Hårtab UNDER graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.768 visninger
12 svar
6 synes godt om
27. november 2016

KissMeKissMeKissMe

Jeg taber simpelthen vanvittige mængder af hår her imens jeg er gravid (er i 30. uge). Har prøvet at google, men bliver ved med at ryge ind på hjemmesider, som handler om hårtab efter graviditeten... 

Min børste er fyldt med hår hver gang jeg børster og føler snart ikke jeg har mere hår tilbage. 

Alle mine veninder siger: "bare vent til du har født". Hvis jeg mister den anden halvdel af mit hår der, så ender jeg jo med at være skaldet  

Jeg har PCOS og indtil dette blev velreguleret oplevede jeg det, som de kalder maskulint hårtab - altså håret i sider og tindinger faldt af. Men dette er anderledes, da det mere bare er en generel udtynding. Måske det alligevel har en sammenhæng??

Nogle erfaringer/andre der har prøvet at tabe hår under graviditet? Fortsatte det? Frygter virkelig hvordan det ender, hvis det fortsætter efter fødsel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

Rtjm05

Jeg tabte også voldsomt meget hår  i en periode under graviditeten, ved mig stoppede det efter ca. 1,5 mdr, Jeg har også pcos, jeg ved dog ikke om det er en sammenhæng med det.....

Det er snart 5 mdr siden jeg har født og jeg har ikke haft unormalt hårtab efter fødslen,  så ved mig havde jeg hårtab under graviditeten i stedet for efter 

Anmeld Citér

27. november 2016

KissMeKissMeKissMe

rikkeivalo skriver:

Jeg tabte også voldsomt meget hår  i en periode under graviditeten, ved mig stoppede det efter ca. 1,5 mdr, Jeg har også pcos, jeg ved dog ikke om det er en sammenhæng med det.....

Det er snart 5 mdr siden jeg har født og jeg har ikke haft unormalt hårtab efter fødslen,  så ved mig havde jeg hårtab under graviditeten i stedet for efter 

Tak for svar. Det var lige det jeg håbede at høre. 

Altså at der er en reel mulighed for at det ikke fortsætter ind i perioden efter fødsel 

Anmeld Citér

27. november 2016

Rtjm05

KissMeKissMeKissMe skriver:

Tak for svar. Det var lige det jeg håbede at høre. 

Altså at der er en reel mulighed for at det ikke fortsætter ind i perioden efter fødsel 

Det gjorde det i hvert fald ikke ved mig ��

Anmeld Citér

27. november 2016

tarkoflen

Jeg er 18 uger henne og fælder helt vandvittigt og har gjort det siden før jeg vidste at jeg var gravid... vi har dog været i behandling og jeg blev voldsomt overstimuleret af hormonerne så ved ikke om det spiller ind, men jeg tænker ærlig talt også snart at jeg bliver skaldet :/ der er hår alle vegne! 

Anmeld Citér

27. november 2016

Baby17

Jeg taber simpelthen vanvittige mængder af hår her imens jeg er gravid (er i 30. uge). Har prøvet at google, men bliver ved med at ryge ind på hjemmesider, som handler om hårtab efter graviditeten... 

Min børste er fyldt med hår hver gang jeg børster og føler snart ikke jeg har mere hår tilbage. 

Alle mine veninder siger: "bare vent til du har født". Hvis jeg mister den anden halvdel af mit hår der, så ender jeg jo med at være skaldet  

Jeg har PCOS og indtil dette blev velreguleret oplevede jeg det, som de kalder maskulint hårtab - altså håret i sider og tindinger faldt af. Men dette er anderledes, da det mere bare er en generel udtynding. Måske det alligevel har en sammenhæng??

Nogle erfaringer/andre der har prøvet at tabe hår under graviditet? Fortsatte det? Frygter virkelig hvordan det ender, hvis det fortsætter efter fødsel. 

Efter at jeg mistede i en spontan abort i uge 10 i sommers, har jeg haft lidt hårtab. Jeg har ikke pcos men endometriose. Har dog ikke hørt om hårtab grundet  det. efterfølgende har jeg også, og gør stadig, haft utrolig uren hud i ansigtet, hvilket jeg aldrig før  har haft. tænker det er p pille stop og ændring i homonerne? 

Anmeld Citér

27. november 2016

tarkoflen

PS til gengæld har jeg fået dun i ansigtet, verdens værste byttehandel 

Anmeld Citér

28. november 2016

KissMeKissMeKissMe

tarkoflen skriver:

Jeg er 18 uger henne og fælder helt vandvittigt og har gjort det siden før jeg vidste at jeg var gravid... vi har dog været i behandling og jeg blev voldsomt overstimuleret af hormonerne så ved ikke om det spiller ind, men jeg tænker ærlig talt også snart at jeg bliver skaldet :/ der er hår alle vegne! 

Vi har også været i behandling, og var også i risiko for overstimulering - de fik dog styret udenom ved at ændre lidt i hormonerne. 

Men ja, der er seriøst hår overalt. Kan hver dag lave en kæmpe hårbolle af alt det, der ryger af. Og nu synes jeg virkelig det kan mærkes, når jeg kører fingrene igennem håret, hvor meget der mangler 

Min byttehandel er så en meget dunet mave 

Anmeld Citér

28. november 2016

KissMeKissMeKissMe

Sanne93 skriver:

Efter at jeg mistede i en spontan abort i uge 10 i sommers, har jeg haft lidt hårtab. Jeg har ikke pcos men endometriose. Har dog ikke hørt om hårtab grundet  det. efterfølgende har jeg også, og gør stadig, haft utrolig uren hud i ansigtet, hvilket jeg aldrig før  har haft. tænker det er p pille stop og ændring i homonerne? 

Er ked af at høre, at du mistede 

Har heller ikke umiddelbart hørt om en sammenhæng mellem endo og hårtab. Og du har nok ret i, at det (også for mit vedkommende) simpelthen bare er hormonændringer, der gør det. 

Ligesom med de humørsvingninger, som en del gravide har. Det er nok bare forskelligt, hvad der lige rammer en. Og hårtab er selvfølgelig heller ikke det værste symptom på graviditet. Men stadig øv, når man nu er bange for, at det fortsætter...

Anmeld Citér

28. november 2016

God-mor

Jeg tabte meget hår i starten af denne graviditet, men her 20+3 er det ligesom gået lidt i sig selv og er ikke så slemt. Googlede ligesom dig en masse og kom også hele tiden ind på sider for kvinder, som mistede hår efter graviditeten. Jeg havde så meget hår over alt når jeg børstede hår og kunne hive store totter ud af hårbunden hver eneste dag. Meget ubehageligt, men har fået at vide det er helt normalt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.