Sælge ting for mere end nypris.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man tillade at tage mere end nypris (udbud og efterspørgsel)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.441 visninger
17 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2016

Anonym trådstarter

Har set en som har sat sin IKEA træ rutsjebane til salg.  Vedkommende vil have 1200kr i mp. Den koster vel en 5/-600kr fra ny men den er ikke i produktion mere. 

Jeg har set flere som sætter den her rutsjebane til salg og folk er helt bananas over den, den er meget populær og så en der fik 2000kr for sin. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om at sælge den for så meget når den jo ikke engang har kostet det fra ny. Eller er det bare udbud og efterspørgsel? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Selvfølgelig er det i orden. På samme måde som noget koster en brøkdel af nyprisen fordi efterspørgslen ikke er det. 

Anmeld Citér

28. november 2016

Rauw

Ja. Hvad tror du butikkerne selv gør? Sælger til den pris de selv har købt det for? Det gør de bestemt ikke.  Jeg har selv solgt retro ting for noget familie, til det tre dobbelte af ny pris. Hvis folk ikke vil give så meget, så kan de jo bare lade være at købe det. 

Anmeld Citér

28. november 2016

TNBC

Anonym skriver:

Har set en som har sat sin IKEA træ rutsjebane til salg.  Vedkommende vil have 1200kr i mp. Den koster vel en 5/-600kr fra ny men den er ikke i produktion mere. 

Jeg har set flere som sætter den her rutsjebane til salg og folk er helt bananas over den, den er meget populær og så en der fik 2000kr for sin. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om at sælge den for så meget når den jo ikke engang har kostet det fra ny. Eller er det bare udbud og efterspørgsel? 

Det er vel op til køber, hvad de vil betale. hvis de vil betale, hvad sælger sætter den til, så gær de det. vil de ikke betale, køber de den ik. tror mig mange gør det

Anmeld Citér

28. november 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar. Kan se de fleste stemmer at det er ok. Det er nok bare mig så

Anmeld Citér

28. november 2016

Aristocats

Jeg havde ikke selv gjort det. 

Anmeld Citér

28. november 2016

God-mor

Jeg havde ikke gjort det. 

Anmeld Citér

28. november 2016

Mortilah

Jeg synes det er okay men jeg ville selv have det daarligt med at göre det..

Anmeld Citér

28. november 2016

Berta

Hvordan tror du man sådan helt generelt tjener penge ?

Bare fordi man er privat person er man da ikke forhindret i at gøre en god handel. Jeg vil da til enhver tid forsøge at få så meget som muligt for hvad jeg nu måtte sælge. Det er jo ikke velgørenhed.

Køber kan jo bare sige nej tak. 

Berta 

Anmeld Citér

28. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Man må sælge lige til det man har lyst til. Det er op til køber selv at spørger til nypris og vurderer om man så vil betale for den pris sælger har. 

Det er ligesom den der Disney Babies Godnat. Den er udgået fra Forlaget og folk giver op til 1000 kr for den. Og alle de der gamle Anders and bogklub bøger går snildt for 2-300 kr stk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.