Kan jeg frabede mig polterabend?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
16 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2016

Anonym trådstarter

Hej piger

Min kære kæreste og jeg skal giftes til august, og det bliver et kirkebryllup med stor middag om aftenen osv. Egentlig ret klassisk. Sagen er den at jeg simpelthen ikke ønsker et polterabend. Jeg skal føde til april, og vores lille skal døbes samme dag som vi skal vies. Jeg glæder mig helt vildt meget, men jeg har virkelig ikke lyst til at skulle på polterabend som nybagt mor.. Jeg vil ikke have passet min nyfødte baby og jeg vil gerne amme. Jeg har sagt det til mine veninder og min mor, som alle er meget forstående, og det er jeg meget glad for. Men min svigerfars kommentar var at det kunne jeg altså ikke bestemme selv. Hmmm altså jeg mener jo godt at jeg kan frabede mig det, og det er altså ikke fordi jeg er Karl kedelig eller noget, jeg har virkelig bare ikke lyst og får lidt en knude i maven over at tænke på om nu mit ønske egentlig vil blive efterkommet. 

Hvad er jeres holdning? Det er noget som jeg tænker en del over og vil egentlig bare gerne have lov at gå og glæde mig og se frem til en fantastisk fest for vores kommende barn og os. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

Rauw

Selfølgelig kan du frabede dig det, du er voksen og ingen kan tvinge dig til noget som du ikke har lyst til. Og dine veninder virker da til at have forstået og accepteret det. Mon ikke svigerfar har misforstået dig og mente at du ikke kan frabede dig en på din kærestes vegne måske?

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Selfølgelig kan du frabede dig det, du er voksen og ingen kan tvinge dig til noget som du ikke har lyst til. Og dine veninder virker da til at have forstået og accepteret det. Mon ikke svigerfar har misforstået dig og mente at du ikke kan frabede dig en på din kærestes vegne måske?

Nej han mente at jeg ikke kan frabede mig det på egne vegne. Det sagde han også da vi snakkede om det bagefter. Min kæreste vil gerne have et og det syntes jeg er en fantastisk god ide, SELVFØLGELIG skal han på polterabend, han kan jo ikke amme vores søn alligevel og han vil gerne. Så det har intet med det at gøre

Min bedste veninde og min mor forstod det 100 procent, og jeg er meget overbevist om at de ikke arrangerer noget nu hvor jeg har sagt det til dem. Er sikker på de resterende veninder osv også vil kunne forstå det, da de alle har småbørn. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Kattha

Anonym skriver:

Nej han mente at jeg ikke kan frabede mig det på egne vegne. Det sagde han også da vi snakkede om det bagefter. Min kæreste vil gerne have et og det syntes jeg er en fantastisk god ide, SELVFØLGELIG skal han på polterabend, han kan jo ikke amme vores søn alligevel og han vil gerne. Så det har intet med det at gøre

Min bedste veninde og min mor forstod det 100 procent, og jeg er meget overbevist om at de ikke arrangerer noget nu hvor jeg har sagt det til dem. Er sikker på de resterende veninder osv også vil kunne forstå det, da de alle har småbørn. 

Så svigerfar vil simpelthen selv helt alene arrangere en polterabend for dig? 

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Så svigerfar vil simpelthen selv helt alene arrangere en polterabend for dig? 

Næppe Og vil lige pointerer at min svigerfar er en dejlig mand, som jeg har et godt forhold til.

Jeg vil bare gerne høre andres syn på at man frabeder sig et polterabend, som jo egentlig er en fast tradition og som brudeparret ikke skal have indflydelse på. Jeg er i tvivl om jeg er uhøflig at have frabedt mig det og om jeg virker snerpet eller i den dur, fordi det er jeg ikke. Det er ren og skær bare ikke noget jeg ønsker.

Anmeld Citér

29. november 2016

MorTilN

Polterabend kan jo være at de bare arrangere noget hygge hjemme hos en af jer vis ikke det kan blive hos dig hvor i evt. spiser en lækker frokost og bare lave noget sjovt og hyggeligt der hjemme så du kan have jeres søn hos dig og kan amme i trygge omgivelser  den behøver jo ikke være det helt vilde ude i byen med fuld fart og udklædning som "det plejer"

Anmeld Citér

29. november 2016

Rauw

Anonym skriver:

Så måske har svigerfar planlagt at sende en stripper og et par flasker dom din vej?  Det ville jeg altså nok bare ta med et smil og sende stripperen hjem og putte champagnen på køl. Selfølgelig skal du ikke lave noget du ikke har lyst til. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym trådstarter

Viventerpådig skriver:

Polterabend kan jo være at de bare arrangere noget hygge hjemme hos en af jer vis ikke det kan blive hos dig hvor i evt. spiser en lækker frokost og bare lave noget sjovt og hyggeligt der hjemme så du kan have jeres søn hos dig og kan amme i trygge omgivelser  den behøver jo ikke være det helt vilde ude i byen med fuld fart og udklædning som "det plejer"

Det har du fuldstændig ret i, at det kan man selvfølgelig gøre.. Men heller ikke det har jeg lyst til. Jeg har skam lyst til hygge med mine gode venner og familie det er slet ikke det, men ikke polterabend og skulle tages på sengen osv. Hele overraskelses tingen er en af de ting jeg ikke lige kan overskue. Jeg er mor i forvejen og jeg ved hvordan jeg havde det de første måneder efter fødslen af min datter. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Så måske har svigerfar planlagt at sende en stripper og et par flasker dom din vej?  Det ville jeg altså nok bare ta med et smil og sende stripperen hjem og putte champagnen på køl. Selfølgelig skal du ikke lave noget du ikke har lyst til. 

HahahahahaTak for et godt grin.. Den tager jeg til mig

Anmeld Citér

29. november 2016

Kattha

Anonym skriver:

Næppe Og vil lige pointerer at min svigerfar er en dejlig mand, som jeg har et godt forhold til.

Jeg vil bare gerne høre andres syn på at man frabeder sig et polterabend, som jo egentlig er en fast tradition og som brudeparret ikke skal have indflydelse på. Jeg er i tvivl om jeg er uhøflig at have frabedt mig det og om jeg virker snerpet eller i den dur, fordi det er jeg ikke. Det er ren og skær bare ikke noget jeg ønsker.

Synes på ingen måder det er uhøfligt. Du er jo et voksent menneske der ved hvad du har og ikke har lyst til. Og man har også lov til at skabe sine egne traditioner og normer i livet. Det ville måske omvendt være en smule uhøfligt at kræve at der blev gjort noget ekstraordinært, holdt en ekstra fest, andet egocentreret der var til yderligere besvær. Men da på ingen måder at frabede sig noget man ikke har lyst til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.