Lomm skriver:
Ok, det er sådan det fungerer, ja det er da lige før jeg tror det er det, hun tisser virkelig store mængder, nogen gange endda igennem bleen - altså så meget at en ble str 6 ikke kan suge mere. Men vi må jo evt se tiden lidt an, hvis de først tjekker fra 6 år.
Er det et besværligt forløb? Hvad gør de?
Ja sådan var det også her.
Da vi startede på Skejby skulle hun scannes for at se om blæren tømte sig ordenligt. Og tisse på et specielt toilet for at måle hvor kraftigt hun tissede. Kan ikke huske hvorfor.
Først skulle vi så mens hun havde ble på, give hende minirin og vi kunne måle hvor meget hun drak henover en weekend og hvad hendes ble vejede. Blev så sat op til to minirin.
Tror vi havde sådan en skema vi skulle følge henover to uger. De konkludere så at ved hende var det nok ikke fordi hendes blære overproducerede men fordi hun sov så tungt. Vi lånte så en tisse alarm som hun havde på henover sommer.
I starten vækkende vi hende men det måtte vi så ikke. Når hun tissede bippede alarmen, nogen gange vågnede hun, andre gange måtte vi bære hende ud på toilet. Hun har enkelte gange tisset rigtig meget igennem så alt sengetøj skulle af og dyne skiftes.
Men efter en periode begyndte hun selv at vågne enten inden alarmen bippede eller lige når hun begyndte at tisse.
Men dag havde jeg så glemt alarmen i bilen og hun var nød til at falde i søvn uden og ville heller ikke have den på. Siden har hun været tør med 1 uheld. Det har hun været nu i 6-8 uger.
For os hjalp alarmen rigtig meget.
Jeg synes det har været et stort atbejde, specielt når vi skulle udfylde skemaer osv. Men havde prøvet mange gange uden held at tage bleen af hende og intet virkede.
Det var hel bestemt arbejdet værd og hun er meget stolt af sig selv.
Synes i skal tage en snak med lægen. I kan evt prøve minirin først og se om det hjælper