Sælge ting for mere end nypris.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Tak for svar. Kan se de fleste stemmer at det er ok. Det er nok bare mig så

På den måde synes jeg at det er helt i orden, når det er en eftertragtet vare og denne er udgået SF produktion. Først ville jeg nok finde ud af hvorfor sådan en ikke produceres længere, fx hvis der er nye regler disse skal overholde eller andet. 

Det er altid op til sælger at vurdere pris.

men så kan man som køber/kigger gå udenom. Fx da jeg kiggede på brugt barnevogn. Kunne jeg finde den til 5000 som brugt, men som ny kostede den 9000. Jeg fandt den fra ny til 6300 i butik. 

man kan undre sig over sælgers mening og pris, men de har retten til at sætte den som de behager. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2016

Anonym

Det kommer selvfølgelig an på stand, men hvorfor ikke?

Sådan er det jo også med mange andre møbler... 

Jeg tænker, du (og andre) måske ikke tænker, at det er i orden, fordi det er fra IKEA. 

Havde du haft det på samme måde, hvis det var en eftertragtet Børge Mogensen sofa, der blev sat til salg for mere, end den kostede fra ny? Princippet er vel det samme...

Anmeld Citér

28. november 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Selvfølgelig - som du selv siger er det udbud og efterspørgsel

Anmeld Citér

28. november 2016

Mamacita til 2 piger

En vare er præcis så meget værd, som køber og sælger kan blive enige om.  

Hvis der er en køber der vil give prisen, jamen så er varen det værd.. ganske enkelt.. sådan er det jo også med antikviteter, mange af disse har ikke kostet meget i tidernes morgen, men efterspørgslen sætter prisen op..  

jeg tror ikke jeg havde givet så meget for sådan en rutchebane. Men det er jo mit valg..  

Anmeld Citér

28. november 2016

Julemusen

Nyprisen var 800 kr for sådan en rutsjebane  Jeg købte vores brugt til 500 kr. Jeg har også set at de sælger godt til høj pris og jeg kan sagtens finde på at sætte den til 700-900 kr al efter efterspørgsel når vi engang vil af med den. 

Jeg købte engang en skammel til 30 kr på et marked. så satte jeg den til salg til 50 kr et år efter mrn det endte i bud og den røg til 460 kr. så det er vel køber der sætter prisen 

Anmeld Citér

28. november 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Har set en som har sat sin IKEA træ rutsjebane til salg.  Vedkommende vil have 1200kr i mp. Den koster vel en 5/-600kr fra ny men den er ikke i produktion mere. 

Jeg har set flere som sætter den her rutsjebane til salg og folk er helt bananas over den, den er meget populær og så en der fik 2000kr for sin. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om at sælge den for så meget når den jo ikke engang har kostet det fra ny. Eller er det bare udbud og efterspørgsel? 

Jeg fik seriøst flips da der var alt det der med de saaaatans kahlervaser... Men kan jo godt se at man kan sælge til overpris, dog ville jeg aldrig selv gøre det, ville sætte en mp på 150,- for en vare der har kostet 450,- for ny og hvis budrunden så overstiger de 450,- jamen så er det jo ikke min skyld Men ligefrem at sætte en rutsjebane som har kostet 600,- til salg for 1200,- det synes jeg er lige lovlig frækt...

Anmeld Citér

28. november 2016

Kløver

Jeg synes ikke man kan tillade det, ikke med nyere ting. Der er få situationer hvor man ikke kan regne den ind og der feks gamle ting som får en anden værdi da der ikke er så mange af varen mere osv og noget feks er samlerobjekter eller man må opregne da en ting som i 1930 feks kostede 50kr havde en anden værdi end 50kr i dag. Men nej synes det er komplet vanvittigt både at sælge men især eem som køber. Jeg forstår det ikke. 

Anmeld Citér

28. november 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er ren udbud og efterspørgsel! Selvfølgelig er det helt ok! Man kan jo bare lade være med at købe det, hvis der så ikke er efterspørgsel, så reguleres prisen automatisk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.