Mum33 skriver:
Selvom vi knap er gået ind i december, så er problemerne med julegaverne allerede omdiskuterede. Største problem jeg støder på er "de har jo alting, de ønsker sig ikke noget". Er det bare mig, der er lidt chokeret over denne tendens
? Hvordan kan et barn på 10, 8, 4 - you name it, have alt?
Vi har en super god økonomi, men mine børn får ikke bare ting i blinde. De må spare op og ønske sig, og dette ser jeg som den største gave jeg kan give dem. At vise dem, at nogle ting må man vente på, og at man ikke kan få alt, er da så vigtig i deres opdragelse. Hvad skal de ellers gøre den dag de skal på SU eller bliver udfordret økonomisk?
Må indrømme jeg synes det materielle har taget noget overhånd efterhånden, og synes lidt vi gør vores børn en bjørnetjeneste 
Nu er jeg en af dem der står med problemet Hvad skal børnene ønske sig for de har jo alt.
Vores børn får hvert år sæcon kort til randers regnskov og Djurs sommer land. Plus penge de kan bruge til det.
De får forskellige teaterbilletter i forbindelse med mandens job så det er heller ikke rigtigt noget de kan ønske sig.
Vi har familie der arbejder i en biograf så der får de bio billetter 3 gange om året.
Og med de oplevelser så er vi dækket godt ind til et helt år.
Derfor står vi tit i hvad skal børnene ønske sig. Nogle gange har de selv et ønske andre er vi helt blanke.
I år trænger de til nye løbehjul. Og begge deres gettoblarster er gået i stykker.
Omkring deres fødselsdag plejer vi at ønske gavekort til sko.
Men med den ældste på 8 er det bare svært at finde på ønsker når vi har de fordele ved mandens og anden families job.
Derfor er jeg en af dem der gerne skriver for at få nye input til gave ideer.