Den her mens slår mig ihjel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
16 svar
2 synes godt om
24. november 2016

MorTil4<3

Hvad kan man gøre i den her situation? 

mit problem ligger i at jeg er  får nogle sindsyge menstrationer det har altid været vilde, men syntes faktisk det er blevet værre med årene. 

når jeg bløder har jeg mit vækkeur sat til til hver 3 time, så jeg kommer op og skifter, da jeg ellers seriøst bløder ud af det hele.

er netop kommet hjem fra afhentning af 1 barn ud af 4! simpelthen fordi jeg kunne mærke det rendte så stærkt at jeg bare måtte hjem på toilettet og så måtte jeg sende manden afsted istedet for.. 

jeg er altid SÅ øm fra det starter til det slutter, og hele min hverdag går i stampe da jeg kun kan lave minmalt af hvad jeg plejer  

når jeg bløder er det kæmpe klumper det meste 

Jeg er 28 år gammel, og er blevet fixet under kejsersnit med mine tvillinger for 1 ½ år siden. 

nogen med samme problem? eller ved hvad man mulighvis kan gøre? for det her får jeg da fnat af hvis det bliver ved når jeg skal starte arbejde igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2016

heaven

En spiral af en art, hvilken en ved jeg ikke... jeg ville snakke med læge og evt en gyn... måske p-piller, for reguleringens skyld.

Anmeld Citér

24. november 2016

MiniMe2005

Du skriver ikke, hvad du bruger som prævention, men hvad med p-piller? Jeg har også altid har voldsomme menstruationer med kraftige blødninger og smerter, der var så stærke, at jeg som teenager måtte blive hjemme fra skole. Den gang fik jeg smertestillende på recept, da panodiler og lignende ikke en gang tog toppen af smerterne.

Men det virkelige skift kom med p-piller. Både smerter og kraftige blødninger forsvandt. Jeg gik fra at bløde 6-7 dage til 3-4 dage, som styrkemæssigt svarede til 3./4. dagen ved en normal mens.

Og ellers tal med din læge. Der er helt sikkert noget, der kan gøres 

Anmeld Citér

24. november 2016

MorTil4<3

Spiraler er prøvet. Det holder ikke for mig 

Og p piller er no go da jeg helst ikke vil fylde mig med piller når jeg nu er steraliseret 

Anmeld Citér

24. november 2016

Tin

Profilbillede for Tin
MorTil4<3 skriver:

Spiraler er prøvet. Det holder ikke for mig 

Og p piller er no go da jeg helst ikke vil fylde mig med piller når jeg nu er steraliseret 

Har du også prøvet med homonspiral? det er det eneste der har virket for mig. Når man bliver steriliseret er der mange der oplever forøget blødninger. 

Jeg har også altid haft store problemer med voldsomme blødninger. 

Og kun homonspiralen virkede for mig. derudover kan man få piller (ikke p-piller) der nedsætter blødningerne og man kan få brændt slimhinderne. det skal dog gøres jævnligt. jeg har nu fået livmoderen fjernet pga muskelknuder og jeg er heldigvis fri for længere at spekulere på det.

Gå til lægen og få noget gjort. det er uholdbart og indgribende i hverdagen . 

Medfølende tanker sendes i din retning 

Anmeld Citér

24. november 2016

AnoMom

MorTil4<3 skriver:

Hvad kan man gøre i den her situation? 

mit problem ligger i at jeg er  får nogle sindsyge menstrationer det har altid været vilde, men syntes faktisk det er blevet værre med årene. 

når jeg bløder har jeg mit vækkeur sat til til hver 3 time, så jeg kommer op og skifter, da jeg ellers seriøst bløder ud af det hele.

er netop kommet hjem fra afhentning af 1 barn ud af 4! simpelthen fordi jeg kunne mærke det rendte så stærkt at jeg bare måtte hjem på toilettet og så måtte jeg sende manden afsted istedet for.. 

jeg er altid SÅ øm fra det starter til det slutter, og hele min hverdag går i stampe da jeg kun kan lave minmalt af hvad jeg plejer  

når jeg bløder er det kæmpe klumper det meste 

Jeg er 28 år gammel, og er blevet fixet under kejsersnit med mine tvillinger for 1 ½ år siden. 

nogen med samme problem? eller ved hvad man mulighvis kan gøre? for det her får jeg da fnat af hvis det bliver ved når jeg skal starte arbejde igen 

Jeg blødte engang ligeså kraftigt. Der var ulideligt. Jeg fik nogle piller af min læge der nedsatte blødningen. Kan ikke huske hvad de hed. Men tog en om dagen i mens perioden og det hjalp gevaldigt. :-) 

Anmeld Citér

24. november 2016

MorTil4<3

Tin skriver:

Har du også prøvet med homonspiral? det er det eneste der har virket for mig. Når man bliver steriliseret er der mange der oplever forøget blødninger. 

Jeg har også altid haft store problemer med voldsomme blødninger. 

Og kun homonspiralen virkede for mig. derudover kan man få piller (ikke p-piller) der nedsætter blødningerne og man kan få brændt slimhinderne. det skal dog gøres jævnligt. jeg har nu fået livmoderen fjernet pga muskelknuder og jeg er heldigvis fri for længere at spekulere på det.

Gå til lægen og få noget gjort. det er uholdbart og indgribende i hverdagen . 

Medfølende tanker sendes i din retning 

Tak �� jeg må en tur til lægen og forhøre mig om de piller man kan få

Anmeld Citér

24. november 2016

MorTil4<3

AnoMom skriver:

Jeg blødte engang ligeså kraftigt. Der var ulideligt. Jeg fik nogle piller af min læge der nedsatte blødningen. Kan ikke huske hvad de hed. Men tog en om dagen i mens perioden og det hjalp gevaldigt. :-) 

Okay �� 

Må få undersøgt det engang 

Anmeld Citér

24. november 2016

Guldlok88

Jeg bløder også rigtig meget, får kraftige mens smerter og mens kommer når den har lyst... Jeg er på mini piller nu, men skal prøve noget andet da de ikke virker.. Var til gynækolog omkring og hun fortalte mig at ud fra hendes vurdering er hormonspiral den har bedst virkning omkring det.. Men at der findes nogle mennesker som har kraftige blødninger mm, hvor der ikke er noget der virker.. 

Anmeld Citér

24. november 2016

hvj

Bløder også rigtigt meget, og har prøvet det hele (prævention) og intet hjælper så jeg må finde mig i det  i forhold til hele tiden at skulle skifte kan jeg anbefale OB's de grønne suger rigtigt godt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.