sove alene hvornår????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.654 visninger
29 svar
46 synes godt om
24. november 2016

nico3

ja jeg stiller spørgsmålet om hvornår skal/kan barnet sove på eget værelse??

og hvor gamle var jeres barn/børn da de kunne tørre sig selv efter toilet besøg (når de har været ude og skide) ????

jeg har en bekendt hvis datter på 6 år og som går i 0.klasse, som ikke kan sove selv eller tørre sig efter toilet besøg.

moren sover på sofaen, så datter kan sove i hendes dobbeltseng. datter har et dejligt værelse med en stor ny seng. 

mor sætter ingen grænse op/det er som om det er nemmere at give efter og putte hende i mors seng, i stedet for at tage kampen op og se at få hende ind på eget værelse.

det samme med at tørre sig selv efter toilet besøg, datter synes det er ulækkert og skaber sig næsten hvis bare "presser" hende til selv at gøre det/at prøve på selv at gøre det. og familien giver nemt efter og gør det meste af arbejdet for hende.

jeg tænker tit på om det er mig der er for hård, men så alligevel ikke. jeg er bare meget bevidst om at børn kan meget mere end de fleste tror. og at gå i mange år og pylre om dem ikke hjælper dem i sidste ende.

jeg ved godt at der er mange måder at leve på og holde familie på, men den her bekendt jeg har der er det et problem. hun er tit stresset og diskutere mere med sin datter, i stedet burde hun jo bare sætte grænser op og være den "voksende".

eller er det mig der er helt gal på den???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2016

Chantie

Er det fordi du er i tvivl i forhold til dine egne børn? Eller vil hjælpe din bekendte lidt på vej med børne opdragelse?

Eller har du bare ikke har andet at gå op i? 

Min datter er lige gammel med din bekendte's datter, og hun tørrer fint sig selv og falder for det meste i søvn i sin egen seng, men sover hos os når hun har behov for lidt ekstra tryghed. 

Måske er der nogle problematikker som du ikke kender til, som gør at pigen har brug for lidt ekstra hjælp  

Anmeld Citér

24. november 2016

Chantie

Eller er det fordi det er din mands datter, og det er træls at hun ikke selv kan/vil sove selv og tørre sig? Og at moren ikke synes det er et problem. 

Anmeld Citér

24. november 2016

HPH

nico3 skriver:

og hvor gamle var jeres barn/børn da de kunne tørre sig selv efter toilet besøg (når de har været ude og skide) ????

jeg har en bekendt hvis datter på 6 år og som går i 0.klasse, som ikke kan sove selv eller tørre sig efter toilet besøg.

moren sover på sofaen, så datter kan sove i hendes dobbeltseng. datter har et dejligt værelse med en stor ny seng. 

mor sætter ingen grænse op/det er som om det er nemmere at give efter og putte hende i mors seng, i stedet for at tage kampen op og se at få hende ind på eget værelse.

det samme med at tørre sig selv efter toilet besøg, datter synes det er ulækkert og skaber sig næsten hvis bare "presser" hende til selv at gøre det/at prøve på selv at gøre det. og familien giver nemt efter og gør det meste af arbejdet for hende.

jeg tænker tit på om det er mig der er for hård, men så alligevel ikke. jeg er bare meget bevidst om at børn kan meget mere end de fleste tror. og at gå i mange år og pylre om dem ikke hjælper dem i sidste ende.

jeg ved godt at der er mange måder at leve på og holde familie på, men den her bekendt jeg har der er det et problem. hun er tit stresset og diskutere mere med sin datter, i stedet burde hun jo bare sætte grænser op og være den "voksende".

Min datter kom på eget værelse som 3 mdr.

når hun er syg sover hun i vores seng. Når hun ellers har brug for tryghed til at falde i søvn, så ligger vi os på en madras ved siden af hendes seng til hun sover.

Hun er kun 2,5 år. Hun tisser og laver gerne på potte og prøver at tørre sig selv efter tissetår, men det er hun ik stor nok til endnu.

Anmeld Citér

24. november 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
nico3 skriver:

Har du selv børn?

min er 5 år, han sover i min seng, det samme gør hans lillebror på 1,5 år. Det er et bevidst valg. Han er ikke klar til at sove alene, han er stadig lille. Og min overbevisning er at det er naturligt for et lille barn at sove hos dets forældre. Hvis vi stadig boede i huler, ville de blive spist hvis de lå der i mørket alene. Det gør vi jo ikke mere, men tror det stadig ligger i det lille barns overlevelses instinkter.

dermed ikke sagt det fungere for alle at sove sammen med deres børn, men her gør det, vi får alle en roligere nat, og man kan hurtigt række dem en hånd at holde i hvis de skulle få en dårlig drøm eller blive skidt tilpas.

han er begyndt at tørre sig selv, han er klar til det, har mod på det og kan sagtens finde ud af det. 

Jeg tror man skal tage det helt roligt og ikke sætte alder på, barnet skal nok vise interesse når det er klart til det. 

Anmeld Citér

24. november 2016

nico3

Chantie skriver:

Eller er det fordi det er din mands datter, og det er træls at hun ikke selv kan/vil sove selv og tørre sig? Og at moren ikke synes det er et problem. 

det er min gode veninde og hendes datter jeg har skrevet om..

JEG ER SELV STOLT FULDTIDS PAPMOR TIL EN PIGE SOM GÅR I SAMME KLASSE SOM MIN VENINDES.

min pap datter kan det meste selv og er ikke sådan en hysterisk/trodsalder barn som mange eller de fleste børn er på skolen. hvor alle mødrene render rundt og pakker deres børn ind i vat.

og her hjemme har vi en god kontakt med min papdatter´s mor, som jeg har meget kontakt med og venner på facebook. 

Anmeld Citér

24. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter var 10 mdr da hun  kom på eget værelse. Nu er hun 2,5 år, og sover pt i min seng hele natten. Det er en tryghed hun har behov for, og den får hun. 

Hun tørrer sig selv efter tis og forsøger efter pølser, men jeg tørrer altid efter.

Anmeld Citér

24. november 2016

Liv_86

Min datter bliver 7 om lidt. 

Tørre sig fint selv og har gjort det i mange år. Hvis hun har dårlig mave sker det hun vil have hjælp. 

Hun sover jævnligt inde hos os. Det ser jeg intet problem i, det handler om tryghed. 

Nogen gange går jeg ind i hendes seng og så sover hun i min og min kærestes seng. 

Anmeld Citér

24. november 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

det er min gode veninde og hendes datter jeg har skrevet om..

JEG ER SELV STOLT FULDTIDS PAPMOR TIL EN PIGE SOM GÅR I SAMME KLASSE SOM MIN VENINDES.

min pap datter kan det meste selv og er ikke sådan en hysterisk/trodsalder barn som mange eller de fleste børn er på skolen. hvor alle mødrene render rundt og pakker deres børn ind i vat.

og her hjemme har vi en god kontakt med min papdatter´s mor, som jeg har meget kontakt med og venner på facebook. 

Måske er de ikke alle samme hysteriske trodsalder børn som snorre deres mødre om lillefingeren. Måske ændre din opfattelse sig når du selv bliver mor.

der er forskel på børn. Og mødre. Og det er helt ok. Alle udvikler sig og modnes i deres eget tempo.

Anmeld Citér

24. november 2016

nico3

Chantie skriver:

Er det fordi du er i tvivl i forhold til dine egne børn? Eller vil hjælpe din bekendte lidt på vej med børne opdragelse?

Eller har du bare ikke har andet at gå op i? 

Min datter er lige gammel med din bekendte's datter, og hun tørrer fint sig selv og falder for det meste i søvn i sin egen seng, men sover hos os når hun har behov for lidt ekstra tryghed. 

Måske er der nogle problematikker som du ikke kender til, som gør at pigen har brug for lidt ekstra hjælp  

det er min veninde jeg har skrevet om, og vi snakker fint sammen om alt det der med hendes datter.

vi har børn i samme klasse (min papdatter går i klasse med hendes datter) og de er bedste venner, det har de været siden børnehaven.

jeg er ikke i tvivl om at jeg gør et godt job som fuldtids papmor, jeg får ros alle steder fra og vi har en dejlig vel afbalanceret pige med benene solidt plantet på jorden  

jeg var nok mest nysgerrig på om hvor mange andre der havde samme problemer som min veninde. for det er et problem, hun brokker sig tit over de små ting som datter ikke kan eller har svært ved. jeg har prøvet at forklare hende at hun må lære at være den "voksende" og sætte grænser, men tit eller sådan set altid giver hun efter og ender tit med at blive sur og irriteret i stedet for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.