jenny4 skriver:
Tusind tak for jeres svar.. det ser ud til at det er meget forskelligt hvor ofte de leger uden for børnehave/skole.
Jeg så der var en enkelt som skrev noget med at gå til fodbold.. det kunne faktisk være lidt interessant at høre hvad jeres femårige går til af fritidsaktiviteter - og hvor ofte.
Vi er ved at prøve at planlægge os ud tingene sø vi måske kunne få bedre plads til legeaftaler og fritidsaktiviteter. Men jeg er egentlig også lidt i tvivl om de kan "holde til" så meget i den alder..
Min er så efterhånden blevet 6, men han gik til fodbold 2 gange om ugen da han var 5 (nu går han også til svømning).
Må indrømme som familie med 3 børn hvor alle har hver deres interesse er det en logistik uden lige at få hverdagen til at hænge sammen, vi har kun fredag og søndag uden faste fritidsaktiviteter (og søndag bliver så tit inddraget til ekstra øvelse, forestilling koncert eller kamp).
Ham på 6 er den yngste af de 3 og vi var bedre til at vente med fritidsaktiviteter til han selv bad om det. Han havde selv et brændende ønske om fodbold og jeg kan se når jeg er med til træning at der er en flok hvor det nok mere var: det bør man der har styret det. Så ærligt jeg ville vente med fritidsaktiviteter og legeaftale til barnet selv efterspørger det.
Med hensyn til legeaftaler så har han ikke så ofte, vi har en masse at se til og hans kammerater i skolen har det samme. Han er træt når han kommer hjem (er lige startet i 0. Klasse). Sidste år havde han mere overskud i børnehaven og havde derfor flere legeaftaler. Tilgengæld er han begyndt på de "lange" aftaler i weekenden med overnatning.
Anmeld
Citér