Kan jeg frabede mig polterabend?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Synes på ingen måder det er uhøfligt. Du er jo et voksent menneske der ved hvad du har og ikke har lyst til. Og man har også lov til at skabe sine egne traditioner og normer i livet. Det ville måske omvendt være en smule uhøfligt at kræve at der blev gjort noget ekstraordinært, holdt en ekstra fest, andet egocentreret der var til yderligere besvær. Men da på ingen måder at frabede sig noget man ikke har lyst til. 

Jeg er enig Tak for svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

Muffinmus

Jeg synes da helt sikkert du skal melde ud hvordan du har det til dine nærmeste,  så de kan arrangere derefter.

Måske bare en time eller to med boller og hygge... der er ingen der siger at nybagte mødre skal ud og svinge i flagstangen med hale på og stiletter. 

Er det gode veninder, ønsker de blot at fejre det med dig, uanset formen. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Ammi

Selvfølgelig kan du frabede dig det.

Jeg var i samme situation og jeg frabedte mig ikke noget, men alle var klar over at jeg ikke kunne drikke fordi jeg ammede.

Nogle få veninder, mor og mormor overraskede mig i stedet for med sushi(som jeg endelig måtte spise), kage og alkoholfri champagne. Da jeg og baby var trætte så smuttede de igen, så det var bare et par timer.

Det kan jeg i hvert fald anbefale. Men hvis du heller ikke orker sådan noget, så bare sig nej tak også er det jo ikke længere.

Anmeld Citér

29. november 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Selvfølgelig kan du det. Både min mand og jeg fra bad om polterabend, og vi oplevede ingen sure miner.

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym trådstarter

Tak til alle som har taget sig tid til at svare. Det er rart at have hørt hvad andre tænker om det. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger

Min kære kæreste og jeg skal giftes til august, og det bliver et kirkebryllup med stor middag om aftenen osv. Egentlig ret klassisk. Sagen er den at jeg simpelthen ikke ønsker et polterabend. Jeg skal føde til april, og vores lille skal døbes samme dag som vi skal vies. Jeg glæder mig helt vildt meget, men jeg har virkelig ikke lyst til at skulle på polterabend som nybagt mor.. Jeg vil ikke have passet min nyfødte baby og jeg vil gerne amme. Jeg har sagt det til mine veninder og min mor, som alle er meget forstående, og det er jeg meget glad for. Men min svigerfars kommentar var at det kunne jeg altså ikke bestemme selv. Hmmm altså jeg mener jo godt at jeg kan frabede mig det, og det er altså ikke fordi jeg er Karl kedelig eller noget, jeg har virkelig bare ikke lyst og får lidt en knude i maven over at tænke på om nu mit ønske egentlig vil blive efterkommet. 

Hvad er jeres holdning? Det er noget som jeg tænker en del over og vil egentlig bare gerne have lov at gå og glæde mig og se frem til en fantastisk fest for vores kommende barn og os. 

Det synes jeg bestemt du kan...

Det ønskede jeg heller ikke, og heller ikke alle de forskellige ting under selve middagen mht kysse når gommen gik ud osv... ingen ønskede at respektere vores valg.... 

Det endte her med at det blev aflyst og vi blev gift i hemmelighed på rådhuset 

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det synes jeg bestemt du kan...

Det ønskede jeg heller ikke, og heller ikke alle de forskellige ting under selve middagen mht kysse når gommen gik ud osv... ingen ønskede at respektere vores valg.... 

Det endte her med at det blev aflyst og vi blev gift i hemmelighed på rådhuset 

Ej hvor nederen at det ikke blev respekteret jeg mener jo også at det er bruddeparrets dag og deres ønsker er vigtige at huske, da det jo er deres store dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.