Kløe ved numsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.460 visninger
13 svar
1 synes godt om
26. november 2016

Mrsopsand

Min søn har i en måneds tid kløet sig på ballerne når jeg skifter ham. 

Jeg snakkede med sp som sagde at det nok var lidt bleeksem der gjorde det. Jeg skifter ham derfor oftere og vasker ham hver gang. 

Nu her til aften kløede han sig helt vildt, han kradsede sig nærmest til blods. Jeg tog ham i bad og fik ham skyllet godt og smurte noget salve på. Alligevel kløede han sig også efter han havde fået nattøj på. 

Nu googler jeg lige og læser at det kan være børneorm.   Jeg har dog ikke set nogle hvide tråde i hans bleer. Ville I ringe til vagtlægen eller vente til mandag? Eller har I andre bud på hvad det kan være? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2016

"Anarkisten"

Mrsopsand skriver:

Jeg snakkede med sp som sagde at det nok var lidt bleeksem der gjorde det. Jeg skifter ham derfor oftere og vasker ham hver gang. 

Nu her til aften kløede han sig helt vildt, han kradsede sig nærmest til blods. Jeg tog ham i bad og fik ham skyllet godt og smurte noget salve på. Alligevel kløede han sig også efter han havde fået nattøj på. 

Nu googler jeg lige og læser at det kan være børneorm.   Jeg har dog ikke set nogle hvide tråde i hans bleer. Ville I ringe til vagtlægen eller vente til mandag? Eller har I andre bud på hvad det kan være? 

Hmm....tænker ikke det har noget med orm at gøre. Ikke når det er på ballerne. Hvis det er orm, så er det mere koncentreret til selve numsehullet  Når det så er sagt, så kan det selvfølgelig ikke udelukkes og har ikke lige noget bud på hvad det ellers kan være. Tør hud, eksem...ja, der kan være mange grunde. Tænker jeg ville vente til mandag og så ringe til egen læge, medmindre det bliver værre. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Mrsopsand

"Anarkisten" skriver:

Hmm....tænker ikke det har noget med orm at gøre. Ikke når det er på ballerne. Hvis det er orm, så er det mere koncentreret til selve numsehullet  Når det så er sagt, så kan det selvfølgelig ikke udelukkes og har ikke lige noget bud på hvad det ellers kan være. Tør hud, eksem...ja, der kan være mange grunde. Tænker jeg ville vente til mandag og så ringe til egen læge, medmindre det bliver værre. 

Jeg så bare en mor der skrev at små børn (min søn er 16 mdr) ikke altid kan lokalisere kløen og derfor godt kan klø sig på ballerne selvom kløen kommer et andet sted fra. Men det er jo selvfølgelig heller ikke sikkert, sp kom slet ikke med det forslag. Må nok bare give lægen et kald i morgen. Tak for dit svar.

Anmeld Citér

27. november 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

En måde at tjekke om der kan være orm er ved at tage et stykke klar tape og sætte på huden lige omkring anus. Sidder der små hvide tråde på tapen når du hiver det af, kan det være  børneorm.

Anmeld Citér

27. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Tænker helt klart også børneorm. 

De kommer frem om aftenen og natten. Prøv at tage bleen af sent i aften/nat og tjek.

Anmeld Citér

27. november 2016

Mortilah

Tænker også det kan være orm. Og det klør ikke kun i numsehullet. Desværre! Vi har været sådan en tur igennem i hele familien.. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Mrsopsand

Mortilah skriver:

Tænker også det kan være orm. Og det klør ikke kun i numsehullet. Desværre! Vi har været sådan en tur igennem i hele familien.. 

Skal hele familien behandles? 

Anmeld Citér

27. november 2016

Aristocats

Mrsopsand skriver:

Skal hele familien behandles? 

Ja 

Anmeld Citér

27. november 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hopper også på orms vognen. 

Men også lidt påpasselig med al den vask. herhjemme blev ble børn kun vasket morgen og aften. plus hvis der er afføring. og 1 ugentligt bad uden sæbe ( sæbe hvis der er brug af solcreme)  

Ellers endte det i kløe, hvis jeg vaskede for meget. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mrsopsand skriver:

Jeg vil ikke udelukke noget, men min datter har en form for eksem der gør at hendes hud bliver tør, og hun kan, hvis hun kunne komme til det, kradse sig til blods. Vi fik en salve fra børnelægen, mildison, og den, sammen med exomega, gør at hun får en fin hud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.