noget igennem, men dels synes jeg at hun får lidt udslæt/kløe forneden af at have en våd ble på i 11-12 timer, dels har hun jo også selv sagt hun gerne vil stoppe, altså hun var lidt trist over at være den eneste i bh der brugte ble om natten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2016

CC79

Lomm skriver:

Du har helt ret, vi forsøger skam heller ikke at tvinge noget igennem, men dels synes jeg at hun får lidt udslæt/kløe forneden af at have en våd ble på i 11-12 timer, dels har hun jo også selv sagt hun gerne vil stoppe, altså hun var lidt trist over at være den eneste i bh der brugte ble om natten. 

Ja og det skulle nu heller ikke lyde som om det var ment negativt. Beklager.. Men så lytter I jo også til hendes behov og tager situationen i betragtning. Det var mere hvis I følte et pres på at det skulle ske hurtigt og det tror jeg man skal bekymre sin mindre om.

Det er jo bare om at finde ud af hvor I har hende med det og for de fleste går der jo ikke så længe trods alt. vi har selv lige kæmpet med at få vores pige renlig om dagen og var ved at blive frustreret fordi hun ingen interesse havde for det tilsyneladende. Og jeg føllte vi pressede hende og så holdte vi lidt igen og så lige pludselig skete det bare. Men ja synes lige at det var for meget hvis hun blev over 4 år, så kender godt tankerne omkring det.

Held og lykke med det og er sikker på det snart lykkes også når hun selv viser interesse for det.

Anmeld Citér

30. november 2016

B&J

Lomm skriver:

Ja jeg tænker heller ikke det er noget man kan tvinge igennem eller træne for den sags skyld. Vi er endt med ble her til aften, da hun var tørstig, og det duer jo heller ikke at nægte hende vand.

Nemlig hvis man er tørstig skal man da have noget at drikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.